♦ Compania ţinteşte venituri de 1 mil. euro în 2024 ♦ Bacanalia l-a atras în acţionariat şi pe investitorul Marius Alexe ♦ Magazinele listează între 300 şi 350 de produse, iar 30% dintre ele vin de la producători locali.
Lucian Naş, fostul director general al producătorului de lactate Bonas din Cluj, a deschis alături de câţiva parteneri un lanţ de băcănii sub numele Bacanalia şi vrea să ajungă la 10 locaţii până la finalul anului 2024, după cum a povestit el în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Primul magazin l-am deschis undeva la sfârşitul lunii octombrie 2023, am terminat anul trecut cu două magazine. (...) Am mai deschis încă trei locaţii în acest an, patru sunt în Cluj şi unul este în afara Clujului, în Turda, pentru că vrem să vedem care sunt provocările care vin odată cu distanţele faţă de sediul nostru“.
Naş a fost director general al Bonas pentru cea mai mare parte din anul 2023, dar la finalul anului a plecat din companie odată cu tranzacţiile prin care producătorul de lactate şi-a schimbat acţionarul majoritar.
El a deschis Bacanalia alături de Andreea Iulia Moldovan, Raluca-Otilia Horumbă şi Georgian-Mihai Horumbă. În ianuarie 2024 l-au atras în acţionariat şi pe Marius Alexe, investitor care mai are în portofoliu companii precum Norofert sau MAM Bricolaj, Ultragreens, On Leaf sau Ohvăz.
„Plecând de la Bonas şi cu know-how-ul pe care l-am dobândit în retail şi prin vânzarea către retail am decis să accesăm această nişă pe care am văzut-o pe piaţa de băcănii care au preponderent condimente, fructe confiate, dulciuri, miere, diferite tipuri de biscuiţi şi altele“.
Magazinele Bacanalia listează astăzi între 300 şi 350 de produse, majoritar condimente. Un procent de circa 30% din produsele listate vin de la producători locali.
„O parte nu se produc la noi, cum ar fi partea de condimente, de mirodenii, aşa că acestea le importăm. Însă pe tot ce se poate comercializa de la producători locali pe profilul nostru, preferăm producători locali“.
Lucian Naş a explicat că managementul este deschis tot timpul spre produse noi, dar în această etapă nu poate lista produse care necesită refrigerare, respectiv vitrine frigorifice şi transport cu frig. „Dacă au produse pe care le produc ei şi sunt de calitate şi au documente pe produsele lor, ne pot scrie cu încredere, încercăm tot timpul produse noi, avem şi un buget bilunar pentru produse noi, pentru testarea lor, analizăm în permanenţă produse“.
Locaţiile Bacanalia au dimensiuni cuprinse între 40 şi 60 mp, iar investiţia pentru o locaţie de circa 50 mp este de aproximativ 30.000 de euro. Bacanalia vrea să ajungă la 10 magazine până la finalul anului 2024.
„Categori vom vrea să ieşim din Cluj, pentru că nu mai e loc de multe locaţii în Cluj, fiind un magazin de nişă de altfel. Vom încerca ca strategie să ne axăm şi pe zona de centre comerciale, avem acum o primă experienţă cu o galerie comercială a unui retailer, care funcţionează foarte bine. Am prefera să ne dezvoltăm concentric Clujului, adică analizăm spre zona Alba, Sibiu, poate Bistriţa, Oradea“.
Bonul mediu este de 22-24 de lei în prezent, în contextul în care principalele produse Bacanalia sunt condimente vrac. Astăzi, compania înregistrează 60-70.000 de euro lunar şi ţinteşte venituri total de 1 milion de euro pentru anul 2024. Compania are 14 angajaţi.
Conform platformei Termene, în 2023 Bacanalia a înregistrat venituri de 50.000 de euro, funcţionând doar pentru două luni, cu primele două locaţii.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE