ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Marius Vlad, Jurnalul unui Grădinar: Vrem să vindem mai multe legume în piaţă decât en gros

29.08.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Marius Vlad, un antreprenor din comuna Mavrodin, judeţul Teleorman, a fondat un business legumicol în 2014 şi a extins suprafaţa cultivată de la 400 mp la 4.500 mp în 2020 şi a ajuns în 2022 la un total de 8.000 mp, atât solarii cât şi în exterior.

„În ultimii doi ani am dublat suprafaţa cultivată. În 2020 aveam circa 4.500 mp pe care îi cultivam şi acum avem aproape 8.000 mp. Atât poate familia noastră cultiva în acest moment pentru că este o afacere de familie. De anul viitor luăm în calcul scăderea suprafeţei cultivate dar să mizăm pe diversificarea culturilor. Acum vindem en gros legumele şi vrem să intrăm şi pe pieţele locale, inclusiv la Alexandria. Anul acesta în solarii am mers pe tomate pentru că am accesat şi programul legume în spaţii protejate, iar afară am ales cultura de dovlecei, ardei kapia şi gogoşari“, a spus antreprenorul.

Miza producătorilor de legume este de a intra în pieţele agroalimentare pentru a vinde direct către consumatorul final şi implicit pentru a elimina intermediarii. Principala problemă cu care se confruntă mici producători este scumpirea inputurilor în condiţiile în care preţurile de vânzare, mai ales en gros, au rămas la nivelul anilor trecuţi.

„Inflaţia deja ne afectează mult, în special la legumicultură. Avem inputuri cu scumpiri de 30 până la 100%. Avem costuri tot mai mari, dar preţurile sunt aproape la fel ca în anii trecuţi. Forţă de muncă este tot mai greu de găsit. Şi să vrem să angajăm zilieri, nu putem. În Bucureşti vindem doar en gros. Primăvara vindem cel mai bine către clienţi, lumea e dornică să cumpere roşii sau castraveţi, vindem acasă, la pieţe foarte bine. Toamna însă, vindem mai mult en gros. În medie mergem 50/50 cu en gros şi piaţa din Alexandria“, a spus Marius Vlad.

Punctul său de pornire a fost agricultura din Spania, ţară care exportă produse alimentare şi în România, deşi resursele sale nu sunt la fel de avansate precum cele locale.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank