Timpul petrecut în vamă de camioane ţine la distanţă atât transportatori, cât şi investitori, în condiţiile în care nu se poate livra corespunzător în regim just in time dacă un camion poate sta câteva ore sau peste zece blocat în vamă. „Avem nevoie de Schengen acum deoarece stăm şi 15 ore în vamă spre Ungaria. Este enorm. De aceea noi nici nu transportăm mult din România, din cauza timpului pierdut în vamă“, a explicat Răzvan Grancea, CEO al Fra Express, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.
Fra Express, companie de transport rutier internaţional, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,2 milioane de euro, cu 343,5% mai mare faţă de 2022. Profitul net realizat a fost de aproximativ 1,2 milioane de lei. Rezultatele sunt obţinute în contextul unei contractări a cererii pe piaţa europeană de transport rutier de marfă, care a determinat scăderea ritmului de creştere pe rutele internaţionale, de la 6,4% în 2022 la 3,4% anul trecut. Pentru 2024, Fra Express preconizează realizarea unei cifre de afaceri de 15 milioane de euro.
„Majorarea cu peste 340% a cifrei de afaceri din 2023 a fost susţinută prin creşterea semnificativă a portofoliului de clienţi. Evoluţia a venit ca urmare a abordării unei noi nişe de piaţă, reprezentată de companii cu cerinţe de transport rutier expres şi care au nevoie de flote mari pentru tipuri variate de marfă. Şi volumul transporturilor a crescut substanţial, motiv pentru care am extins colaborarea cu noi clienţi pentru a putea acoperi toate nevoile subcontractorilor noştri. Rutele de transport internaţional pe care le acoperim în prezent sunt alese în mod strategic, astfel încât să ne permită să atragem un număr cât mai mare de subcontractori“, a declarat Răzvan Grancea.
Compania asigură servicii de transport rutier expres de marfă preponderent pe rutele internaţionale. Piaţa internă reprezintă aproximativ 1% din activitatea Fra Express, care îşi concentrează eforturile şi atenţia pe dezvoltarea acoperirii la nivel european. Clienţii companiei provin majoritar din industria constructoare de maşini şi aeronautică.
„Am avut recent o discuţie cu aeroportul din Oradea. Noi vedem acolo potenţial mare, dar este şi Budapesta aproape, iar noi nu suntem în Schengen“, a spus CEO-ul.
În acest an, Fra Express îşi propune realizarea unei cifre de afaceri de peste două ori mai mare, respectiv de 15 milioane de euro. Pentru obţinerea acestor rezultate, compania are în vedere atragerea de noi clienţi, creşterea numărului de parteneri şi extinderea rutelor de transport internaţionale.
În paralel, Fra Express îşi intensifică eforturile pentru a ţine sub control fluctuaţiile preţurilor la combustibil din statele membre UE prin parteneriate puternice cu subcontractorii şi negocieri continue.
„Gestionăm provocările specifice pieţei europene de transporturi rutiere cu ajutorul echipei dedicate Fra Express şi pe baza strategiei companiei. În acest sens, avem încheiate deja contracte cu mai mulţi subcontractori care deţin flote de camioane de nouă generaţie, aliniate la standardele europene. Astfel, putem răspunde cerinţelor tot mai stricte în ce priveşte decarbonizarea şi evita transferul taxelor de mediu în costurile clienţilor. De asemenea, asigurăm soluţii rapide în rezolvarea oricărei probleme care poate surveni şi asigurăm transparenţă totală asupra modului nostru de lucru. Punem accent în relaţia cu fiecare client pe respectarea termenelor şi condiţiilor agreate, dar şi a tarifelor oferite prin contracte garantate“, a completat Răvan Grancea.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE