• Leu / EUR4.9366
  • Leu / GBP5.6319
  • Leu / USD4.9920
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Jacques-Edouard Savoiu, Sarom Packaging: România are toate şansele de a atrage o investiţie în producţia de sticlă

18.08.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Industria sticlei ar trebui să crească puternic în România, în contextul în care 70% din sticla necesară pentru sectorul agroalimentar sau farma este importată, a explicat Jacques-Edouard Savoiu, managing director al Sarom Packaging, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank

„În România se produce doar 30% din sticla necesară, restul se importă. Piaţa este una unde trebuie pentru această investiţie, dar din nefericire nu a venit acesată investiţie. Suntem într-o piaţă care nu este atât de bine privită, nu este atent privită de sticlarii internaţionali. Nu ştiu unde este România sau Bulgaria. Sticla nu se transportă aşa bine - este voluminos şi are un impact serios economic şi asupra mediului. Ei s-au concentrat pe zonele lor. Sunt 50 de sticlării în Italia spre exemplu“, a spus Jacques-Edouard Savoiu.

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa ambalajelor din sticlă şi consultanţă de profil, anunţă pentru următorii patru ani investiţii noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare şi deschiderea de noi sucursale. Şi nu numai. Compania este deja prezentă în trei ţări în afara României.

Impactul pandemiei de COVID-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricaţie şi distribuţie, ceea ce n-a putut fi valabil în condiţiile de dinamism extrem ale pieţei în anii 2020 şi 2021. Coroborat cu fluctuaţiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultăţile logistice şi dificultăţile în lanţul de aprovizionare au adus industria în incapacitatea de producţie, nefiind în măsură să răspundă solicitărilor pieţei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa românească a ambalajelor de sticlă, anunţă pentru 2023 investiţii în creşterea capacităţii de stocare şi extinderea externă a reţelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuţie şi securizarea stocurilor.

Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piaţa românească care oferă servicii de consultanţă pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce priveşte aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiştilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producţia industrială de sticlă care au experienţă dobândită în Franţa.

“Industria sticlei a scăzut foarte mult în România, multe sticlării industriale s-au închis în România. Noi producem recipiente din sticlă, prima pentru ambalaj de sticlă pentru piaţa agroalimentară, sticle pentru vin, spirtoase, bere sau băuturi nealcoolice iar a doua direcţie, piaţa farma şi cosmetică, fiole sau flacoane.

În România din ce în ce mai mult vedem producători industriali care trec o parte din producţie către ambalajul din sticlă, pentru a valorifica produsul şi vedem asta la raft pentru că sticla este cea mai bună pentru sănătate şi în plus, este reciclabilă la infinit, deci impactul asupra mediului este redus“, a spus Jacques-Edouard Savoiu care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro.

El a explicat că Sarom nu produce în România. „Toate unităţile sunt în afară. Comercializăm aceste recipiente pe plan local cele produse în Italia sau Franţa, sticle care rezistă la presiune, de o anumită culoare sau mai aproape, în funcţie de cerinţele pieţei. O sticlărie ar avea o „rază de acţiune“ de sub 1.000 km dar pentru că există o lipsă de capacitate de producţie în Europa, acest recipient se importă şi din afară pentru a răspunde cererii din piaţă. Trebuie să avem încă un alt sticlar în România pentru a nu mai depinde integral de importuri, de ce se întâmplă la graniţă. Este necesară o finanţare şi o conştientizare. Este un proiect ce necesită experienţă, cuptoare care nu se opresc niciodată, este un proces specific“.

Din 2012, piaţa producţiei de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creştere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanţul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creşterile de capacităţi de producţie şi depozitare.

„În afară de mărirea capacităţii de stocare şi extinderea reţelei internaţionale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum şi în Client Service, pentru a putea veni şi mai aproape de nevoile de personalizare ale clienţilor care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă“, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase şi băuturi non-alcoolice, borcane pentru piaţa alimentară şi flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuţie de ambalaje de sticlă şi consultanţă în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiţie, cât şi companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania îşi dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferenţiatoare în piaţă, cu elemente inovative şi calitate superioară, la un preţ accesibil pentru clienţi.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank