ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adorian Chiorean, CEO TapTasty, platformă pentru aplicaţii mobile dedicate jucătorilor din industria HoReCa: În cinci ani vrem să ajungem la 1.000 de clienţi pe toate continentele şi o cifră de afaceri de circa 3-5 milioane euro

10 sep 2020 Autor: Ioana Nita

Investiţia iniţială în platforma TapTasty s-a situat la 100.000 euro, iar pentru anul acesta compania estimează că va genera venituri de circa 70.000 euro.

Compania 11 Digits din Oradea, specializată în dezvoltare web pentru clienţi din SUA şi vestul Europei, a lansat în urmă cu un an propriul produs, o platformă numită TapTasty care permite crearea rapidă de aplicaţii mobile pentru jucătorii din industria HoReCa, cu care speră să ajungă în cinci ani pe toate continentele lumii şi care să îi genereze venituri între 3-5 milioane euro.

În prezent, com­pa­nia are semnate 20 de contracte pentru serviciul TapTasty, printre clienţi numă­rân­du-se jucători din industria HoReCa pre­cum Spartan, Tra­tto­ria Il Calcio, grupul Marty din Cluj-Napoca, cafe­neaua Narcoffee, Via29 sau restaurantul Nora.

„De-a lungul anilor am acumulat  expertiză, de mai bine de zece ani de zile de când oferim servicii de programare şi de consultanţă către diferite companii din Statele Unite sau din vestul Europei. Am zis că este momentul să facem şi un proiect al nostru. Nu ştiam exact în ce direcţie să mergem. Eu am avut însă o întâlnire cu un prieten de-ai mei care ştia că sunt în domeniul IT şi m-a întrebat cu cât îi fac o aplicaţie de mobil şi fix atunci am văzut oportunitatea.

Noi căutam o idee de business, o idee pentru un proiect propriu, iar  întrebarea lui a venit la momentul oportun pentru că noi am decis ca şi companie să investim în acest serviciu. Am făcut acest lucru pentru că ne-am dat seama că un restaurant sau un jucător din domeniul food nu poate să-şi bugeteze zeci de mii de euro ca să îşi facă aplicaţia lui proprie.

Mă refer atât la partea de aplicaţie de mobil, cât şi la cea de gestionare – tot ce înseamnă comenzi, marketing şamd“, a explicat Adorian Chiorean, CEO 11 Digits şi CEO TapTasty, cum a decis să investească în realizarea unui produs propriu.

Echipa 11 Digits a început să lucreze la proiectul TapTasty încă din 2018, iar anul trecut pe 1 septembrie a lansat serviciul, acti­vând primul client în platformă. Investiţia ini­ţială s-a ridicat la circa 100.000 euro.

Ce este însă mai exact TapTasty? „TapTasty este un serviciu format din trei componente principale. Am creat un framework care urmează să fie personalizat de fiecare dată când creăm o aplicaţie de mobil pentru fiecare client. Este vorba de un API care face posibilă comunicaţia dinspre framework înspre un backend care este de fapt a treia componentă a acestui serviciu.“

„Din acest backend,, clienţii vor putea să creeze campanii de marketing, să urmărească diferite tipuri de rapoarte pentru a-şi desfăşura activitatea prin acest nou tip de serviciu“, a explicat el.

Costurile pentru utilizarea serviciului TapTasty includ o taxă iniţială de circa 2.000 euro, la care se adaugă un abonamnet lunar de 200 euro sau 500 euro, în funcţie de rulajul pe care îl are restaurantul sau cafeneaua prin aplicaţia mobilă creată de compania din Oradea.

„Durata efectivă de la semnarea contractului şi până la publicarea aplicaţiilor de mobil este undeva între o lună, o lună jumate, poate chiar două luni, în funcţie şi de timpul de răspuns al clientului“, a punctat Adorian Chiorean.

În prezent, compania din Oradea a semnat 20 de contracte pentru TapTasty, pentru 15 clienţi aplicaţiile mobile fiind lansate deja. Anul acesta, TapTasty a generat venituri de circa 40.000 euro, iar ţinta companiei este să ajungă la venituri de 60.000-70.000.

„Anul trecut încasările pentru acest serviciu au fost de până în 10.000 euro, în condiţiile în care am lansat TapTasty în septembrie, iar anul acesta până în prezent avem încasări de circa 40.000 euro. Pentru finalul anului ne dorim să ajungem la venituri de 60.000-70.000 euro”, a subliniat el.

Aproapte toţi clienţii actuali ai TapTasty sunt din România. Printre aceştia se numără branduri cunoscute din HoReCa precum Spartan, Noodle Pack, Trattoria Il Calcio din Bucureşti, în Oradea Due Fratelli, Piaţa Nouă, Via 29 în Timişoara, restaurantul Nora, grupul Marty din Cluj-Napoca, cafeneaua Narcoffee, ş.a.m.d.

Compania din Oradea deja a făcut însă paşi şi pentru extinderea în afara României, prin încheierea unor parteneriate cu firme din industria food pe pieţele externe.

„Momentan avem un prim client din Grecia şi avem deja câteva contracte de parteneriat semnate în Polonia, Olanda şi SUA”, a precizat CEO-ul TapTasty, adăugând că planul pe termen lung - 5 ani, este ca TapTasty să aibă peste 1.000 de clienţi pe toate continentele lumii. 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: