ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandra Roată, cofondator al Softlead – marketplace pentru soluţii software: Anul acesta vrem să luăm o nouă finanţare de minim 500.000 euro. Discutăm atât cu investitori locali, cât şi din străinătate

15 feb 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul a primit la finalul anului trecut premiul ZF IT Generation Star în cadrul programului Scale-Ups a acceleratorului InnovX-BCR.

Softlead, start-up-ul local ce a dezvoltat o platformă de tip marketplace prin care ajută compa­niile să aleagă soluţia software potrivită pe baza ADN-ului lor digital, şi-a propus să obţină anul acesta o nouă finanţare în valoare de minim 500.000 euro pentru a atrage mai mulţi utilizatori şi pentru a îmbunătăţi algoritmul din spatele soluţiei sale Softlead Digital DNA. Anul trecut, Softlead a luat o finanţare de 220.000 euro prin intermediul platformei de crowdfunding Ronin.

„Vizăm o nouă rundă de investiţii pe care ne-am dori să o închidem până la sfârşitul anului. Ceea ce vom face diferit anul acesta faţă de modul în care ne-am organizat în trecut, şi cumva asta este şi una din discuţiile pe care le avem cu mai mulţi antreprenori din zona de start-up-uri, este că dacă există doi cofondatori să existe un echilibru, adică să se împartă responsabilităţile. Acesta este unul din sfaturile pe care le dăm noi şi aşa va fi şi pentru următoarea rundă. Încă nu ştim exact dacă runda va fi la nivel local sau internaţional. Am început să avem discuţii cu fonduri internaţionale şi vom vedea ce apare pe parcurs“, a spus Alexandra Roată, cofondator Softlead, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Compania a lansat anul trecut o soluţie ce le oferă IMM-urilor posi­bi­litatea de a afla ce grad de digitalizare are businessul lor, acestea primind totodată şi recomandări pentru implementări de soluţii software pentru stadiul în care se află în procesul lor de transformare digitală.

„Softlead Digital DNA, toolul pe care l-am lansat şi care este funcţional, indică gradul de digi­talizare al companiilor pe înţelesul companiei, indentificând care sunt tipurile de procese, activităţi care sunt nedigitalizate şi care au o nevoie stringentă de a fi digitalizate în următoarea perioadă şi un buget de digitalizare dedicat.“

„Şi atunci, în funcţie de toate aceste criterii, un client poate să ia o decizie legat de cât de mult poate să urgenteze achiziţia şi implementarea software“, a explicat ea.

De la finalul anului trecut şi până în prezent, peste 300 de companii au folosit soluţia Softlead Digital DNA care momentan este complet gratuită pentru IMM-urile din România.

„Noi vom promova masiv Softlead Digital DNA în perioada următoare, pentru că a fost a durat destul de mult să mapăm activităţile şi procesele pe care funcţionează soluţia.  Sunt peste 300 de procese şi peste 3.000 de activităţi care construiesc un prototip de companie ideală pe industrie şi pe tipuri de companii. Când spun tipuri de companii mă refer la mărime, număr de angajaţi, cifră de afaceri, dar care ia în special în calcul caracteristicile dedicate ale fiecărei industrii, pentru că practic recomandările de aplicaţii software au în vedere şi aceste procese şi activităţi specifice industriilor“, a punctat Alexandra Roată.

Majoritatea companiilor care au folosit până acum soluţia Softlead Digital DNA activează în industrii precum cea de construcţii şi producţie sau în segmentul serviciilor. „Acestea sunt de altfel şi industriile care au reprezentat un top al companiilor cu apetit de digitalizare prin Softlead în 2022. Cu siguranţă, acolo unde există cele mai multe procese şi unde există fluxuri interne care sunt complexe, este potrivită utilizarea Softlead Digital DNA. Pentru fiecare tip de utilizator, soluţia returnează un raport care este gratuit şi care indică, gradul de digitalizare curent, tipurile de soluţii potrivite, tipurile de furnizori şi bugetul estimativ pentru acele soluţii“, a adăugat ea.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR