ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandra Roată, managing partner SoftLead, o companie de marketplace pentru aplicaţii software: Vrem să luăm o finanţare de minimum 300.000 euro pentru a putea ieşi în afara României

9 mar 2020 Autor: Ioana Nita

♦ Primele pieţe vizate pentru extindere sunt cele vecine – Bulgaria şi Ungaria.

SoftLead, compania locală ce a creat o platformă de tip marketplace pentru aplicaţii software, are în plan să obţină o finanţare de 300.000-500.000 euro pentru a se putea extinde şi în afara României, primele ţări vizate fiind cele vecine - Bulgaria şi Ungaria.

„Vrem foarte mult să ieşim în afara graniţelor pentru că piaţa din România nu este atât de atractivă. Am avea nevoie fie de două runde de investiţii cu praguri diferite astfel încât să ne asumăm şi să îndeplinim anumite obiective de globalizare, fie de o rundă de investiţie care să ne poată da un având către extern ca apoi să creştem acolo. O variantă minimă pentru a putea ieşi în afa­ră cu marketplace-ul este de 300.000 euro, iar varianta favorabilă pentru a putea viza cel puţin trei ţări ar fi de 500.000 euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandra Roată, managing partener în cadrul SoftLead. Ea a fondat compania în 2013 cu ajutorul a doi investitori locali.

„A fost ideea mea şi a venit ca o soluţie identificată pentru o problemă pe care o aveam într-o firmă de dezvoltare web la care lucram anterior – majoritatea clienţilor ar fi vrut să poată compara două soluţii software sau ofertele pentru aplicaţiile software“, a precizat ea. Investiţia iniţială s-a situat la 20.000 euro, iar treptat, pe lângă investiţii supli­mentare, start-up-ul a reuşit şi să se autofinanţeze.

Anul trecut, SoftLead a avut o cifră de afaceri de 175.000 euro, plus 70% faţă de 2018, în prezent platforma reunind în total peste 500 de aplicaţii software de la 300 de companii de software din România. Astfel, SoftLead le oferă companiilor posibilitatea de a-şi găsi cu uşurinţă soluţia software potrivită nevoii lor şi industriei din care fac parte. „Procesul de căutare începe prin filtrarea soluţii în platformă în funcţie de industria din care face pare utilizatorul sau în funcţie de tipul aplicaţiei“, a spus Alexandra Roată, adăugând însă că SoftLead este mai mult decât doar o platformă de market-place pentru aplicaţii software.

„Dincolo de marketplace, rolul nostru este de a genera lead-uri pentru companiile din platformă. Avem o soluţie B2B (business to business) şi încercăm printr-un proces, semiautomatizat deocamdată, să facem matching între nevoia din piaţă şi soluţiile existente în platformă.“

Celor care nu ştiu însă exact ce soluţie li s-ar potrivi, SoftLead le oferă suport, direcţionând clienţii către soluţiile software potrivite. Ca atare, compania oferă şi servicii de consultanţă şi de calificare a lead-urilor – proces prin care se asigură că intenţia de achiziţie a utilizatorului este validă. „Mai exact, că există o nevoie clară şi un buget astfel încât să se producă achiziţia, iar apoi implementarea. Nu considerăm valid un lead doar acea intenţie de informare.“

În medie, SoftLead are o medie de 1.000 de lead-uri validate pe an.

„Numărul lor este însă mult mai mare dacă am include şi solicitările care se bazează pe bugete din fonduri europene, pe care noi nu le considerăm calificate pentru fluxul nostru, sau cele care au în spate doar o dorinţă de informare, plus cele pentru care se doreşte testarea lor la nivel de demo, dar care nu fac parte din fluxul decizional din companie“, a menţionat Alexandra Roată.

Până la începutul acestui an, modelul de business al SoftLead se baza doar pe perceperea unui cost per lead generat, însă din luna ianuarie compania oferă şi trei abonamente pentru serviciile oferite.

Costul per lead variază între 30 şi 150 euro, plata deblocând accesul vendorului la datele utilizatorului interesat de soluţia software listată de el pe SoftLead.

„În momentul în care o companie de tip vendor vrea să deblocheze un lead specific pentru aplicaţiile pe care le deţine în platformă, plăteşte pentru a intra în baza datelor de contact ale utilizatorilor. Un lead poate ajunge la mai multe companii, însă un lead poate fi deblocat de maximum cinci companii. Prin deblocare noi înţelegem intrarea în posesia datelor de contact ale clientului final, până atunci vendorul având acces doar la informaţii precum cifra de afaceri a companiei, industria din care face parte, departamentul de unde a pornit intenţia de achiziţie, dacă este vorba de schimbarea unei soluţii sau de o primă implementare ş.a.m.d.“, a explicat ea.

În cazul noii metode de monetizare – subscripţiile, tarifele pornesc de la 115 euro şi ajung la 275 euro per abonamente.

„Practic, companiile care au cont în platformă plătesc un abonament lunar pentru a avea un set de beneficii creşterii de lead-uri şi creşterii expunerii lor la nivelul canalelor SoftLead.“

În luna ianuarie, circa 20 de companii au ales abonamentele lunare. Printre acestea se numără Romanian Software, HTSS, SAP – prin partenerii săi.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR