ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandru Stan, cofondator şi CEO Tekpon – marketplace pentru soluţii software: Suntem în curs de a atrage o finanţare totală de 6 milioane de dolari

16 iun 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Investiţia iniţială în proiect s-a situat la circa 80.000 euro, bani ce au venit din resurse proprii.

Tekpon, start-up creat în cadrul companiei Cogneve ce a dezvoltat o platformă de tip marketplace ce ajută companiile să găsească şi să achiziţioneze soluţiile software potrivite nevoilor lor, se află acum în plin proces de a încheia o rundă de finanţare în valoare totală de 2 milioane de dolari, evaluarea curentă a proiectului fiind de 15 milioane dolari. Totodată, în paralel, start-up-ul a deschis o nouă rundă de finanţare în valoare de 4 milioane de dolari pentru a scala businessul şi mai rapid pe pieţele din străinătate. În prezent, principala piaţă ţintă pentru Tekpon este SUA, iar a doua este Germania, însă şi celelalte ţări vorbitoare de limba engleză - Canada, Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă, dar şi alte ţări din Europa, sunt pe listă.

„Am atras deja o finanţare de 875.000 dolari, parte din runda actuală de 2 milioane de dolari pe care o avem deschisă. Fiind un start-up care a scalat destul de rapid toată soluţia, ne-am găsit numărul de investitori pe care îi căutam pentru aceste 2 milioane de dolari repede, dar mi-am dat seama că putem să scalăm şi mai rapid şi aşa că mai avem în paralel şi o rundă de investiţii încă 4 milioane de dolari pe lângă această rundă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Alexandru Stan, cofondator şi CEO Tekpon. El a pornit proiectul Tekpon cu o investiţie iniţială proprie de circa 80.000 euro, în condiţiile în care este un antreprenor cu experienţă şi cu mai multe exituri la activ în zona tech. 

„Am pornit în 2020, fix la o lună distanţă de începutul pandemiei. Ne-am dat seama că suntem izolaţi, stăm în casă şi avem experienţă în domeniul acesta şi ne-am gândit cu ce putem ajuta noi acum companiile pentru că toate au cumva nevoie să se digitalizeze - au nevoie de software. Şi am gândit acest proiect pentru a ajuta companiile să identifice soluţiile de software potrivite, mai mult decât să ne gândim din prima cum facem noi un business să facă profit sau capital. Am început prin a căuta o problemă pe care o are societatea sau companiile şi am dat de companii care efectiv căutau să se digitalizeze, dar nu ştiau de unde să pornească. Aşa a pornit ideea, ne-am strâns aceeaşi echipă cu care mai dezvoltasem alte proiecte în trecut, încă din 2014,

ne-am pus la masă şi am zis asta e problema, hai s-o rezolvăm. Şi uşor, uşor s-au pus bazele afacerii Tekpon“, a povestit Alexandru Stan, adăugând că alături de echipa actuală a mai dezvoltat website-uri de succes ori pentru clienţi, ori pentru propria companie.

„Am vândut anumite website-uri în 2019 şi aveam deja cumva infrastructura. Deci suntem start-up, dar suntem un start-up cu o echipă veche.“

Cum funcţionează mai exact platfoma Tekpon? “Persoanele sau companiile care caută o soluţie software, spre exemplu caută un software de HR, caută mai întâi pe Google, iar dacă noi ne facem treaba bine pe partea de SEO ne găsesc şi pe noi şi intră pe pagina noastră. Apoi citesc un review cu părţi pozitive şi cu părţi negative, dar şi cu alternative la acea soluţie, au la dispoziţie şi tarifele, eventual şi cu un discount fiindcă pe platforma Tekpon se găsesc şi discounturi pentru tot felul de produse software. După aceea, în cazul în care iau decizia de a cumpăra, ori apelează la noi, cumpără prin intermediul nostrum, moment în care noi facem un comision, ori se duce direct la producător, vorbeşte direct cu el, doar că nu o să aibă aceleaşi avantaje – tarif cu discount şi suport asigurat”, a explicat el. Pentru a lista soluţii software în platformă, echipa Tekpon discută în prealabil cu furnizorii de produse software şi intră de regulă într-un program de afiliere al acestora.

“În prezent, 700 de companii producătoare de software, inclusiv nume mari precum Microsoft, Adobe, Trello sau HubSpot ne folosesc soluţia”, a subliniat cofondatorul şi CEO-ul Tekpon.

În medie, start-up-ul câştigă un comision de 30% din costul de achiziţie al soluţiei software însă procentul poate ajungă şi până la 70% în cazul în care este vorba de firme mici, aflate la început de drum, care au nevoie de cât mai mulţi clienţi.

“În următoarele 12 luni, eu mă aştept să ajungem la vânzări de 5 milioane de dolari. Însă şi dacă nu atingem acest obiectiv vom fi fericiţi pentru că este mai important să fie colegii noştri sănătoşi şi fericiţi în cadrul companiei şi este mai important să avem clienţi şi parteneri care ne folosesc soluţia şi sunt mulţumiţi de ea.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR