ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andreea Chirilă, fondatoare a MOD AI Stylist – aplicaţie mobilă de styling bazată pe AI: Până la finalul anului vrem să depăşim 100.000 de utilizatori, din care 4.000 să fie plătitori. Piaţa ţintă pentru noi acum este SUA

5 mai 2023 Autor: Ioana Nita

În toamnă start-up-ul va analiza tracţiunea aplicaţiei în piaţă şi îşi va face planul pentru ridicare unei prime finanţări.

Start-up-ul local MOD AI Stylist, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă ce funcţionează asemenea unui asistent digital de styling, bazat pe tehnologia inteligenţei artificiale, şi-a propus să ajungă până la finalul acestui an la peste 100.000 de utilizatori ai aplicaţiei, din care 4.000 să fie plătitori, în condiţiile în care acum piaţa ţintă este SUA. Start-up-ul a lansat prima versiune a aplicaţiei la începutul anului trecut, iar până acum a atras circa 7.000 de utilizatori în total, majoritatea din România. Recent, MOD AI Stylist a lansat o nouă versiune aplicaţiei în care a integrat tehnologia inteligenţei arti­ficiale, utilizatorii având posi­bilitatea de a-i pune întrebări „stylistului virtual MOD“, dar şi unor influenceri din zona de fashion şi lifestyle, care au propriile „personalităţi AI“. Zona de influenceri joacă un rol important în strategia de extindere internaţională a start-up-ului, aceştia fiind practic o poartă de intrare pe noi pieţe.

„Piaţa pe care noi vrem să abordăm în clipa aceasta şi pe care într-o anumită măsură deja am început să o abordăm prin lansarea noastră pe platforma Product Hunt, este cea din Statele Unite ale Americii. Ne dorim să colaborăm cu influenceri de acolo. Practic, până la finalul anului vrem să avem cel puţin 200 de influenceri listaţi în aplicaţie, circa 100.000 de utilizatori noi în aplicaţie şi 4.000 de utilizatori plătitori“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andreea Chirilă, fondatoarea MOD AI Stylist. Ea a explicat că a ales SUA ca primă piaţă pentru extindere fiindcă în mod organic de acolo au venit cei mai mulţi utilizatori, după România, şi pentru că este una dintre cele mai stabile pieţe pe zona de fashion.

„Acolo să ai un stilist nu este un tabu, sunt foarte multe persoane obişnuite care au stilist, cunosc genul acesta de serviciu. Există totodată pe piaţa din SUA foarte multe servicii online care joacă într-o anumită măsură rolul unui stilist, care trimit pachete acasă cu haine alese de stilişti. Sunt multe business-uri pe zona aceasta. Practic, publicul de acolo este deja educat într-o mare măsură pe zona de styling, de fashion. Un alt motiv este că noi deja am observat un entuziasm pentru aplicaţie de la utilizatorii din Statele Unite. Avem destul de mulţi utilizatori de acolo care interacţionează cu aplicaţia şi sunt chiar foarte activi în aplicaţie.“

Aplicaţia mobilă MOD AI Stylist funcţionează ca un asistent digital personal de styling, utilizatorii aflând în primă fază care este profilul lor stilistic din punct de vedere al cromaticii, personalităţii şi al formei corpului. Apoi, utilizatorii pot discuta cu asistentul virtual MOD, sau cu influencerii listaţi în aplicaţie cu ajutorul tehnologiei de inteligenţă artificială, sau pot verifica anumite piese vestimentare prin imagini pentru a afla dacă li se potrivesc sau nu.

„Ne-am aliniat şi noi acestui trend demarat odată cu apariţia Chat GPT şi am adăugat componenta de AI în aplicaţie. Această componentă de AI s-a materializat în aplicaţie prin două funcţionalităţi. Prima este partea de chat, în care poţi să discuta cu asistentul tău de stil, cu MOD, în care poţi să îl întrebi orice doreşti tu, şi apoi mai avem şi câţiva influenceri listaţi în aplicaţie. A doua funcţionalitate pe care am dezvoltat-o tot pe bază de AI, este <<style check-ul>>, în care utilizatorii pot încărca o fotografie cu un produs de pe un shop online, dintr-un magazin fizic sau chiar din propria lor garderobă şi aplicaţia analizează acel produs pe baza profilului stilistic creat de către utilizator în aplicaţie, spunându-i dacă produsul este bun pentru el sau nu. Şi avem trei piloni stilistici după care aplicaţia analizează şi anume partea de siluetă, personalitate stilistică şi cromatică”, a explicat Andreea Chirilă cum funcţionează aplicaţia.

Zona de influenceri din aplicaţie este una dintre direcţiile strategice de dezvoltare ale MOD AI Stylist, fiind practic o poartă de intrare către noi pieţe şi de atragere de noi utilizatori.

„În momentul acesta, noi avem listaţi 3 influenceri în aplicaţie, doar pentru a testa acest <<tool>>, pentru a vedea cum funcţionează pentru utilizatori, pentru a primi feedback. Însă, în perioada care urmează, ne dorim să ne concentrăm tot efortul pe zona aceasta, atât pentru a creşte produsul pe zona de chat, pe zona de AI, dar şi pentru a intra pe pieţele internaţionale. O parte dintre influenceri pot avea chiar shop-urile lor, pentru că ştim bine că mulţi dintre influenceri încep să creeze brand-urile lor de haine, de cosmetice, etc. Şi practic recomandările s-ar putea face mai mult de pe shop-urile lor. Ar fi şi o experienţă diferită de shopping pentru utilizator”, a punctat ea, explicând mai în detaliu cum a fost creată zona de influenceri.

„Practic am creat un alter ego virtual al influencer-ului, preluându-i ticurile verbale, background-ul, pasiunile, proiectele pe online. Şi astfel urmăritorii lor pot discuta cu acest chat virtual, acest alter ego de fapt virtual al influencer-ului, întrebându-l chestiuni de stil personal şi pe zona de lifestyle, de asemenea, pot discuta. Totodată, dăm şi recomandări pe partea de shopping, atât MOD, cât şi influencerii. La anumite recomandări produsele se pot achiziţiona direct în aplicaţie, produse ce sunt listate pe site-uri basic, premium, luxury şi sustainable.”

Investiţia iniţială în dezvoltarea aplicaţiei mobile MOD App s-a situat la 50.000 euro, aceasta fiind lansată la mijlocul lunii februarie. De atunci, investiţiile în dezvoltarea aplicaţiei au continuat din fonduri proprii, start-up-ul neapelând momentan la finanţări externe. În toamnă însă, echipa MOD AI Stylist va analiza tracţiunea aplicaţiei în piaţă şi îşi va face planul pentru ridicare unei prime finanţări.

„Am vrut să mai aşteptăm până la o rundă de finanţare pentru că nu vroiam să cheltuim o sumă importantă din investiţie pe procesul de <<product market fit>>. Am vrut să avem un <<product market fit>> foarte bine pus la punct, ca lucrurile să meargă foarte bine în aplicaţie şi în momentul în care luăm investiţia să cheltuim smart”, a menţionat fondatoarea MOD AI Stylist.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR