ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Dănilă, fondator & CEO Code932, o companie de IT, lansează „Made in Iaşi”, o iniţiativă pentru dezvoltarea pieţei de IT din Iaşi, a companiilor care dezvoltă produse proprii

15 iul 2020 Autor: Adrian Seceleanu
„Am lansat această iniţiativă într-un context în care în Iaşi au venit foarte multe companii multinaţionale şi mult lădata industrie de IT din zona Moldovei era formată în mare parte din outsourcing care se traduce cu plecarea profitului.”

Andrei Dănilă, un antreprenor din Iaşi care activează de 20 de ani în industria de IT, a lansat în urmă cu doi ani o iniţiativă, denumită „Made in Iaşi”, pe care acum are în plan să-l transforme într-un cluster, scopul proiectului fiind acela de a încuraja firmele să treacă de la dezvoltarea de produse pentru alte firme la dezvoltarea de soluţii proprii.

„Made in Iaşi“este o iniţiativă în derulare. Este un proiect spontan care a început acum doi ani şi jumătate când discutând cu oameni mai înţelepţi mai bine am înţeles câteva lucruri despre businessul mai mare, am înţeles că jucătorii mai mari din diferite domenii nu se ceartă între ei ci lucrează împreună, nu se şicanează. Am lansat această iniţiativă într-un context în care în Iaşi au venit foarte multe companii multi­naţionale şi mult lădata industrie de IT din zona Moldo­vei era formată în mare parte din outsourcing care se traduce cu plecarea profitului”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Dănilă, fondator & CEO, Code932. „Sunt în industria de IT din România, din perioada în care site-urile se vindeau la numărul de pagini. Acum 20 de ani am început să fac bani din IT, iar compania pe care o conduc acum are 15 ani vechime”.

Parte a iniţiativei sunt acum câteva companii din Iaşi, cu o experienţă semni­ficativă în business, a explicat Andrei Dănilă. „Principiile sunt cele de a se specializa fiecare pe o anumită zonă, de a colabora, de a gândi proiecte în echipe mixte, adică să ne punem specialiştii noştri să lucreze împreună pentru a face business. Companiile pe care le-am invitat în grup sunt companii mature, cu peste 10 ani de experienţă, ceea ce înseamnă că au trecut de criza anterioară, ştiu ce înseamnă bătălia reală şi nu trăiesc din cărţi şi din video-uri de pe YouTube. Acum suntem în jur de 8 membri principali. Nu sunt doar companii de IT, lucrăm foarte îndeaproape cu Universitatea şi cu companii din industrii creative. Încercăm să nu ne certăm, să nu ne şicanăm. O componentă extrem de importantă este că managerii acestor companii petrec mai mult timp discutând, partajând din experienţa lor pentru că fiecare dintre noi a construit pentru alte companii, de obicei din SUA, din Marea Britanie, busi­nessuri de milioane de dolari şi euro. Avem know-how, ştim cam pe unde şi cum să facem lucrurile doar că abia începem să punem informaţiile cap la cap şi sunt de surprins de cât de multă susţinere găsim”.

În prezent companiile lucrează la înfiinţarea clusterului. „Lucrăm deja la partea legală pentru înfiinţarea clusterului. Ce încercăm să facem este ca odată oficializată această iniţiativă- acum trecem prin acest proces în care trebuie să punem ideile pe hârtie pentru că primii doi ani i-am petrecut cu un gentlemen’s agreement şi a funcţionat extraordinar. În final vrem ca totul să fie deschis, avem în obiectiv ca pânăla finele anului să avem măcar 25-30 de companii din zona de industrii creative care să intre în acest cluster.”

 

Ce a mai declarat Andrei Dănilă în cadrul emisiunii:

► În 2030 mă aştept ca Made in Iaşi să fie transformat într-o reţea, Made in Timişoara, Made in Cluj, Made in Bucureşti şi cumva toate acestea să fie unite şi să redefinească „Made in Romania“ iar Iaşiul să fie o componentă importantădin mecanismul acesta, Made in România.

► Vrem să venim în forţă, ştim că în zonă s-au mai format alte clustere dar nu s-a întâmplat mare lucru cu ele dar acum feelingul este că sunt foarte mulţi oameni în punctul acela în care au înţeles că businessul se face cu parteneri, că trebuie să gândeşti pe termen lung, că ai nevoie de forşa altora ca să creşti şi că o parte mai mică dintr-un business mai mare e mai valoroasă decât prăjitura ta pe care o ţii acolo şi doar tu o vezi.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: