ZF IT Generation

ZF IT Generation. Christa De-Anna, managing partner şi director comercial Insoftive, companie care a lansat BankConnect, soluţie pentru gestionarea tranzacţiilor bancare dintr-un singur loc: În primul an, vrem ca BankConnect să fie integrată în cadrul a 1.000 de companii

24 aug 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

Soluţia BankConnect a fost lansată în luna august a anului în curs şi are integrate deja 11 bănci din România pe platformă Insoftive a fost înfiinţată în 2011, având la bază dezvoltarea soluţiilor enterprise de management.

Compania locală Insoftive, specializată în dezvoltarea de soluţii software de business, şi-a propus să atragă 1.000 de clienţi în decurs de un an pentru o soluţie nouă, lansată la începutul acestei luni, care ajută firmele să îşi gestioneze toate tranzacţiile bancare dintr-un singur loc. Soluţia, numită Bank Connect, aşteaptă acum să fie integrată în cadrul a 50 de companii cu care colaborează deja Insoftive. Compania a fost înfiinţată în 2011 şi are în portofoliu şi alte soluţii software proprii de business, precum Optimis (ERP, CRM şi SFA în cloud) şi MyCart (dedicată magazinelor online).

 

„Ţinând cont că ne adresăm companiilor mici şi mijlocii (IMM-urilor) – ceea ce înseamnă un target mare, având în vedere că în România sunt circa 500.000 de astfel de companii -, ne-am dori ca într-un an de zile să reuşim să ajungem la măcar 500 – 1.000 de utilizatori. De asemenea, în trei ani vrem ca soluţia BankConnect să fie integrată în cadrul a 2.000 de companii“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Christa De-Anna, managing partner şi director comercial Insoftive.

Ea a adăugat că soluţia BankConnect a fost dezvoltată în aproximativ 10 luni de câţiva angajaţi din cadrul Insoftive, după ce reprezentanţii companiei au observat că firmele din piaţă au nevoie de o platformă care să le permită gestionarea tuturor tranzacţiilor într-un singur loc.

„La sfârşitul anului trecut împreună cu o parte din echipa noastră internă, colegi care aveau deja experienţă şi făcuseră astfel de dezvoltări, am hotărât să creăm o echipă care să se ocupe exclusiv de BanckConnect, de dezvoltarea soluţiei. Aceşti colegi au lucrat până la sfârşitul lunii iunie a acestui an la soluţia BankConnect. În aceste aproape zece luni am integrat 11 bănci din România, cu obiectivul de a automatiza acest flux de tranzacţii pentru clienţii noştri şi nu numai. Practic, valoarea investiţiei în dezvoltarea BankConnect este munca colegilor noştri din ultimele 10 luni.“

BankConnect este o soluţie stocată în cloud şi poate fi integrată cu orice sistem CRM pe care îl foloseşte compania care vrea să îl folosească, a mai adăugat reprezentanta Insoftvie.

De asemenea, deşi soluţia a fost lansată pe piaţă recent, un număr de aproximativ 50 de companii care se află în portofoliul de clienţi al Insoftive vor să implementeze soluţia BankConnect în cadrul businessurilor lor.

„Aproximativ 50 de clienţi din portofoliul Insoftiv abia aşteaptă să poată utiliza soluţia BankConnect. În prezent suntem în curs de semnare a contractelor, pentru că fiecare business e diferit, unii dintre ei nu folosesc alte soluţii de ale noastre pe partea de CRM şi trebuie să tratăm fiecare caz diferit“, a completat Christa De-Anna.

În ceea ce priveşte partea de monetizare, Christa De-Anna a spus că cei interesaţi să utilizeze soluţia BankConnect pot alege între două tipuri de abonamente.

„BankConnect este o aplicaţie SaaS, vindem licenţe lunare, avem un pachet de start care permite până la trei conturi şi o variantă enterprise – unde discutăm cu fiecare client în parte, în funcţie de necesităţile lor. Astfel, abonamentul de start, care are trei conturi bancare incluse, fără limită de utilizatori, are un preţ de 50 euro pe lună. Pentru varianta enterprise preţul porneşte de la 300 de euro pe lună, ajunge la 20 de conturi şi oferim în ambele situaţii asistenţa în instalare gratuit, facem suport pentru integrare dacă este nevoie şi nu au echipă internă. Acestea sunt cele două pachete de la care am plecat pentru că soluţia este foarte simplu de utilizat şi uşor de instalat şi am zis să fie cât mai larg acceptată de companiile din România.“

De asemenea, Christa De-Anna a spus că pe piaţă mai sunt alte două soluţii care oferă cam acelaşi tip de servicii precum BankConnect, însă acestea deservesc companii mari, cu afaceri de peste 20 de milioane de euro.

„Noi ne-am focusat şi pe companiile mici şi mijlocii tocmai din experienţa noastră. BankConnect se pretează pentru orice tip de activitate, însă nu orice industrie este deschisă să folosească astfel de soluţii, dacă volumul de tranzacţii este mic poate nu se justifică. Noi ne adresăm companiilor mici şi mijlocii (IMM-uri). În România, în prezent, sunt circa 500.000 de astfel de companii, însă open banking-ul este un concept încă noi iar băncile încă lucrează să poată oferi acest serviciu într-un mod cât mai „curat“ şi centralizat şi noi suntem acolo să îi ajutăm şi venim şi către companiile mici şi mijlocii cu automatizări“, a mai explicat Christa De-Anna.

Ea a punctat faptul că prin implementarea soluţiei BankConnect, munca unui contabil poate fi realizată în câteva ore.

„Am făcut noi o comparaţie, practic, un contabil are nevoie de 100 de ore de muncă pentru a închide aproximativ 2.000 de tranzacţii, iar folosind soluţia BankConnect acest obiectiv se poate face instant – poate fi nevoie de o oră sau două pentru verificarea unor tranzacţii, dar este un avantaj mare.“

 

Ce a mai spus Christa De-Anna la ZF IT Generation

 

Insoftive a fost înfiinţată în 2011, având la bază dezvoltarea soluţiilor enterprise de management şi a dezvoltat propriul produs denumit Optimis - cu cele două variante de a comercializare pe diverse nivele de module, iar în 2018 m-am alăturat şi eu echipei ca şi managing partner şi cu precădere pe zona comercială am continuat să facem aceste softuri custom de management - soluţii pe nevoile clienţilor, să facem implementarea soluţiei Optimis către clienţi - are peste 4.000 de utilizatori. Iar anul trecut am lansat cel de al doilea produs - MyCart este o soluţie dedicată magazinelor online, iar BankConnect este al treilea produs din portofoliul nostru, lansat în luna august a acestui an.

De multe ori am ajuns în situaţia în care clienţii noştri ne-au cerut să le importăm în soluţiile lor de CRM sau în soluţia noastră de CRM în funcţie de ce platformă foloseau să îşi vadă acolo tranzacţiile bancare. A fost o provocare pentru că în primă fază băncile nu ofereau datele bancare mai ales companiilor mici, inclusiv noi ne-am confruntat cu situaţia asta pentru firmele din grupul nostru, moment în care am încercat să le solicităm şi a fost provocator să facem un astfel de import automatizat. Din fericire UE a venit în ajutorul nostru, prin directiva de open banking, prin PSD 2 - prin care toate băncile au fost obligate să îşi deschidă API-urile şi să ofere clienţilor acces la datele lor bancare (tranzacţii, solduri şi conturi) şi atunci ne-a fost şi nouă mai uşor să putem să facem astfel de dezvoltări în sistem pentru că nevoia a fost din ce în ce mai des întâlnită.

De la ce număr de tranzacţii devine relevantă pentru o companie soluţia BankConnect? Dacă operezi cel puţin două conturi bancare. Depinde cât de mult îţi doreşti să te automatizezi.

Pachetul enterprise presupune accesul către un număr mai mare de conturi, adică de tranzacţii. Tratăm diferit personalizările, dar costurile nu sunt mari.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR