• Leu / EUR4.9148
  • Leu / GBP5.5638
  • Leu / USD4.5152
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Diana Enăchescu, cofondator şi CEO al Vintello, platformă de fashion resale: Avem în vedere o investiţie de 200.000 - 250.000 de euro. Ne îndreptăm atenţia şi interesul spre angel investors locali

17 nov 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Vintello a fost lansată în aprilie 2022, la nivel naţional, iar în prezent înregistrează 5.000 de utilizatori şi are în portofoliu peste 3.000 de articole ♦ „Pentru anul viitor estimăm vânzări de 150.000 de euro“.

Start-up-ul românesc Vintello, platformă de fashion resale prin intermediul căreia utilizatorii pot vinde articole din propria garderobă, pentru a susţine şi a dezvolta shoppingul sustenabil, vrea să atragă o finanţare în valoare de 250.000 de euro de la investitori locali pentru a-şi continua dezvoltarea pe piaţa locală. Platforma a fost lansată oficial în luna aprilie a anului în curs.

„Ne îndreptăm în acest moment atenţia şi interesul către zona de angel investors din România. Avem în vedere o investiţie în jurul sumei de 200.000 - 250.000 de euro. Considerăm că aceşti bani ne-ar ajuta să ne dezvoltăm în continuare, pentru că mai sunt încă multe de făcut, atât pe partea tehnologică, cât şi pe partea de marketing. De asemenea, investiţia aceasta ne-ar permite să scalăm şi să putem ajunge la următorul nivel de discuţie“, a spus Diana Enăchescu, cofondator şi CEO al Vintello, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Platforma a fost dezvoltată cu o investiţie de peste 50.000 de euro, iar în prezent are 5.000 de utilizatori şi un portofoliu de peste 3.000 de articole.

„Noi ne-am setat ca obiectiv să ajungem undeva la 5.000 de utilizatori înregistraţi la final de an, dar o să depăşim această bornă pentru că deja am atins acest număr. Pe partea de listare de produse încercăm să ajungem la 5.000 de articole listate pentru că, evident, cu cât oferta este mai mare cu atât şansele de achiziţie cresc şi este bine să avem o ofertă cât mai variată. Momentan oferim posibilitatea de vânzare sau achiziţie de articole pentru femei, dar până la finalul acestui an o să introducem şi articole pentru bărbaţi şi copii.“

De asemenea, în cadrul plat­for­mei Vintello utilizatorii pot găsi articole de îmbrăcăminte cu preţuri cu­prinse între 40 de lei şi 10.000 de lei, a mai spus Diana Enăchescu, care se află la al doilea proiect antreprenorial, an­terior punând bazele start-up-ului IziDoc, o platformă online prin care com­paniile pot include în pachetul de be­ne­ficii extrasalariale şi un abo­nament pentru servicii stomatologice.

„Noi ne gândisem ca preţ mediu undeva la 150 de lei, dar s-a dovedit că preţul mediu poate trece uşor de 200 de lei. În acest moment, cel mai mic preţ de pe platformă este de 40 de lei, avem şi articole care costă peste 10.000 lei, ca excepţii, dar în general preţurile articolelor se situează undeva la 100 - 200 de lei. Şi am observat că preţul nu este neapărat o barieră în a achiziţiona un articol care chiar îţi place.“

În prezent, platforma Vintello este disponibilă atât în  versiunea pentru web, cât şi în versiunea pentru mobil, fiind activă la nivel naţional. Însă, planurile de dezvoltare ale reprezentanţilor start-up-ului vizează şi extinderea la nivel internaţional, „lupa“ fiind pusă pe ţările din regiunea de est a Europei.

„Datorită integrării logistice avem posibilitatea să preluăm şi să expediem în orice colţ al ţării cu ajutorul partenerilor noştri. Ne dorim să ieşim destul de repede şi în afara ţării pentru că este un moment bun. În general, ne uităm la pieţele unde avem sinergii cu partenerii noştrii logistici şi ne uităm la ţările din regiune, din Europa de Est, pentru că Europa de Est este cumva în urma celorlalte pieţe, deci este un teren pe care putem construi.“

Diana Enăchescu a explicat în cadrul emisiunii că pentru serviciile oferite, Vintello percepe un comision de 15% sau minim 15 lei de la persoanele care postează spre vânzare diverse articole de îmbrăcăminte.

„Este avantajos pentru vânzător pentru că în momentul în care faci o vânzare singur şi trebuie să chemi tu curierul, acesta te costă peste 20 de lei. Deci din start ai un cost mai mic de vânzare. Astfel, considerăm că varianta aceasta este destul de atrăgătoare atât pentru vizitatori care monetizează aceste articole prin intermediul nostru, cât şi pentru cumpărători care nu au un preţ foarte mare de achiziţie.“

În ceea ce priveşte ţinta de vânzări, antreprenoarea estimează că la finalul anului 2023 platforma va ajunge la vânzări de circa 150.000 de euro.

„Pentru anul viitor estimăm undeva la 150.000 de euro valoarea vânzărilor, urmând ca aceste vânzări să crească exponenţial cu trendul pieţei, mai ales dacă o să ne extindem şi internaţional. Planurile noastre ţin foarte mult de dezvoltarea produsului şi de dezvoltarea tehnologiei pe care o oferim. Mai avem funcţionalităţi interesante de adăugat în platformă, astfel încât să o facem cât mai atrăgătoare pentru utilizatori.“

 

Ce a mai zis Diana Enăchescu la ZF IT Generation

Avem în echipă în prezent şapte persoane, din care cinci sunt colegi care lucrează în special în zona de IT sau sau marketing. Avem competenţe atât de business cât şi de tech în echipă şi lucrăm şi cu alte echipe externalizate pentru tot ceea ce înseamnă implementarea strategiei de marketing.

Studiul nostru arată că foarte multe persoane au articole de îmbrăcăminte în plus în garderobă şi caută să „îşi fac loc în şifoniere“ dar nu ştiu neapărat ce să facă cu ele, nu au o soluţie la îndemână prin care să le repună în circulaţie şi să le monetizeze.

Vorbim de articole de fashion care sunt în multe cazuri noi cu etichetă sau noi fără etichete sau într-o stare foarte bună. În general acestea sunt produsele care se pun la vânzare pe Vintello, cele care arată aproape ca noi şi care pot avea o nouă viaţă.

În acelaşi timp avem grijă şi de mediul înconjurător. Un produs revândut salvează, conform unor estimări din domeniu, în medie 17 kilograme de emisii de carbon faţă de producerea unui produs nou, 3.000 de litri de apă şi un kilogram de gunoi. Deci este destul de relevant.

Provocările au fost legate de dezvoltarea platformei. Pentru că am vrut să fie uşor de folosit de consumatorii finali, iar tot ce e uşor de folosit pentru utilizatorul final este în general greu de dezvoltat şi astfel a durat mai mult timp până am pus cap la cap soluţia cea mai potrivită. Am decis să construim această platformă de la zero, in haos. Platforma acum are posibilitatea adăugării modulare de noi funcţionalităţi. Provocarea a fost că totul durează mai mult decât îţi propui, noi estimam undeva la şase luni, dar a durat nouă luni până am reuşit să lansăm produsul. Am lansat oficial în aprilie anul acesta (în 2022) şi am început dezvoltarea la jumătatea anului trecut.

Am făcut şi o testare în luna ianuarie – februarie, pe un număr mai restrâns de utilizatori, apoi am lansat platforma oficial, iar acum este disponibilă atât în varianta web – site, cât şi pe mobile, aplicaţie. Am considerat că este util să folosim toate canalele pe care le avem la dispoziţie pentru că evident persoanele care utilizează soluţia noastră sunt diferite. Unii preferă site-ul web, alţii preferă să instaleze aplicaţia pe telefon şi atunci experienţa trebuie să fie similară. Încercăm să le dezvoltăm în acelaşi timp.

N-am avut în vedere partea de închiriere, momentan ne-am concentrat pe partea de vânzare - cumpărare. Pot să spun că în acest moment există mai multă mişcare în zona de vânzare decât în zona de cumpărare. Avem în prezent peste 3.000 de articole listate în platformă, avem 5.000 de utilizatori înregistraţi cu cont şi înt- adevăr, în ultimele luni, am început să vedem o creştere a ritmului de cumpărare, deci au început să crească vânzările şi numărul de achiziţii de pe platformă. De asemenea, rata returului este destul de redus în acest moment şi astfel pare că momentan este un proces de acomodare a pieţei.

Este interes în creştere şi dacă ar fi să ne luăm după trendurile care se manifestă în afară, în pieţele din Europa de Est şi din Statele Unite acest trend este pe un trend ascendent. Cel puţin generaţia Z cumpără mai degrabă din zona de resale decât articole noi pentru că sunt foarte preocupaţi de impactul asupra mediului. Din fericire această generaţie tânără este mult mai responsabilă cu privire la mediul înconjurător şi la acţiunile lor în acest sens. Şi asta nu poate decât să ne bucure şi sperăm ca şi în zona noastră să se manifeste încet încet acelaşi trend

Considerăm că piaţa din Europa este încă ofertantă în continuare, chiar dacă există deja doi - trei jucători consacraţi, pentru că, prin comparaţie, în Statele Unite deja sunt cel puţin cinci companii de IT care sunt în zona unicorn.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR