ZF IT Generation

ZF IT Generation. Florin Talpeş, CEO şi cofondator: Producătorul de soluţii de securitate cibernetică Bitdefender: Bursele rămân închise pentru noi companii de tehnologie; ne concentrăm

23 mai 2023 Autor: Adrian Seceleanu

♦ Parteneriatul cu italienii de la Ferrari, parte a planului de a creşte notorietatea globală a companiei, spune Florin Talpeş.

Bursa americană rămâne închisă pentru noile companii de tehnologie, însă Bitdefender - una dintre cele mai puternice companii de IT fondate în România care continuă să aibă cartierul general în Bucureşti şi care s-a extins puternic la nivel global - îşi continuă eforturile de a-şi creşte notorietatea la nivel global şi de a creşte profitabil.

„E cunoscut faptul că în decembrie 2021 am depus un dosar la autoritatea americană de reglementare a bursei pentru a ieşi pe bursă, pe Nasdaq. Unul din motivele pentru care voiam să facem acest lucru este de a trece la nivelul următor pentru reputaţia noastră globală. Ce s-a întâmplat între timp? Toată lumea ştie - economia s-a dus unde s-a dus şi de fapt bursele pentru noi companii de tehnologie s-au închis“, a declarat într-un interviu pentru ZF Florin Talpeş, CEO şi cofondator al Bitdefender.

Cum pieţele bursiere rămân închise, compania a căutat alte metode de a-şi creşte notorietatea la nivel global, unul dintre ele fiind parteneriatul cu italienii de la Ferrari. „Noi nu am aşteptat să se redeschidă bursa, vedem că suntem de fapt acum în mai 2023, suntem la un an şi aproape jumătate distanţă şi bursele rămân în continuare practic închise pentru noi companii de tehnologie. Şi atunci am decis să facem paşi şi pentru noi parteneriatul cu Ferrari este un fel de ieşire pe bursă, în sensul că exact asta urmărim, să trecem la un nivel superior de notorietate.“

Pentru Bitdefender, în ciuda contextului atipic în care se află economia, 2023 este un an de creştere profitabilă, a spus Florin Talpeş. „Evident, e un context special. Trebuie să fie clar că 2023 nu e un an normal pentru economia mondială şi nu e un an normal pentru foarte multe companii. În sensul că dacă ne uităm - în multe regiuni din lume există anumite restricţii legate de bugete. Ce înseamnă asta?“

„Înseamnă că de fapt, companiile s-au pregătit pentru ceea ce numim o încetinire a creşterii economice, ceea ce înseamnă că, de exemplu, dacă ne uităm la bugetele de securitate cibernetică, ele sunt mai mari faţă de 2022, dar creşterea nu este atât de mare pe cât era aşteptată. Şi atunci e un an special. Noi creştem, noi ne dezvoltăm sănătos. Bitdefender e o companie care de la bun început, ceea ce e puţin aparte în în industria de tehnologie, a fost profitabilă şi a fost profitabilă timp de peste 20 de ani. În contextul actual, să ai creştere, ceea ce se numeşte <<high-growth>> plus profitabilitate este un amestec dorit de multă lume, şi Bitdefender chiar este acolo. Iar noi nu aşteptăm redeschiderea burselor pentru noi companii de tehnologie, ci pur şi simplu ne dezvoltăm, ne dezvoltăm viitorul în aşa fel încât viitorul nostru să fie şi mai bun şi evident, creştem şi creştem într-un mod profitabil.“

De la parteneriatul anunţat în 2022, prin care Bitdefender devenea sponsor al echipei de Formula 1 a Ferrari, cele două companii au trecut la o colaborare şi pe un alt plan, în care, de această dată Bitdefender este furnizor de soluţii de securitate cibernetică, pentru întreaga companie, nu doar pentru echipa de Formula 1. Parteneriatul a fost anunţat la Maranello - cartierul general al Ferrari, iar italienii au confirmat explicit că nu este un acord de branding, ci de un produs pe care îl achiziţionează de la Bitdefender. „Este un parteneriat comercial, cumpărăm aceste soluţii“, a precizat pentru ZF Silvia Gabrielli, Chief Digital & Data Officer în cadrul Ferrari.

Platforma va fi utilizată de întreg grupul Ferrari, nu doar de echipa de Formula 1, a precizat Florin Talpeş. „Am trecut la un alt nivel în parteneriatul cu Ferrari fiind să zicem o companie de cyber security şi lucrând cu Scuderia Ferrari, care este parte dintr-un grup mai mare, grupul Ferrari, lucrând cu o parte din grupul Ferrari era oarecum normal ca ambele părţi să prospecteze posibilitatea unui alt nivel de colaborare, în sensul de a folosi tehnologia noastră. Da, şi am ajuns aici, după o anumită prospectare, la faptul că avem un prim pas făcut în sensul că o anumită platformă de tehnologie pe care noi am dezvoltat-o va începe să fie folosită de grupul Ferrari în ecosistemul lor de securizare a grupului“.

Mai exact, Ferrari - care în trecut a lucrat cu ruşii de la Kaspersky - va folosi o platformă Bitdefender care oferă informaţii despre atacurile cibernetice. „E ceea ce se cheamă o platformă de threat intelligence. Ce înseamnă asta? Bitdefender având peste 100.000 de clienţi corporaţii şi milioane de utilizatori casnici are o largă bază de ceea ce numim noi senzori care pot culege diferite date despre atacuri, e ceea ce compune o platformă de intelligence de date smart despre cum se atacă, ce fel de stil au anumite grupuri, în aşa fel încât poţi să ajuţi, de exemplu, în operarea a unui centru de operaţii în securitate, să oferi lucruri care pot să ajute la îmbunătăţirea detecţiei atacului, la creşterea vitezei cu care răspunzi unui atac. Sunt toate lucrurile astea care ajută în a înţelege mai repede şi mai bine ceea ce se întâmplă în perimetrul tău.“

Şeful Bitdefender a explicat şi de ce compania a ales un parteneriat cu Ferrari. „De ce am făcut lucrul ăsta?. Până la urmă, dacă ne uităm, deşi Ferrari e un producător care are o bază foarte nişată de cumpărători de maşini, când ne uităm la baza de fani pe care-i are Ferrari, ne uităm la baza de fani Formula 1, vedem că e o bază enormă de fani, iar Ferrari are cel mai mare număr de fani în toată baza asta de fani Formula 1. Care e legătura cu tehnologia şi securitatea cibernetică? Simplu când ne-am uitat la cei care ne interesează pe noi, adică cei care au ceva cunoştinţe de tehnologie - geeks sau techies, am constatat că există o bună suprapunere între baza asta şi baza de fani Formula 1.

Deci există un foarte mare număr de geeks & techies care urmăresc Formula 1 şi o bună parte din ei sunt chiar fan Ferrari. Deci am ajuns la concluzia că e chiar o foarte bună potrivire între audienţa Ferrari ca fani, nu mă refer la cumpărători, şi au segmente de piaţă pe care le ţintim noi. Care a fost reacţia? Fanii noştri, ca să zic aşa, s-au bucurat pentru că o bună parte din sunt fani Ferrari fani Formula 1, iar în România cred că a fost o bună recepţie pentru că totuşi e vorba de o companie cu cartierul general în România, care acţionează global şi care a intrat într-un parteneriat de Formula 1.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR