ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ileana Comănescu, product manager KYC Global, Qoobiss: Vrem să ajungem la venituri de 3 mil. euro. În scurt timp lansăm o platformă nouă care va fi produsul nostru principal pentru intrarea pe pieţe noi, atât din Europa, cât şi din Africa sau Asia de Sud-Est

21 mai 2024 Autor: Ioana Nita

♦ Fondul american NCH Capital va suplimenta investiţiile în Qoobiss cu circa un milion de euro anul acesta pentru a susţine dezvoltarea start-up-ului pe noi pieţe externe cu produsul nou pe care îl va lansa în curând.

Start-up-ul local Qoobiss, specializat în dezvoltarea de soluţii software pentru identificarea iden­tităţii în mediul online, şi-a propus să menţină ritmul de creştere înregistrat anul trecut şi să îşi tripleze cifra de afa­ceri şi în perioada 2024-2025, urmând să ajungă astfel la un business de 3 mil. euro, în condiţiile în care vizează atragerea de clienţi noi din mai multe industrii, precum telecom, asigurări şi sănătate, dar şi de pe pieţe noi din Europa, Africa şi Asia de Sud-Est. Start-up-ul se pregăteşte să intre pe pieţele din Polonia şi Spania, dar explorează în paralel şi ţări din Africa şi Asia de Sud-Est.

„Anul 2023 a fost un an foarte bun pentru noi. Am reuşit să ne triplăm cifra de afaceri şi am atins pragul de un mi­lion de euro. De asemenea, am reu­şit să creştem destul de mult şi nu­mărul de clienţi pe care îi avem şi să ne adresăm şi către alte arii şi industrii. Am intrat pe piaţa de e-commerce şi vrem să intrăm în continuare pe piaţa de telecom şi pe multe altele, cum ar fi domeniul medical sau cel al asigu­rărilor. Anul 2024 l-am început în for­ţă. Menţinem trendul ascendent al veniturilor şi al cifrei de afaceri. În primul trimestru am ieşit în continuare pe profit şi vrem să continuăm în acest trend. Ţinta noastră pentru 2024-2025 este triplarea cifrei de afaceri şi în acest sens vrem să avem o expansiune inter­naţională cu extinderea şi pe alte pieţe, nu doar pe piaţa din România“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Ileana Comănescu, pro­duct manager KYC Global în cadrul Qoobiss.

Start-up-ul, fondat în 2021 cu susţinerea fondului american de investiţii NCH Capital, are în portofoliu un pachet complet de soluţii pentru verificarea identităţii în mediul digital şi automatizarea procesului de KYC (know your customer), produsele sale fiind folosite în prezent de către peste 30 de clienţi din România şi Republica Moldova. În principal, marea majoritatea a actualilor clienţi ai Qoobiss activează în industria financiară, de gaming şi e-commerce, aceştia folosind întregul pachet de soluţii al start-up-ului sau doar anumite produse din portofoliul său, în funcţie de necesităţile fiecăruia.

Echipa Qoobiss a îmbunătăţit constant în ultimele luni soluţiile dezvoltate, produsul său principal fiind Qoobiss Identify - soluţie 100% automatizată care permite identificarea clienţilor la distanţă, folosind mijloace video ce utilizează noi tehnologii biometrice şi AI, şi respectă, totodată, reglementările legale în vigoare.

Practic, soluţia are ca scop validarea identităţii, în baza actului de identitate. Prin intermediul acestei soluţii, identitatea clienţilor este verificată în conformitate cu legile privind confidenţialitatea, legislaţia anti-fraudă şi cerinţele legislative privind procesul e-KYC, garantând astfel conformitatea şi siguranţa procesului de verificare a identităţii şi reducând riscul de amenzi, susţin reprezentanţii Qoobiss.

“Pe servicile existente facem update-uri continuu şi îmbunătăţim constant aceste servicii. Pentru serviciile de identificare am reuşit să adaptăm noua carte de identitate - aceea cu cip care este în programul pilot, iar pentru serviciile de spălare a baniilor - acel serviciu <<anti money laundering>> (AML) - am făcut update-uri constante cu informaţii despre PEP (persoane expuse politic – n. red.) şi listele internaţionale de sancţiuni şi pentru Republica Moldova, aspect care nu este întru totul reglementat, nu există într-o bază comună de date cu aceste informaţii. Noi adaptăm soluţia de <<anti money laundering>> internaţional, îmbunătăţim constant cu informaţii din toate ţările şi o menţinem actualizată 24 din 24. De asemenea, avem şi serviciul de robot ANAF funcţional pe care îl îmbunătaţim constant şi îl oferim instituţiilor financiare preponderent pentru activitatea pe care o desfăşoară”, a explicat Ileana Comănescu. Ea a adăugat că soluţia de identificare a identităţii în mediul online este deja adaptată şi pentru piaţa din Polonia.

“Am adaptat deja soluţia de identificare pentru documentele de identitate din Polonia. Lucrăm şi pentru celelalte zone. Expansiunea pe care o vom face va fi mult mai mare de atât. Ne regândim strategia de extindere pentru anul 2024 şi vom ieşi atât pe pieţe din Europa, cât şi pe pieţe din Africa sau din sud-estul Asiei.”
Pe pieţele externe, Qoobiss se va axa în principal pe comercializarea noului produs pe care îl va lansa în curând.

“Suntem pe ultima sută de metri în ceea ce priveşte noul serviciu pe care îl lansăm. În perioada următoare vom avea şi un comunicat de presă în acest sens. Platforma pe care noi o vom lansa în perioada următoare va oferi companiilor posibilitatea de a-şi digitaliza toate fluxurile, atât în online, cât şi în offline, indiferent de domeniul de activitate pe care îl au. Ne vom axa pe industriile către care ne adresăm în prezent, însă ea poate fi utilizată şi în oricare altă industrie”, a subliniat Ileana Comănescu.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR