ZF IT Generation

ZF IT Generation. Marius Corîci, cofondator al Hound Bytes, platformă pentru automatizarea serviciilor de securitate cibernetică: Ţintim venituri de 1 milion de dolari la final de 2023. Deja suntem la un sfert de milion de dolari

1 mar 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Compania şi-a început activitatea în ianuarie 2023 şi are deja trei clienţi plătitori, dintre care unul de dimensiuni mari cu sediul în Olanda.

Start-up-ul românesc Hound Bytes, care îşi propune să redefinească ideea de centru operaţional de securitate as a service (security operations center as a service) prin crearea unei platforme care combină informaţiile despre ameninţări, răspunsul la incidente şi analizele de securitate pentru a ajuta companiile să identifice şi să atenueze proactiv ameninţările cibernetice, vizează venituri de un milion de dolari la finalul lui 2023, primul an de activitate al companiei.

„Estimăm venituri pentru anul în curs de un milion de dolari, pentru că piaţa ne-a dovedit că se poate. Deja suntem la un sfert de milion şi dacă mai luăm trei – patru clienţi putem ajunge la un milion de euro venituri. Deci este o ţintă realistă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Marius Corîci, cofondator al Hound Bytes.

El a menţionat că primele discuţii despre înfiinţarea Hound Bytes au avut loc în octombrie anul trecut, iar din ianuarie 2023 start-up-ul şi-a început activitatea, în prezent, având deja trei clienţi plătitori.

„În decembrie am înfiinţat firma şi din luna ianuarie a acestui an am pornit activitatea. Practic, avem două luni de activitate. Zicem noi că anul acesta o să fie un an foarte bun pentru noi, în special pentru că am pornit aşa bine. Practic, primul contract semnat a fost cu o firmă din Olanda, deci, putem spune că suntem o companie internaţională. Şi mai avem contracte cu două companii mai mici de pe plan local.“

Primul client al Hound Bytes este de fapt compania cu care colaborează firma din România la care lucrau ceilalţi doi cofondatori – Andrei Ghiciac şi Ionuţ Păduraru, şi care avea nevoie de o reducere de costuri.

„Discuţia despre dezvoltarea acestui start-up a fost într-un moment oportun pentru că timingul este extrem de important în condiţiile în care compania la care lucrau cei doi colegi ai mei, Andrei şi Ionuţ, avea nevoie să facă o reducere de costuri.“

„Şi atunci oportunitatea a fost extraordinară, pentru că practic ne-am dus cu propunerea asta către compania respectivă şi am spus că o să luăm toată echipa de pe partea de securitate cibernetică şi o să le oferim serviciile noastre ca şi până acum, doar că la un preţ mult mai mic, şi practic am desprins echipa de la ei. Astfel ne-a fost uşor să investim nişte bani, să ne creăm repede infrastructura noastră într-un data center şi practic să facem migraţia rapid“, a povestit Marius Corîci.

În prezent, Hound Bytes oferă clienţilor două servicii - managed şi co-managed.

„Primul serviciu este manager, adică noi ne ocupăm absolut de tot ce înseamnă partea de securitate cibernetică a unei companii şi la companie doar facem rapoarte pe care le stabilim lunar, bilunar sau la nivel de incident. Modelul de co-manager - toată partea tehnică vine în atribuţiunile noastre - hardware, software, licenţe, iar compania vine cu o parte din oamenii lor. Spre exemplu, au un IT security manager angajat deja, au un CISO, security engineer şi pe lângă astea mai au ceva componente hardware sau software pe partea de securitate cibernetică şi atunci noi venim şi suplimentăm partea care lipseşte la ei şi lucrăm împreună ca o echipă“, a explicat el.

Echipa Hound Bytes lucrează acum la dezvoltarea celui de-al treilea serviciu ce va purta denumirea de self-service, având în plan să îl lanseze în următoarele două – trei luni. Platforma self-service este dedicată în special companiilor mici şi mijlocii care nu au echipe sau departamente mari cu focus pe securitatea cibernetică.

„Pe partea de self-service clientul vine, îşi face un cont la noi şi din trei paşi poate să facă deployment la agenţii care urmăresc şi monitorizează toată activitatea din infrastructura clientului respectiv. Practic, clientul acoperă partea pe care o poată acoperi, iar acolo unde nu poate ne cere ajutorul. Ca şi costuri, self-service va aduce, în plus pe lângă abonamentul pe care clientul îl plăteşte direct către noi, o sumă infimă. Practic, va plăti serviciile noastre şi, spre exemplu, dacă îi apare o o alertă critică şi nu ştie să o rezolve şi apelează imediat la serviciile noastre – ne plăteşte pentru că ne ocupăm noi de alerta respectivă.“

Până în prezent, investiţia în dezvoltarea start-up-ului s-a ridicat la circa 40.000 de euro, iar pentru următoarea perioadă reprezentanţii Hound Bytes nu vizează atragerea unei finanţări.

„Am investit din fonduri proprii şi, clar, că la un moment dat o să fie nevoie de investiţii, dar nu ne concentrăm să atragem finanţare. Deci, noi avem două două direcţii: una să dezvoltăm platforma, adică să continuăm dezvoltarea ei, şi a doua să găsim clienţi noi, dar la un moment dat clar că, probabil, va fi nevoie de o finanţare. Noi nu spunem nu. Dar nu avem nevoie în momentul acesta să spunem că ne uităm după un mil. euro – în principiu probabil că pe aici ar fi o investiţie necesară.“

Start-up-ul a fost selectat recent în programul Advancing AI, organizat de Techcelerator împreună cu Google for Startups, la grupa Investment Readiness.

 

Ce a mai spus Marius Corîci la ZF IT Generation:

Un departament SOC (service operation center) costă circa un milion de euro pe an. „Ca să îl dezvolţi şi să îl ţii in house. Şi astfel a apărut această idee, ca şi servicii, unde companiile plătesc o zecime din cât i-ar costa în mod normal.

► Nu vrem să fim un alt vendor care vinde servicii de securitate cibernetică, vrem să devenim pentru fiecare client al nostru, cel puţin pe cele două paliere - manager şi co-manager services - pe care deja le oferim, să ne vadă ca şi parte integrantă a echipei lor.

► Cel puţin pe piaţa din România, antreprenorii nu sunt suficient de educaţi sau nu înţeleg importanţa securităţii cibernetice. Studiile arată că cel puţin strict pe segmentul nostru, deci vorbim acuma de Security Operation Center as a service Compound Annual Growth Rate arată că există o creştere de 12,8% din 2022 până în 2030. În cifre absolute, înseamnă, nu ştiu, de pe la vreo 25 de miliarde până la 70 de miliarde. Având în vedere că şi piaţa forţei de muncă are un deficit de 3,4 milioane de profesionişti în securitate cibernetică, locuri neocupate, deficit care se extinde de la an la an, ne dăm seama că ceea ce facem noi va fi foarte căutat.

► În câţiva ani, noi vrem să automatizăm toate procesele care pot fi automatizate într-un SOC şi asta înseamnă că vom lucra cu o mână de oameni, vom putea acoperi cât acoperă un SOC cu 200, 300, 500 de oameni la un loc, şi asta doar prin automatizările pe care le facem, prin folosirea inteligenţei artificiale, machine learning, şi a altor tehnologii.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR