ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up-ul LegalZen, platformă ce oferă contracte standard scrise de avocaţi, estimează 500 de clienţi până în toamna lui 2023, când va începe discuţiile pentru prima rundă de investiţii

4 mai 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Platforma LegalZen a fost lansată în februarie 2023 ÅŸi în prezent are 50 de clienÅ£i care au achiziÅ£ionat diverse contracte â™¦ PreÅ£urile contractelor încep de la 100 de lei ÅŸi ajung la 350 de lei, în funcÅ£ie de complexitatea acestora.  

Start-up-ul LegalZen, care a dezvoltat o platformă prin care oferă contracte şi documente standard scrise de avocaţi, lansată în luna februarie a acestui an, a atins pragul de 50 de clienţi – persoane fizice şi juridice - şi vrea să ajungă la 500 de utilizatori până în toamna lui 2023, când va începe şi discuţiile în vederea ridicării primei runde de finanţare.

„În toamna acestui an estimăm că vom începe discuţiile privind prima rundă de finanţare. În funcţie de pla­nurile noastre – dacă angajăm un spe­cialist IT care să ne ajute să auto­matizăm platforma sau dacă exter­nalizăm această zonă spre o companie de profil - vom vrea să strângem o finanţare în valoare de 100.000 euro sau 200.000 de euro“, a spus Marina Roşu, fondatoare a start-up-ului LegalZen, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch.

Proiectul LegalZen a luat naştere în luna mai a anului trecut, investiţia în dezvoltarea start-up-ului ridicându-se la aproximativ 20.000 de euro. În prezent, din echipa start-up-ului fac parte Marina Roşu (specialist în finanţe şi antreprenor) şi Paul Dumbrăvanu (avocat), cărora li se adaugă şase avocaţi colaboratori.

„Ne dorim să mărim echipa, ne gândim să aducem în core-ul businessului un om din zona tehnică, dar încă nu am început efectiv căutările. Dar asta depinde şi are legătură şi cu runda de finanţare, pentru că dacă o să avem un specialist IT în echipă o să vizăm o sumă mai mică de bani, dar dacă externalizăm această parte, atunci o să vrem să ridicăm o sumă mai mare“, a explicat Marina Roşu.

Ea a adăugat că platforma LegalZen are şi un rol de educare a clienţilor care au nevoie de diverse contracte şi documente. Astfel, prin intermediul LegalZen cei care au nevoie de contracte sunt ghidaţi şi acompaniaţi pentru a găsi ceea ce caută şi a înţelege ceea ce semnează.

„Am realizat că sunt mulţi oameni care nu au citit un contract niciodată şi abia la noi au început să citească şi să înţeleagă ceea ce semnează. În plus, noi includem informaţii de responsabilizare şi încercăm să îi învăţăm şi să îi ajutăm când citesc contractele. Şi ne-am dat seama că funcţionează şi oamenilor le place să înveţe şi e mai bine pentru ei, că se simt altfel atunci când ştiu exact ce au semnat.“

Preţurile contractelor care se găsesc în prezent pe platformă diferă în funcţie de complexitatea acestora, a mai adăugat Marina Roşu.

„Dacă e un contract de 15 pagini faţă de unul care are trei - patru pagini, evident că cel de 15 este mai complex. Preţurile sunt între 100 – 350 de lei. Şi avem diverse modele de contracte, de la cele mai de bază care sunt necesare la înfiinţarea unei firme - cum ar fi actul constitutiv, contractul de creditare, contractul de comodat pentru sediul social sau contractul de comodat pentru autovehicul – până la contracte mai complexe, care au clauze specifice – precum cele de prestări servicii, de vânzare – cumpărare marfă, acord de confidenţiale sau pachetul de documente necesare pentru crearea unui site“

Obiectivele reprezentanţilor LegalZen vizează automatizarea platformei – astfel încât utilizatorii să fie nevoiţi doar să îşi introducă datele în platformă şi această să caute şi să completeze pentru ei tot ce este necesar – dar şi să diversifice contractele de pe site.

„Avem două planuri mari, unul este legat de automatizarea platformei - care va fi utilă după ce oamenii se vor familiariza şi vor înţelege ce oferim, iar cel de-al doilea plan vizează diversificarea documentelor pe care le avem pe platformă – precum contracte şi documente de business, din zona financiară, HR sau comunicare“, a mai spus Marina Roşu.

 

Ce a mai spus Marina RoÅŸu la ZF IT Generation

► Trăim o perioadă foarte interesantă şi prosperă pentru cei care vor să înceapă un start-up pentru că este acces la atât de multă informaţie, la resurse care sunt mult mai ieftine decât acum ceva ani - adică poţi să faci un site mult mai uşor decât îl făceai acum câţiva ani, nu mai e nevoie de atât de mulţi bani, plus faptul că acum există atât de multe programe pentru start-up-uri, mentori şi oameni dispuşi să ajute.

â–º Este interes pentru ceea ce oferim noi. Oamenii au început să cumpere modele de contracte, a fost o perioadă foarte interesantă iar primele vânzări au venit la pachet ÅŸi cu primul feedback pentru că am încercat să intrăm în legătură cu clienÅ£i să vedem de ce au cumpărat, ce fac mai departe, cum folosesc acel model de contract, ce ar fi vrut să conÅ£ină în plus acel contract. Sunt anumite contracte care sunt mai căutate, dar toate contractele de pe site au fost achiziÅ£ionate cel puÅ£in o dată.

â–º La început am avut multe discuÅ£ii, am încercat să vedem de ce anume are nevoie piaÅ£a, pentru a putea veni cu o soluÅ£ie care să răspundă la acea nevoie. Aveam deja în minte o idee de bază, dar voiam să ne dăm seama ce este realizabil ÅŸi aplicabil pe piaÅ£a din România. IniÅ£ial am vrut să dezvoltăm mai mult zona asta tehnică pentru că noi am plecat la drum cu gândul că vrem să facem o platformă de gestiune automatizată a contractelor ÅŸi documentelor de business. ÃŽnsă, din ce am observat în piaţă, publicul are nevoie de educare pentru a ajunge să aibă încredere într-o platformă automatizată care completează documente ÅŸi contracte personalizate.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR