ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alexandra Roată, cofondator Softlead - marketplace pentru soluţii software: Am ajuns la o evaluare de 1,4 mil. euro după recenta finanţare de 200.000 de euro. Următoarea investiţie vrem să o luăm la începutul anului viitor

24 feb 2022 Autor: Ioana Nita

„Anul trecut am avut în medie 5.000 de euro venituri constante, iar pentru anul 2022 ne-am propus să încheiem anul cu 200.000 de euro ca încasări.”

Start-up-ul local Softlead, ce a dezvoltat o platformă marketplace în care companiile pot găsi soluţiile software potrivite nevoilor lor, a ajuns la o evaluare de 1,4 milioane euro după prima finanţare, în valoare de 200.000 de euro, obţinută recent prin intermediul platformei de crowdfunding Ronin. Echipa Softlead va folosi investiţia pentru dezvoltarea platformei în continuare, precum şi pentru marketing şi vânzări, urmând ca la începutul anului viitor să acceseze o nouă finanţare.

„Această finanţare va fi folosită în două direcţii pe care le-am punctat extrem de bine şi în planul nostru de business -  40% din suma ridicată va merge în dezvoltarea produsului, în special pentru Softlead Digital DNA, în timp ce 60% din sumă va fi folosită pentru scalare - marketing, vânzari şi zona operaţională. Următoarea rundă de finanţare este previzionată pentru începutul anului 2023. Ceea ce este important de precizat este că în procesul de ridicare a primei runde de finanţare pe care l-am început în mod activ în septembrie 2021 am discutat cu fonduri de investiţii locale şi internaţionale pentru următoarea rundă, interesul fiind acela al validării cifrelor, al validării creşterii şi cumva concretizarea acestui interes într-o rundă ulterioară”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alexandra Roată, cofondator al Softlead. Ea a demarat proiectul Softlead încă din 2013 cu o investiţie iniţială de 20.000 euro care a crescut constant de atunci. Ideea dezvoltării unei plat­forme de tip marketplace pentru soluţii software şi generarea de lead-uri pentru producătorii şi resellerii de soluţii soft a fost validată în piaţă, start-up-ul reuşind să se autosusţină şi să crească anual businessul.

„Noi nu ne-am concentrat foarte tare în această perioadă pe creşterea numărului de companii, deşi cred că în ultimii doi ani a fost o creştere cu circa 40%. Scopul nostru a fost creşterea numărului de lead-uri, creşterea cererii de implementări software, iar în 2021 am înregistrat o creştere cu 45% faţă de anul anterior, adică de 2020, iar valoarea totală a proiectelor a fost de 4,1 milioane de euro. Acesta a fost şi obiectivul pe care l-am avut pentru a începe discuţiile de a de investiţie pentru o primă rundă de finanţare”, a precizat Alexandra Roată.

Anul trecut, Softlead a avut în medie venituri lunare de 5.000 euro, iar pentru 2022, start-up-ul şi-a propus să ajungă la o cifră de afaceri totală de 200.000 euro.

În ultimii doi ani, echipa Softlead s-a axat foarte mult pe dezvoltarea unui instrument suplimentar în platforma sa numit Softead Digital DNA. „Este vorba despre un tool al cărui concept l-am conturat în aceşti ultimi doi ani, un tool care identifica gradul de digitalizare din prezent al companiilor şi care indică în mod automatizat care sunt soluţiile software potrivite pe baza ADN-ului digital al fiecărei companii în parte. Ce înseamnă asta mai exact? înseamnă faptul că noi credem că fiecare companie este diferită în felul ei, în funcţie de industria din care face parte, de cifra de afaceri, de numărul de angajaţi, de problemele, obiectivele şi provocările pieţei cu care se confruntă. Practic, toate aceste elemente dau un ADN, iar aplicaţia software necesară trebuie să se potrivească perfect cu aceste elemente specifice. Acesta este Softlead Digital DNA, un instrument ataşat Softlead Marketplace la care am lucrat şi care în momentul de faţă este în stadiul de MVP”, a explicat ea, adăugând că anul trecut Softlead Digital DNA a fost folosit de peste 200 de companii.

„Softlead Digital DNA are un loc esenţial în planurile noastre viitoare şi ne vom concentra atenţia asupra dezvoltării lui.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR