ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ionuţ Miftode şi Alex Caplea, fondatori Vehicool: Vrem să devenim o aplicaţie de îngrijire completă a maşinii, nu doar aici în România, ci şi în Europa În primă fază vrem să atragem o investiţie de 100.000 euro până la finalul anului

29 apr 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local Vehicool, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă ce le aduce utilizatorilor spălătoria auto acolo unde au maşina parcată, are în plan să atragă o finanţare de circa 100.000 euro până la finalul anului, aceasta fiind o primă etapă în dezvoltarea proiectului, fondatorii având ca obiectiv pe termen lung ca Vehicool să devină o companie de tehnologie, serviciile urmând a fi oferite în sistem de franciză atât în România, cât şi în ale ţări din Europa.

„Ţintim o finanţare de 100.000 euro până la finalul anului. Suntem în discuţii cu mai mulţi potenţiali investitori, dar noi ne dorim ca oricine să aibă acces la compania privată Vehicool şi am vrea să ne listăm pe o platformă de equity crowdfunding. Banii din finanţare vrem să îi investim în dezvoltarea platformei, în dezvoltarea algoritmilor, în marketing şi în procesul de francizare al soluţiei. Vrem ca serviciile oferite de Vehicool să fie francizate în România şi nu numai, iar Vehicool să fie doar companie de tehnologie care integrează toate serviciile aferente întreţinerii auto”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ionuţ Miftode CEO şi cofondator al Vehicool. El a demarat proiectul Vehicool împreună cu Alex Caplea în decembrie 2019, când cei doi au scris primele linii de cod ale aplicaţiei mobile.

„În octombrie 2020 am lansat serviciul disponibil doar în weekend, iar în februarie 2021 am lansat serviciul pe toată săptămâna - de luni până duminică. Până acum am avut peste 300 de clienţi din care majoritatea recurenţi. Feedback-ul din partea lor este foarte bun. Deja avem şi primii abonaţi”, a adăugat el.

Până în prezent, investiţia în proiectul Vehicool se ridică la circa 100.000 euro, sumă care include atât bani cash, cât şi munca fondatorilor.

“Dacă ar fi trebuit să angajăm doi programtori full-time, costurile ar fi fost destul de mari. Până acum ne-am autosusţinut - am împrumutat bani de la familie şi de la prieteni”, a punctat Ionuţ Miftode.

Ce este însă mai exact Vehicool? “Este aplicaţia care îţi aduce spălătoria auto acasă, la birou sau oriunde doreşti pe raza municipiului Bucureşti. Tot ceea ce trebuie să faci este să descarci aplicaţia, să plasezi o comandă, iar un agent va veni şi îţi va spăla maşina chiar acolo unde este parcată cu doar 2l de soluţii biodegradabile şi cel mai important fără timp pierdut pentru client”, a explicat Alex Caplea, CTO şi cofondator Vehicool. Atunci când plasează o comandă, a adăugat el, utilizatorul indică în cadrul aplicaţiei adresa acolo unde maşina va fi parcată, selectează intervalul orar şi serviciile pe care şi le doreşte, iar după confirmarea Vehicool agentul se va ocupa de îngrijirea maşinii.

În prezent, Vehicool oferă o serie de servicii în cadrul aplicaţiei, precum curăţare auto interior - exterior, pachete extra pentru îngirjirea exteriorului şi interiorului maşinii cum ar fi aplicarea de ceară semi-solidă, pachet de îndepărtare păr animale, refill a lichidului de parbriz, presiune roţi ş.a., iar start-up-ul vrea să adauge şi alte servicii în ofertă.

“Pe termen lung, vrem ca Vehicool să fie un complete car- care app în toată Europa, indiferent că ai nevoei de schimbarea anvelopelor sau de achiziţionare de poliţă RCA, vei găsi soluţia la noi în aplicaţie. Vehicool va deveni un market-place de servicii de întreţinere auto”, a punctat Ionuţ Miftode, adăugând că până la finalul anului, vor să introduceă cel puţin serviciul de schimbare a anvelopelor la locaţie. “Este o nevoie foarte mare în piaţă. Majoritatea clienţilor ne-au cerut acest serviciu.”

Totodată, start-up-ul vrea să dezvolte şi o serie de algoritmi care să îi ajute în optimizarea şi verificarea serviciilor prestate de agenţii colaboratori.

“Noi fiind programatori suntem cu tehnologia în sânge - primul pas pe care vrem să îl facem este să dezvoltăm un algoritm AI care să ne ajute pentru optimizarea procesului agenţilor. Apoi vrem să dezvoltăm un algoritm bazat pe machine learning prin care vom garanta calitatea serviciilor noastre. Practic, după ce un agent termină operaţiune, va poza puncte critice ale maşinii, iar algortimul nostru special va determina dacă este în regulă sau nu astfel încât toţi clienţii să fie mulţumiţi de serviciile noastre. Momentan luăm date din teren, poze cu care să putem să îl antrenăm. Estimăm că până la sfârşitul anului să începem dezvoltarea şi să avem un MVP”, a spus Ionuţ Miftode.

Până în prezent, Vehicool a avut peste 300 de clienţi din care majoritatea recurenţi, start-up-ul reuşind să câştige deja şi primii abonaţi. 

“Avem peste 21 de abonaţi, majoritatea cu o frecvenţă de 2 spălări pe lună, adică un abonament bilunar. Totodată începem să ne axăm şi pe zona B2B. Credem cu tărie că în foarte scurt timp vom semna câteva contracte importante B2B. De aici şi nevoia noastră de a mai aduce agenţi”, a precizat Alex Caplea.

Tarifele serviciilor Vehicool diferă în funcţie de categoria maşinii - încep de la 49 lei exterior pentru o maşină hatchback, spre exemplu, şi poate ajunge până la 139 lei interior.exterior, în cazul maşinilor din clasa de lux.

“Pentru o maşină medie, tariful de spălare este 99 lei în mod normal, însă oferta noastră de abonament reduce costul până la 83 lei per spălare”, a subliniat el.

Anul acesta, start-up-ul ţinteşte să ajungă la minim 1.000 de spălări lunare, şi să încheie 2021 cu 10.000 de spălări în total.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: