ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Leonard Mart, cofondator şi CEO al WiseGroup AI - asistenţi virtuali pentru automatizări: Ajungem la venituri de 2 milioane de euro la final de an. Avem un portofoliu de aproape 50 de clienţi activi

7 sep 2023 Autor: Ioana Nita

Printre clienţii mari ai start-up-ului se numără Comisia Europeană, Primăria din Cluj-Napoca, Therme şi o reţea de clinici medicale din Israel.

WiseGroup AI s-a numărat printre primele start-up-uri care au urmat programul de accelerare InnovX - BCR în 2019.

Start-up-ul local WiseGroup AI, specializat în dezvoltarea de asi­stenţi virtuali bazaţi pe tehno­lo­gia de recunoaştere a limbajului ce automatizează diferite activi­tăţi şi procese dintr-o companie, estimează că va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de minimum 2 milioane de euro, în condiţiile în care portofoliul de clienţi activi se apropie de pragul de 50, iar compania a intrat deja şi pe piaţa din Israel şi tatonează şi intrarea pe piaţa din Italia. Start-up-ul a implementat până acum soluţiile sale către o serie de jucători mari din diferite indus­trii, atât din România, cât şi din străinătate, printre care se numără Comisia Euro­peană, Primăria din Cluj-Napoca, Therme şi o reţea de clinici medicale din Israel.

„În 2022 am dublat cifra de afaceri pe care am avut-o în 2021, iar în 2023 ne aştep­tăm să avem o cifră de afaceri de cinci ori mai mare decât cea din 2022, dacă nu chiar mai mare, şi să ajungem la minimum 2 mili­oa­ne de euro. Până acum, noi am avut o stra­tegie de creştere pe trei paliere. În primul rând am vizat să avem clienţi noi în pieţe diferite şi al doilea lucru a fost să consoli­dăm cât mai mult tehnologia pe care am creat-o începând cu 2017. Şi cel mai impor­tant lucru l-am lăsat la sfârşit: am consoli­dat foarte mult echipa adăugând noi mem­bri astfel încât să putem scala“, a de­clarat în cadrul emisiunii ZF IT Genera­tion, la rubrica Start-up Update, Leonard Mart, cofondator şi CEO al WiseGroup AI. El a început să dezvolte o tehnologie proprie pen­tru recunoaşterea vorbirii şi pentru ge­nerarea de vorbire - „speech re­cognition“ şi „text to speech“ pentru limba română, unul dintre primele proiecte realizate de WiseGroup AI fiind un asis­tent virtual pentru brandul local de tele­foane mobile Allview, asemenea asistentu­lui Siri de pe smartphone-urile Apple.

„În ultimii doi ani, ne-am axat pe a îmbunătăţi toţi algoritmii şi tot ce foloseam înainte de 2020-2021. Au apărut nişte mo­dele noi pe care am dorit să le folosim şi noi şi să ajungem la o performanţă mult mai bună în această zonă. În prezent, soluţia s-a diversificat foarte mult faţă de cea aveam acum doi ani. Am păstrat segmentul de voce, am adăugat mai multe limbi pentru că noi ne axam atunci doar pe limba româ­nă, dar acum avem peste 60 de limbi pe ca­re le acoperim. Şi o chestiune importantă, care într-adevăr este nouă pentru că a apă­rut acum câteva luni, este că am integrat şi modele de LLM - Large Language Models. Practic, am adăugat mai multe integrări cu soluţii de genul ChatGPT, astfel încât să adăugăm şi această funcţionaliate pentru a­sistenţii noştri virtuali prin care să răspundă la întrebări într-un mod cât mai precis, ba­zat pe un sistem de date pe care îl antrenăm noi“, a precizat el.

De circa un an, start-up-ul a început să dezvolte foarte mult zona comercială şi să atragă proiecte foarte mari atât în zona de chatbot, cât şi în zona de voce. Practic, platforma AI dezvoltată de WiseGroup AI permite gestionarea interacţiunilor cu clienţii de pe toate mediile de comunicare - site, telefon, email, social media şi chiar Whatsapp.

„Conceptul nostru a fost să aducem într-un inbox unic tot ce înseamnă interacţiunea cu clientii. Să poţi să aloci tichete între diferite departamente, chiar dacă clientul te-a contactat pe telefon, după care a venit şi ţi-a scris pe site, pe widget, sau ţi-a scris pe Facebook, pe WhatsApp, tu să ai un tool de comunicare la 360 de grade cu clientul. Şi am schimbat puţin conceptul în această zonă pentru că am venit cu o platformă care îţi adună toate mesajele din partea clienţilor. O platformă care are în mijloc un motor foarte bun - tot ce înseamnă modele de inteligenţă artificială, şi de acolo poţi să pleci pe diferite departamente şi canale, să discuţi cu ei, să faci toate integrările pe care le ai cu celelalte departamente din companie sau sisteme informatice care stau la baza comunicării cu clienţii şi să poţi să abordezi o relaţie cu clientul la 360 de grade“, a explicat Leonard Mart, adăugând că o companie îşi poate personaliza singură în platformă tot ce ţine de interacţiunea cu clientul.

“Deci, practic, noi odată ce oferim platforma, orice companie sau orice departament de IT sau de BPO dintr-o companie, poate să intervină în acele procese, să le modifice cum doresc ei. Platforma este <<no code>>, deci nu trebuie să scrii niciun cod, nu trebuie să faci absolut nimic. Poţi să-şi faci designul de fluxuri conversaţionale cum doreşti, şi mai mult decât atât, poţi să-ţi adaugi tot ce înseamnă <<knowledge base>>, pentru că poate ai biblioteci de text pe care tu vrei să le introduci, astfel încât agentul nostru să poată răspunde automat la întrebări, sau poţi să-ţi conectezi orice alt sistem. De exemplu, dacă eşti un site de e-commerce şi un client vrea să ştie când ajunge coletul, poţi să faci aceste integrări cu partenerul de curierat şi poţi răspunde pe loc la acest tip de întrebare. Oferim şi noi aceste servicii de implementare, dar ele sunt disponibile şi direct clienţilor şi echipelor de la clienţi care vor să facă singuri personalizarea soluţilor.”

Unul dintre cele mai mari proiecte implementate de WiseGroup AI până în prezent este cel realizat pentru Oficiul de Publicare a Documentelor la nivelul Comisiei Europene.

“Acolo sunt sute de milioane de documente, iar cine este interesat să caute anumite documente se ajută de un asistent virtual care este dezvoltat 100% de WiseGroup AI. Noi îl ajutăm şi rafinăm toate căutările, astfel încât orice cetăţean care are nevoie de un document sau de anumite regulamente publicate la nivel oficial să le poată găsi cât mai repede în limbi diferite. Această implementare este făcută în acest moment în trei limbi şi urmează a fi extinsă. Este cea mai mare implementare cu baze de date la nivelul Uniunii Europene în limbi diferite, folosită de toţi funcţionarii publici de la Bruxelles şi nu numai. Cred că este unul dintre cele mai mari proiecte pe care le-am realizat”, a menţionat Leonard Mart.

Totodată, WiseGroup AI a realizat şi proiecte pentru administraţii locale, un exemplu fiind funcţionarul public virtual Antonia de la Primăria din Cluj-Napoca.

Pe lângă proiectele implementate în România, start-up-ul a reuşit să câştige proiecte şi în străinătate, una din pieţele mari externe de unde a atras clienţi fiind Israel.

“Avem acum un client foarte mare din Israel. Este cel mai mare lanţ de clinici private din Israel, omomologul reţelei Regina Maria din România, care are foarte mulţi pacienţi din foarte multe ţări, Israelul fiind cunoscut pentru turismul medical. Acest client, când face onboarding-ul unui pacient, în funcţie de operaţia pe care o va face, are foarte multe tipuri de proceduri. În momentul de faţă, un pacient se duce pe website, caută, nu este sigur dacă ce a găsit este şi ceea ce trebuie să facă, ş.a.m.d. Şi atunci noi am integrat un asistent virtual, iar o noutate este că asistentul virtual este prezent atât în search, cât şi în web chat, ca o fereastră de web chat, astfel încât un pacient care doreşte să meargă pentru operaţie, este întrebat ce tip de operaţie are, nişte informaţii cu caracter personal, după care asistentul virtual îi indică exact paşii pe care îi are de făcut şi îi oferă toată informaţia de care are nevoie astfel încât să nu greşească cu nimic, adică să nu vină nepregătit, fără acte, fără analize, fără tot ce-i trebuie şi ce e necesar. Practic este un asistent care ştie să-ţi răspundă la o suită de întrebări medicale foarte specifice.”

Pentru WiseGroup AI, Israel este în prezent una din pieţele ţintă, start-up-ul atacând însă concomitent şi alte pieţe externe, cea mai nouă fiind Italia. În acelaşi timp însă, start-up-ul mizează în continuare şi pe creşterea businessului pe plan local.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR