ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Update. Mihai Petre, cofondator Esenca - soluţii AI pentru măsura potrivită la haine: Suntem în discuţii pentru a lua o finanţare de la un investitor strategic din străinătate. Acum, majoritatea clienţilor noştri sunt din afara României

4 nov 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Echipa Esenca lucrează în prezent şi la perfecţionarea unei soluţii noi care va funcţiona ca o cabină virtuală de probă în mediul online.

Start-up-ul local Esenca, care dezvoltă soluţii bazate pe tehno­lo­gia de inteligenţă artificială ce permit mă­surarea precisă a corpului clien­ţilor în vede­rea recomandării măsurii optime la îmbrăcăminte în mediul online, se află în pre­zent în discuţii pentru atra­gerea unei finanţări de la un partener strategic din afara României care să ajute echipa să îşi promoveze produ­se­le cât mai bine pentru a atrage cât mai mulţi clienţi. Până în prezent, start-up-ul a atras o investiţie de 50.000 euro de la Simple Capital, vehiculul de inves­tiţii care ges­tionează toate finanţările acorda­te de Andrei Pitiş, una dintre cele mai cunsocute persoane din in­dustria IT din România.

Lansate anul trecut, soluţiile Esenca sunt folosite în prezent de 25 de clienţi care comercializează produse online prin intermediul platformei de e-commerce Shopify în principal pe pieţele din Europa de Vest şi SUA, plus o serie de alţi clienţi din Orientul Mijlociu şi Asia de Sud-Est.

„În 2020 eram în discuţii cu un client din România pentru un <<proof of concept>>. Între timp, am şi lansat şi integrat soluţia pe platforma acestuia şi am atras mai mulţi clienţi din Europa de Vest -  Austria, Franţa, etc. Totodată, am reuşit să lansăm produsele noastre pe Shopify, o platformă pentru magazine online, şi de acolo am reuşit să atragem peste 25 de clienţi. Deci în momentul ăsta avem peste 25 de clienţi care au instalat aplicaţia şi o utilizează prin intermediul Shopify, însă în total sunt mai mulţi clienţi pentru că deşi ne-am axat pe Europa de Vest şi Statele Unite ale Americii prin această platformă de e-commerce,  noi am fost contactaţi de mai mulţi clienţi şi din alte ţări, adică din Orientul Mijlociu, din Asia de Sud-Est, India, şi avem clienţi şi din acele zone - nu numai magazine online, ci şi croitori şi agenţii digitale pentru care am făcut practic <<white labeling>>, adică ei vând mai departe produsul nostru“, a spus Mihai Petre, cofondator al Esenca, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Ce face însă mai exact Esenca? „Am construit un model de inteligenţă artificială care din dou poze şi câteva informaţii de la utilizator reuşeşte să extragă peste 100 de măsurători ale corpului uman cuăo precizie de 5 milimetri. Aceasta este precizia acceptată în croitorie şi folosindu-ne de aceste măsurători, reuşim să potrivim practic cu tabelele de mărime ale produselor şi să extragem de acolo recomandările de mărimi pentru utilizatori“, a explicat el.

Soluţia Esenca se integrează direct în pagina de produs a magazinului. “Deci nu trebuie să nu trebuie descarci nicio aplicaţie. Funcţionează pe orice telefon, pe orice browser. Tot ce trebuie să faci este să deschizi aplicaţia, iar apoi urmezi instrucţiunile asistentului virtual, din nou făcut de noi, care îţi spune du-te mai în spate, aşază-te în felul ăsta, ridică mâinile, întoarce-te, ş,a.m.d., eşti în permanenţă ghidat, faci 2 poze, una frontală, una laterală, după care gata -  ai practic recomandări de mărimi şi de stil pentru toate articolele de pe magazinul online.”

În total, start-up-ul a dezvoltat practic trei produse, în funcţie de nevoile pe care le au clienţii, fie că sunt magazine online de fashion, designeri sau chiar producători de costume, echipamente de protecţie sau uniforme.

“Pentru magazinele <<ready to wear>>, adică cele care vând haine pe măsurători normale – S, M. L, XL, nu este nevoie neapărat să faci poze, ci îţi poţi introduce doar înălţimea, greutatea şi poţi răspunde la câteva întrebări, iar AI-ul nostru poate să-ţi facă o recomandare. De ce? Pentru că hainele practic nu sunt atât de complexe. În schimb, pentru croitori avem nevoie de o precizie foarte mare, de aceea le cerem utilizatorilor să facă poze. Şi mai avem şi o soluţie intermediară între cea pentru croitori şi cea pentru magazine <<ready to wear>>, şi anume pentru magazine <<made to order>> sau pentru haine de protecţie, uniforme ş.a.m.d.”, a punctat cofondatorul Esenca.

Soluţiile Esenca sunt oferite pe model SaaS (Software as a Service), iar costul minim al unui abonament pentru soluţia de bază, numită “easy body fit”, este de 60 dolari pe lună şi le oferă magazinelor online posibilitatea ca 200 dintre clienţii lor să folosească soluţia. În funcţie de complexitatea aleasă, costul unei soluţii Esenca poate ajunge şi la câteva mii de dolari.

În prezent, echipa Esenca lucrează la un nou produs – o soluţie pentru o cabină virtuală de probă care va ajuta cumpărătorii să “probeze online” articolele vestimentare pe care doresc să le achiziţioneze.

“Am reuşit să scoatem pe piaţă prima versiune de <<virtual try on>>, care chiar funcţionează şi pe care am testat-o recent la o conferinţă de profil unde am prezentat-o în faţa competitorilor. Soluţia se referă la construirea unui model 3D al utilizatorului din măsurătorile pe care le obţinem, iar după putem pune haine pe acest model astfel încât utilizatorul să vadă efectiv cum arăta hainele respective pe el - diferite dimensiuni, diferite materiale, ş.a.m.d., şi să poată lua cea mai informată alegere atunci când cumpără”, a subliniat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR