ZF IT Generation

ZF IT Generation. Teodora Moraru, cofondatoare a Tire2Tire – soluţie robotizată de determinare a gradului de uzură al anvelopelor: Avem nevoie de o finanţare de un milion de euro pentru a crea un prototip nou mai compact pe care să îl putem produce în masă şi lansa comercial

14 feb 2023 Autor: Ioana Nita

Proiectul Tire2Tire a fost finanţat până acum cu 30.000 euro, din care 20.000 euro au provenit de la partenerii logistici ai start-up-ului, compania de transporturi de mărfuri TSG (Transport Service Grup), iar restul au fost obţinuţi ca premiu în cadrul unei competiţii IT.

Start-up-ul local Tire2Tire, care început să lucreze încă de dinainte de declanşarea pandemiei la dezvoltarea unei soluţii pentru determinarea automată a gradului de uzură al anvelopelor pentru flotele de camioane, are nevoie de o investiţie de circa un milion de euro pentru a putea dezvolta un prototip nou mai compact pe care să îl poată produce ulterior în masă şi lansa comercial pe piaţă. Până în prezent, investiţia în proiectul Tire2Tire se ridică la 30.000 euro, iar actualul prototip constă într-un robot care poate analiza gradul de uzură al anvelopelor folosite de camioane, datele fiind transmise într-o soluţie software.

„În acest moment suntem în stadiul de proiect de cercetare şi căutăm o nouă rundă de investiţie, pentru că în acest moment am terminat banii din runda anterioară de finanţare. Cu noua finanţare vrem să investim într-un nou prototip, mai compact şi mai rezistent la factorii externi, care de asemenea să aibă loc să intre şi pe sub automobile în viitor, Acest prototip  vrem să îl scalăm şi să îl fabricăm în serie şi apoi să instalăm staţiile Tire2Tire în cât mai multe staţii de alimentare. Finanţarea pentru un singur prototip s-ar ridica undeva la 100.000 de euro, însă pentru a scala cu adevărat, pentru a avea un impact real asupra industriei de transport, investiţia s-ar ridica la 1.000.000 de euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Teodora Moraru, cofondatoare a Tire2Tire.

Ea a pornit proiectul în urmă cu peste trei ani împreună cu Ionuţ Oţelea, echipa Tire2Tire participând şi la ediţia din 2020 a programului de pre-accelerare Innovation Labs.

„Am trecut prin cele 7 luni de atunci de Innovation Labs şi la finalul pre-acceleratorului am şi câştigat premiul «best smart mobility» de la OMV Petrom. La momentul acela aveam un prim prototip bazat pe o cameră de adâncime de la Microsoft Kinect, pe care apoi, timp de câteva luni am încercat să îl optimizăm şi să îl testăm, urmând ca apoi să ne scriem şi la competiţia internaţională ATOS IT Challenge.  În cadrul acestei competiţii am concurat împotriva câteva sute de echipe de studenţi din întreaga lume, iar în vara anului 2021 am câştigat marele premiu al competiţiei şi o finanţare de 10.000 de euro“, a relatat Teodora Moraru, adăugând că Tire2Tire este chiar un proiect de cercetare în cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti.

„Şi în echipă ni s-a alăturat colegi noi - colegul nostru de facultate Robert Lică, Cristian Pătru, actual doctorand, şi Iuliu Vasilescu, profesor şi coordonator ştiinţific de proiect. Şi astfel echipa noastră s-a mărit, dar a venit şi momentul să pivotăm din punct de vedere tehnic prototipul, deoarece în urma discuţiilor cu partenerii noştri logistici de atunci, am observat că prototipul nostru nu atingea precizia tehnică cerută de a măsura gradul de uzură şi nici nu rezista la condiţiile de mediu externe, de temperatură. Aşa că atunci am pivotat la o soluţie bazată pe un roboţel care să măsoare în mod automat gradul de uzură şi să se deplaseze în mod autonom pe sub camion cât timp acesta staţionează la staţia de alimentare.“

Noul prototip a fost deja testat pe circa 200 de anvelope, robotul fiind controlat cu ajutorul unei soluţii software accesate de pe laptop momentan.

„Am testat prototipul pe cel puţin 200 de anvelope dintr-un garaj local din Constanţa şi am ajuns la o precizie de 0.29 de milimetri în măsurarea adâncimii căii de rulare. Şi este şi complet autonom roboţelul, adică se deplasează autonom pe sub camion, pe la fiecare dintre anvelope, şi detectează singur poziţia acestora. La actualul prototip, practic doar îi dăm start de pe laptop şi el porneşte singur şi se plimbă pe la fiecare dintre anvelope, dar în viitor va apăsa şoferul pe un buton aflat lângă pompa de alimentare şi atunci va porni robotul în mod automat“, a explicat ea.

Modelul de business al Tire2Tire presupune instalarea soluţiei în staţiile de alimentare cu carburant, dar şi în sediile anumitor companii de transport sau în parcările securizate de camioane şi chiar în parcările centrelor comerciale în cazul autoturismelor.

 

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR