ZF Private health

ZF Private Health. Proprietarul Centrului de oncologie Sf. Nectarie din Craiova: Lunar anul trecut au venit peste 200 de pacienţi noi cu afecţiuni oncologice. Lipseşte prevenţia, avem nevoie de programe de depistare precoce a bolilor

21.07.2023, 00:07 Autor: Mirabela Tiron

Compania a raportat anul trecut afaceri de 108 mil. lei, faţă de 80 de milioane de lei anul anterior A inaugurat clădirea nouă anul trecut, unde are 43 de paturi pe spitalizare continuă şi 60 de paturi pe interne de zi.

Centrul de Oncologie Sf. Nectarie din Craiova, unde ajung anual peste 2.000 de pacienţi noi cu afecţiuni oncologice, a raportat anul trecut afaceri de 108 mil. lei, faţă de 80 de milioane de lei anul anterior, după ce a inaugurat o clădire nouă.

„Avem 170-220 de noi pacienţi cu afec­ţiuni oncologice în fiecare lună, în fe­bruarie am avut chiar peste 300 de pacienţi noi care ni s-au adresat, jumătate au venit din alte judeţe ale ţării, din Bucureşti, Ardeal, Moldova“, a spus pentru ZF Michael Schenker, medic primar oncologie medicală, proprietarul centrului.

El a pus în 2013 bazele businessului în servicii medicale dedicate pacienţilor cu boli oncologice, alături de Ramona Shenker, medic psiholog, iar activitatea a fost iniţiată în 2014.

Pacienţii care se adresează centrului au cele mai frecvente tipuri de cancere raportate de statistici, cancerul colorectal, bronhopulmonar, cancer de sân şi de col uterin, cancer de pancreas, potrivit lui.

Anul trecut centrul a inaugurat clădirea nouă, unde are 43 de paturi pe spitalizare continuă şi 60 de paturi pe interne de zi şi a ajuns la 11 medici oncologi plus alţi specialişti pe chirurgie generală, cardiologie, pneumologie.

„Lipseşte prevenţia, avem nevoie de programe de depistare precoce a bolilor.“

„Aceste programe de screening care există (pentru cancer de sân sau col uterin-n.red) nu au avut rezultate bune la noi în ţară, rezultatele nu au fost cele  aşteptate, sperăm ca prin acest plan naţional de combatere a cancerului să vedem o îmbunătăţire ca eficienţă şi adresabilitate“.

Compania a pus în funcţiune anul trecut al doilea aparat de radioterapie şi are în vedere achiziţia celui de-al treilea aparat de radioterapie dacă cererea va continua să crească.

„Am luat un al doilea accelerator, un echipament similar cu primul, ce permite efectuarea tratamentului pentru un număr mare de pacienţi pe zi de lucru, practic am mărit numărul de pacienţi pe care îi tratăm zilnic. Există şi la la spitalul public două acceleratoare, deci în total Craiova are 4  acceleratoare acum, care sunt suficiente pentru numărul de pacienţi care se adresează“.

Investiţia într-un accelerator este variabilă în funcţie de aparat, de la sub 1 milion de euro până la 2 mil. euro, potrivit lui.

În 2019, medicul a demarat investiţia 6 milioane de euro în acest nou centru (credit bancar de la Banca Transilvania), cu spitalizare de zi dar şi continuă. Noul centru are o suprafaţă de zece ori  mai  mare decât vechiul centru. Pe 5.000 de metri pătraţi este secţia de oncologie şi pe 1.000 de metri pătraţi secţia de radioterapie, potrivit ultimelor date. Investiţia iniţială în primul centru a fost de 280.000 de euro, acesta funcţiona pe un spaţiu închiriat de 600 mp.

„Avem în România 90.000-100.000 de cazuri noi, prevalenţa este mult mai mare, peste 50% câştigă lupta cu cancerul. Exista decalaje mari la nivel de regiuni,  o adresabilitate crescută este pentru  centrele mari universitare, pacienţi pleacă din oraşe mici şi se îndreaptă către centrele mari pentru a se trata“.

Planul de Combatere a Cancerului prevede organizarea reţelelor de centre oncologice, dar România nu are registre cu numărul de pacienţi cu cancer astfel încât să ştie în ce zone ale ţării este nevoie de astfel de centre.

„Reţelele înseamnă constituitea unor relaţii de funcţionare, proceduri de lucru între aceste centre pentru folosul pacientului. Pacientul care are de exemplu cancer pulmonar într-un oraş mic din regiune să găsească informaţii să ştie unde să meargă“

Serviciile oncologice au devenit o nişă în care au investit tot mai mulţi operatori privaţi, în condiţiile în care în România sunt mulţi pacienţi cu afecţiuni oncologice.

A început implementarea Planului Naţionnal de Combatere a Cancerului, ce aduce măsuri de prevenţie, de informare. Medicul spune că trebuie cunoscute semnele de alarmă atunci când există suspiciunea unei astfel de boli.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria