ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Ardeleanu, CEO, Medima: Investim peste 1,7 mil. euro per clinică. Mai deschidem în cinci oraşe, vrem să ajungem la 22 clinici la finalul lui 2024

24.05.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Medima a ajuns la o reţea de 17 clinici în toată ţara, atât în oraşele mari, cât şi în localităţile mai mici În 2023, reţeaua a ajuns la 11,8 mil. euro, iar targetul pentru 2024 este de creştere cu 50%, până la 17 mil. euro Până acum, 50.000 de pacienţi unici au trecut pragul clinicilor Medima pentru o investigaţie de imagistică.

Medima Health, jucător din sfera imagisticii medicale înfiinţat în urmă cu patru ani, vrea să ajungă la 22 de clinici la finalul lui 2024, după ce în primele luni a deschis deja două unităţi în Deva şi Reşita.

Pe harta expansiunii ope­ra­torului medical sunt Baia Mare, Miercurea-Ciuc, Craiova, Galaţi şi Arad. Targetul pentru 2024 este de 17 mil. euro afaceri, plus 50% faţă de anul trecut.

„Ideea de la care a plecat Medima pe piaţa serviciilor medicale private de imagistică a fost de a acoperi o nevoie. Prima clinică dezvoltată de Medima în afara Capitalei a fost în Călăraşi, pentru simplul fapt că am identificat că nu avem un operator privat de servicii de imagistică în judeţ“, a spus Vlad Ardeleanu, CEO al Medima Health, în cadrul emisiunii ZF Private Health.

Investiţia într-o singură clinică Medima ajunge la 1,7 - 1,8 mil. euro.

Aceasta înseamnă că bugetul de investiţii doar pentru extindere al operatorului medical în 2024 este de circa 12 mil. euro, din calculele ZF.

Vlad Ardeleanu a pus bazele reţelei Medima în urmă cu patru ani, alături de prof. univ. dr. Gheorghe Iana, un medic renumit în radiologie, director medical al reţelei. În septembrie 2020, Medima s-a asociat cu fondul românesc de private equity Morphosis Capital, pentru  expansiune la nivel naţional, urmând ca în 2022 să se alăture proiectului şi fondul internaţional de private equity Integral Venture Partners.

„La începuturile Medima, o clinică de imagistică o dezvoltam cu 1,2 milioane de euro. Astăzi am crescut acest tichet investiţional cam cu 40% pentru că am ridicat nivelul de tehnologie pe care îl achiziţionăm. Investim în toată această platformă de inteligenţă artificială şi asta costă“, a mai spus Vlad Ardeleanu.

Echipa Medima numără 80 de medici radiologi în prezent, în cele 17 clinici la nivel naţional. Patru clinici sunt în Bucureşti, iar restul sunt în oraşe precum Călăraşi, Alba Iulia, Sibiu, Giurgiu, Brăila, Buzău, Târgu Jiu, Focşani, Alexandria, Bacău, Slobozia, Deva, Reşiţa.

„Unul din factorii limitativi ai dezvoltării accelerate a serviciului de imagistică este într-adevăr resursa medicală. Urmărim să intrăm în fiecare oraş din România pe care îl considerăm relevant din perspectiva capacităţii noastre de a aduce un serviciu medical competent comunităţii locale. Deci nu ocolim nici oraşele mari, nicio oraşele foarte competitive, de exemplu Sibiu. Acum vom intra în Craiova, o piaţă extraordinar de competitivă“, a mai spus CEO-ul companiei.

În medie, un RMN este circa 500 -600 lei per segment analizat, iar la CT preţurile sunt în jur de 300 lei. Preţul variază în funcţie de complexitatea investigaţiei, potrivit oficialului Medima.

„Ne-am propus să ajungem la 17 milioane de euro în 2024. Anul trecut am închis cu 11,8 mil. euro, deci ne uităm la o creştere în jur de 50% a cifrei de afaceri. Creşterea vine şi organic, dar şi ca urmare a expansiunii. Pe măsură ce deschidem clinicile, ele vor începe să scrie cifre importante începând cu anul viitor. Noi am obişnuit investitorii noştri cu ritmul nostru de creştere de 40-50% anual“, a completat Vlad Ardeleanu.

Pe lângă servicii de RMN şi CT, compania mizează şi pe zone de nişă, cum sunt angio-CT. Baza de date a Medima cuprinde 50.000 de pacienţi unici.

„Faptul că Medima se dezvoltă accelerat reprezintă viziunea noastră, a companiei, cum că în piaţa din România în continuare există o diferenţă între cerere şi ofertă de servicii de calitate, de radiologie de înaltă performanţă şi cred că lucrul acesta va continua să se manifeste pentru următorii doi-trei ani“, a concluzionat Vlad Ardeleanu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria