ZF Profesii liberale

ZF/ Libra Internet Bank Profesii Liberale. Stomatologii trebuie să creeze un plan de business la fel cum fac planuri de tratament pentru pacienţi: „Tinerii au mult mai mult curaj antreprenorial“

30.04.2024, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Piaţa stomatologică a cunoscut o evoluţie spectaculoasă în ultimii ani, iar numărul cabinetelor dentare a ajuns la 16.300 în 2023, plus 25% într-un deceniu ♦ Costurile fixe pentru echipamente într-un cabinet dentar ajung şi la 50.000-60.000 de euro.

Tinerii stomatologi care vor un business propriu trebuie să ducă din practica medicală de a crea un plan de tratament pentru pacienţi spre zona antreprenorială şi să realizeze o strategie de business pe care să o urmeze şi în baza căreia pot să ceară finanţare. Este sfatul dat la unison de Mihaela Chitic, reprezentanta Libra Internet Bank  şi Cristian Taban, director executiv al DentEstet, invitaţi în cadrul emisiunii ZF Profesii Liberale.

„Sfătuiesc tinerii să procedeze în business aşa cum fac atunci când vine un pacient la ei în cabinet, creează un plan de tratament potrivit acelui pacient. Să-şi facă acest acest plan de afaceri în care să menţioneze estimări realiste privind veniturile şi cheltuielile pe care le pot avea. Cred că este foarte important pentru tinerii antreprenori să aibă curajul de a-i întreba şi de a se asocia cu medicii cu experienţă. Aşadar, fă-ţi propriul tău plan de afaceri şi valorifică-ţi competenţele pe care le ai, dar şi cele pe care trebuie să le mai dezvolţi“, a spus Mihaela Chitic, reprezentanta Libra Internet Bank.

De altfel, ea a povestit că Libra Internet Bank a mers nişat către sectorul profesiilor liberale şi zona medicală a fost în focusul băncii pentru potenţialul de dezvoltare pe care îl are.

„Să stăm alături de medicii stomatologi şi să le descoperim activitatea a fost motorul care ne-a ajutat să creăm aceste produse pentru susţinerea şi dezvoltarea activităţii lor“, a mai spus Mihaela Chitic.

Cristian Taban, directorul executiv al Dent Estet

Cristian Taban, directorul executiv al Dent Estet, a precizat că în businessul stomatologic contează şi personalitatea tinerilor care vor un business. Astfel, unii pot fi talentaţi profesional, dar să nu îi atragă lumea businessului, alţii pot fi buni manageri şi pot susţine şi partea medicală. „Piaţa stomatologică este foarte activă, dinamică, are o rată de creştere anuală de peste 15%, iar actorii acestei pieţe sunt medicii stomatologi care sunt organizaţi în mai multe feluri.

Sunt cabinetele medicale individuale, sunt SRL-urile de medici stomatologi. Medicii stomatologi sunt independenţi, sunt membri ai Colegiului Medicilor Stomatologi, au un cod deontologic şi îşi poartă activitatea în acest cadru. Ei sunt singurii care decid în ceea ce priveşte mersul planului de tratament“, a explicat Cristian Taban.

Dent Estet, cel mai mare jucător din piaţa stomatologică românească după cifra de afaceriajungând la 18 clinici în cele mai mari oraşe din ţară. Reţeaua de clinici dentare a ajuns la 25 de ani prezenţă constantă pe piaţă şi s-a dezvoltat de la an la an, atât prin deschideri de clinici proprii, cât şi prin achiziţii. Brandul Dent Estet a fost pus pe piaţă de către medicul Oana Taban, în 1999, care şi-a dorit un business propriu.

Investiţia la care trebuie să se aştepte un medic dentist pentru a-şi deschide propriul cabinet porneşte de la 50.000-60.000 de euro, costuri fixe în echipamente, sală de sterilizare, vestiar, recepţie, computer, sistem IT.

„Zona de finanţare la noi, la Libra Internet Bank, vine chiar mai devreme, înainte de finalizarea facultăţii. Şi asta pentru că studiile presupun o serie de costuri. Medicul învaţă pe tot parcursul vieţii, aşa că specializările trebuie făcute pentru a ţine pasul şi cu tehnologia, dar şi cu modificările de proceduri ce pot apărea. Cererea a înregistrat o creştere pentru că tinerii de astăzi au mult mai mult curaj antreprenorial. Finanţăm medicii stomatologi, start-up şi suntem alături de ei la început de business“, a adăugat Mihaela Chitic.

Cristian Taban a arătat că în România este o concurenţă puternică în stomatologie, având peste 25.000 de specialişti în acest domeniu.

„Este foarte important să fie în piaţă nişte bănci care să aibă elasticitatea de a lucra cu startup-uri, pentru că cei tineri nu ştiu business, nu au buget sau plan, au doar un feeling că sunt talentaţi şi vor atrage pacienţi în viitor, iar banca trebuie să înţeleagă şi să creadă în ei să poată să finanţeze“, a completat executivul.

El a precizat că tinerii trebuie să estimeze bine veniurile pe care le pot realiza businessul lor, să ştie cât vor încasa pentru a acoperi cosurile fixe. În plus, şi zona de marketing este importantă, pentrru a ajunge la pacienţi.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Libra