Auto

A treia generatie Honda CR-V sustine triplarea vanzarilor marcii in Romania

A treia generatie Honda CR-V sustine triplarea vanzarilor marcii in Romania

Click pentru imaginea marita

07.02.2007, 17:47 49

Noua generatie a SUV-ului compact de la Honda a fost puternic transformata. Cu un design avangardist si un interior de monovolum, CR-V doreste sa atinga pe piata romaneasca in 2007 vanzarile inregistrate de intreaga gama de automobile Honda anul trecut. Honda Trading Romania estimeaza pentru 2007 comercializarea a 450 de unitati din noul crossover.
Segmentul SUV-urilor compacte este unul in care concurenta este tot mai acerba: Land Rover a lansat cea de-a doua generatie a lui Freelander in Romania la doar o zi distanta de Honda, iar DaimlerChrysler va lansa Jeep Compass (model realizat pe aceeasi platforma cu Dodge Caliber) in Romania in luna mai a acestui an. Honda CR-V a fost proiectata special pentru a se impune in segmentul SUV-urilor compacte inca de la lansarea sa pe piata si se doreste ca crossoverul sa detina in continuare o pozitie importanta in clasa sa. In 2006 pe piata romaneasca s-au comercializat 150 de unitati ale lui Honda CR-V in timp ce Toyota RAV4, principalul sau concurent in Romania a atins cifra de 715 unitati vandute, conform statisticilor APIA.
Prima generatie de Honda CR-V a fost lansata pe piata in 1996. In cei 10 ani de existenta ai modelului, s-au comercializat aproximativ 2,34 milioane unitati pe 160 de piete din lume. Sub aceasta idee a lansat Honda noul CR-V: un crossover cu design avangardist, care se poate conduce precum un Sedan de clasa medie pe autostrada, dar care poate parcurge si un traseu de macadam fara dificultati.
Honda doreste sa se relanseze pe piata europeana, si implicit pe cea din Romania ca un brand "alternative-premium". Care ofera acelasi grad de confort si o buna imagine de marca, precum cel al unei marci premium. Insa la un pret mai scazut. Noua tendinta a designului avangardist adoptat de Honda s-a regasit prima data la Civic, iar acum CR-V continua noua tendinta in materie de design. Vanzarile constructorului japonez pe continentul european au inregistrat 310.000 in 2006 iar pentru 2007 sunt preconizate cresteri de pana la 350.000. Honda Motor Company s-a clasat in 2006 pe locul 7 in clasamentul celor mai mari constructori de automobile cu o cifra de 3.435.164 unitati comercializate in timp ce in Romania s-a clasat pe locul 19, cu 483 unitati vandute in 2006.
Honda Trading Romania reprezinta cea mai noua sucursala a Honda Trading Corporation la care Honda Motor Company este singurul actionar. Compania mama detine 48 de sucursale, in 20 de tari, cea mai noua fiind cea din Romania.
Importatorul si-a programat ca pana in 2010 sa atinga cifra de 3.000 unitati comercializate in Romania si un numar de 20 de dealeri la standardele impuse de Honda in toata tara.
In prezent, reteaua de dealeri numara 8 reprezentante. Un alt aspect pe care au insistat oficialii companiei este ocuparea primului loc conform indicelui CSI (Cusomer Satisfaction Index). Pentru a se atinge acest lucru sunt programate efectuarea unor promotii pentru a atrage un numar mai mare de clienti.
In acest sens comportamentul rutier a fost imbunatatit iar calitatile sale pe macadam s-au apreciat datorita modificarilor efectuate la tractiunea integrala. Sistemul Real Time 4WD detecteaza automat pierderile de aderenta ale puntii fata si redirectioneaza puterea catre rotile din spate.
Imbunatatirile aduse rularii pe sosea dar si pe macadam se reflecta in stilul modern si dinamic al exteriorului. Linia laterala aminteste de un coupe iar partea frontala a ramas fidela liniilor conceptului initial in care grila dubla flancata de faruri si de bara de protectie impozanta ii subliniaza caracterul dinamic dar si impozanta de SUV.
La capitolul echipamentelor de siguranta, lista echipamentelor pasive include airbaguri frontale si laterale pentru locurile din fata, dar si de tip cortina. Sistemele de siguranta activa includ TSA (sistem de stabilitate a remorcii) si sistemul de stabilitate (VSA). Capacitatea de tractare a propulsorului diesel ce echipeaza noua CR-V a crescut de la 1500 kg la 2000kg. Testele efectuate de catre Honda anticipeaza un rezultat de cinci stele la testele EuroNCAP, patru stele la protectia pasagerilor copii, si trei stele la siguranta pietonilor. Nivelele ridicate de siguranta sunt atinse si datorita faptului ca otelul reprezinta 58% din compo-nenta sasiului.
La interior predomina at-mosfera hi-tech. Schimbatorul de viteze amplasat la baza consolei centrale, impreuna cu spatiul interior generos si scaunele ce dispun de cotiere amintesc mai degraba de un monovolum, decat de un SUV. Datorita amplasarii rotii de rezerva in portbagaj (s-a adoptat solutia unei roti de rezerva de uz temporar) si mentinerii aceleiasi lungimi pentru consola spate s-a dus la crearea unui spatiu mult mai mare pentru portbagaj.
Materialele utilizate pentru interior sunt de calitate buna, si sunt placute la atingere iar insertiile metalice prezente pe plansa de bord si panourile portierelor au o contributie insemnata la atmosfera hi-tech a noului crossover.
Scaunele din fata sunt acum mai mari decat la generatia precedenta si ofera mai mult confort, mai ales atunci cand sunt parcurse trasee mai lungi. Amplasarea schimbatorului de viteze la baza consolei centrale il pozitioneaza mai aproape de volan si ofera mai mult spatiu la nivelul podelei.
In functie de nivelul de echipare sunt disponibile echipari premium precum tapiterie din piele, senzori de parcare si camera video pentru mersul cu spatele. Bancheta spate poate fi fractionata 40/20/40 pentru cresterea gradului de modularitate al interiorului si aceasta poate fi glisata inainte sau inapoi pentru a creste fie spatiul destinat pasagerilor, fie cel destinat bagajelor. Iar datorita posibilitatii de a plia sectiunea centrala, pot fi transportate fara probleme obiecte mai lungi. Portbagajul este impartit in doua sectiuni suprapuse prin sistemul "Double Deck", pentru o mai buna organizare a bagajelor.
Gama propulsoarelor include un motor pe benzina si un diesel. Cel pe benzina de 2,0 litri furnizeaza 150 CP la 6200 rpm si cuplu de 192 Nm. Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 10,2 secunde pentru versiunea manuala si in 12,2 secunde pentru cea automata.
Motorizarea diesel a ramas neschimbata in comparatie cu generatia precedenta. Motorul diesel 2,2 litri i-CTDi furnizeaza 140 CP si un cuplu de 340 Nm.
Datorita unui coeficient aerodinamic al caroseriei mai scazut, consumul de combustibil a scazut cu 12%: 10,4 litri/100 km in regim urban si 6,7 litri/100 km in regim extra-urban pentru motorizarea diesel si 10,4 litri/100 km in oras respectiv 6,7 litri/100 km in afara orasului pentru versiunea pe benzina.
Disponibil in trei variante de echipare, Elegance, Sport si Executive, noul model va avea un pret intre 22.500 si 28.000 de euro, cu taxe, fara TVA. Potrivit reprezentantilor companiei, pana acum au fost inregistrate de la momentul lansarii circa 40 de precomenzi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO