Auto

Aderarea la UE atrage marile concerne auto pe piata locala

Aderarea la UE atrage marile concerne auto pe piata locala

Guillaume Croset, director general al Citroen Romania

25.09.2007, 19:13 131

Atat BMW Group, cat si Citroen, companie parte a grupului francez PSA Peugeot Citroen, au invocat ca motiv al preluarii directe a activitatii de import a automobilelor pe piata locala aderarea la Uniunea Europeana a Romaniei.
BMW Group a preluat de la data de 1 iulie activitatea de import a automobilelor marca BMW, detinuta anterior de Automobile Bavaria, care in prezent detine statutul de cel mai mare dealer al marcii de pe piata locala.
"Sucursala Bucuresti a BMW Group apartine de sediul central al companiei de la Salzburg. Principalul motiv pentru care ne-am implicat direct pe piata romaneasca este aderarea la Uniunea Europeana", a declarat pentru ZF Carl-Theo Fitzau, general manager al BMW Group Romania. Prin implicarea directa pe piata locala, BMW Group doreste sa majoreze vanzarile inclusiv prin imbunatatirea termenelor de livrare.
Aderarea la UE a fost un factor important luat in considerare de catre Citroen atunci cand a luat decizia de a se implica direct in activitatea de import a marcii pe piata locala. Citroen Romania a preluat activitatea de import a marcii pe piata locala la 1 iulie, fostul importator ATS, detinut de catre premierul Calin Popescu-Tariceanu, devenind principalul dealer al retelei de pe piata locala. "Contextul aderarii Romaniei in Uniunea Europeana a favorizat venirea Citroen in Romania, dar nu a fost factorul principal. Implicarea directa a fost determinata de ritmul de crestere al pietei locale", a declarat pentru ZF Guillaume Croset, director general al Citroen Romania.
Potrivit importatorului, prin prezenta directa pe piata, compania poate adapta gama oferita conform cerintelor. "Piata romaneasca a inregistrat o crestere importanta in ceea ce privesc vanzarile automobilelor echipate cu motoare diesel, iar prin motorizarile gamei Citroen putem satisface aceasta cerinta", a subliniat Croset. In primele opt luni ale anului, vanzarile de autovehicule au inregistrat o crestere de 25,7% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi interval, importurile de autoturisme s-au mentinut la peste 53%, in timp ce vanzarile de automobile autohtone au scazut cu 5%. "In 2008 sunt estimate cresteri de aproximativ 10% ale pietei auto locale, atat in ceea ce priveste vanzarile de automobile, cat si cele de utilitare", a declarat Brent Valmar", presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
In perioada ianuarie-august, Citroen a inregistrat o crestere a vanzarilor de 49,2% fata de acelasi interval din 2006. Cota aferenta din piata locala detinuta de Citroen este in prezent de 1,5%, potrivit importatorului.
"In Europa de Vest, Citroen detine o cota de piata de 6,5%, in timp ce pe piata romaneasca este de 1,5%. In perioada urmatoare, avem in obiectiv atingerea unui nivel de peste 6% din piata", a subliniat Croset.
In prezent, reteaua Citroen numara 15 dealeri, cifra care va creste la 17 pana la sfarsitul acestui an. "Pana la inceputul anului 2009 dorim ca reteaua Citroen sa numere 20 de dealeri care sa detina activitati complete (inclusiv service n.red.). Investitiile totale estimate in modernizarea si extinderea retelei actuale sunt de 15 milioane de euro", a adaugat Croset.
La inceputul acestui an, Honda Trading si DaimlerChrysler Automotive au preluat activitatea de import, implicandu-se direct in comercializarea automobilelor marca Honda, respectiv Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Fuso.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO