Auto

Agentul de vanzari SIAB si-a facut datoria

08.10.2003, 00:00 25



Cea mai luxoasa si fructuoasa editie a salonului auto din Bucuresti s-a incheiat saptamana trecuta la Romaero Baneasa, amplasament devenit traditional. Daca in privinta organizarii mai este inca destul de lucru, aproape toata lumea prezenta la acest salon, fie in calitate de vizitator fie de expozant, apreciaza saltul fata de editia precedenta.



Vizitatorii sunt la o prima vedere cei care au cel mai mult de castigat de pe urma oricarui salon auto. Aceeeasi a fost situatia si la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB), unde au ajuns in premiera marci de vis precum super-sportivele Lamborghini, Maserati sau ultraluxosul Bentley.



Dar nu doar cei mai bine de 190.000 de vizitatori, cati au venit la Romaero, au avut de castigat, deoarece pe perioada acestui salon s-a realizat un numar record de contracte de vanzari. De altfel majoritatea expozantilor spun ca nu se asteptau sa incheie atat de multe contracte de vanzari.



Cel mai mare expozant de la SIAB - Porsche Romania, care a ocupat o suprafata de aproape 2.000 de metri patrati a vandut si cele mai scumpe masini de la acest salon. Pe langa masinile pe care le importa oficial pe piata romaneasca Audi, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen, compania Porsche Romania a anuntat si sapte contracte pentru Bentley Continental GT si unul pentru Lamborghini Gallardo. Porsche 911 Carrera 4S Cabrio sI 911 Turbo Cabrio, cele doua modele Porsche care au venit in Romania la foarte putin timp de la premiera mondiala de la Frankfurt, au fost la randul lor puncte de atractie ale standurilor Porsche Romania.



Auto Italia, reprezentantul in Romania al marcilor auto italiene Fiat, Alfa Romeo si Maserati, dar si a celei coreene SsangYong, a detinut la salonul din acest an recordul in ceea ce priveste numarul de modele noi expuse. Asufel, pe o suprafata de 1.800 de metri patrati au fost expuse patru avanpremiere nationale si cinci premiere nationale absolute. Fiat Panda si Fiat Ideea, cele doua modele prin care grupul Fiat incearca sa depaseasca problemele pe care le-a traversat in ultima perioada, Alfa GT Coupe si noua Alfa 166 au fost avanpremierele prezentate de Auto Italia. Desi fara modelul Quattroporte, standul Maserati a adus 6 contracte pentru marca Maserati, care s-au adaugat celor mai bine de 50 de automobile dintre celelalte marci pe care le importa grupul in Romania si pentru care s-au semnat contracte le SIAB.



Dacia si Renault au reprezentat marcile cu cel mai mare numar de contracte incheiate. Astfel, potrivit reprezentantilor producatorului national, au fost incheiate pe perioada SIAB contracte pentru 250 de automobile, dintre care mai bine de 170 au fost pentru modelul Solenza. Noutatea absoluta a Dacia la acest salon, Solenza cu motor diesel a contabilizat peste 80 de comenzi. Renault a plecat de la acest salon, potrivit oficialilor companiei cu 165 avize de plata pentru modele precum Clio Symbol, Megane II Bicorp si Sedan, dar si 120 contracte pentru modele precum Nissan Micra, Primera, XTrail, Pick-up si Almera. De altfel, pentru fiecare automobil comandat la SIAB Nissan a oferit un card de 1.000 de litri de combustibil. Cele mai mari atractii ale standurilor Renault si Nissan - aflate unul langa celalalt, au fost insa Megane Coupe Cabriolet si decapotabila Nissan 350Z.



Japonezii de la Toyota au avut la randul lor vanzari peste ceea ce preconizau initial. Astfel, in urma discounturilor promovate pe perioada salonului pentru modelele din gama Toyota, de la micul Yaris si pana la Avensis, Corolla, Celica sau decapotabila MR-2, reprezentantii companiei se asteapta la vanzari de 100 de unitati in perioada urmatoare.



Modelul C3 Pluriel si micul C2 nu au trecut nici ele cu vederea la SIAB. Pentru polivalentul C3 Pluriel deja comenzile depasesc volumul alocat pentru Romania de producatorul francez. C2 este la randul sau un model pe care Citroen se bazeaza atat in Europa cat si in Romania, si de la care se asteapta sa continue lista modelelor cu succes de piata inceputa de Citroen Xsara Picasso si continuata de C3.



Lista atractiilor nu putea sa nu includa standul BMW, unde noua serie 6 a fost tot timpul inconjurata atat de curiosi cat, mai ales, de potentiali cumparatori. Celelalte marci pe care Automobile Bavaria le reprezinta in Romania MG Rover si Mini, au fost si ele in centrul atentiei. Astfel, singurul model expus in premiera mondiala la Bucuresti a fost Rover Streetwise, pentru care s-au si gasit, potrivit reprezentantilor companiei, cativa cumparatori.



Volvo S60 R, adica versiunea sportiva a modelului S60, dar si modelul de teren XC90 au fost principalele atractii ale standului Volvo. De altfel, dupa primele cateva zile ale salonului pe bordul modelului XC90 expus la stand trona un afis pe care scria cu litere de-o schioapa - "Vandut".



Nici chiar producatorul suedez Saab nu a scapat de "febra" vizitatorilor, pe perioada celor zece zile de salon fiind vandute, spun reprezentantii companiei, ai multe automobile din variantele expuse.



Subaru, marca prezenta pentru prima data cu un stand propriu a vandut la randul sau 20 de modele, cel mai solicitat fiind Subaru Forrester. Nuau fost insa neglijate nici sportivul WRX sau noul Legacy.



Desi fara noul Astra, standul Opel a adus, spun reprezentantii companiei, vanzari de 40-50 de unitati. Cel mai solicitat model a fost Opel Vectra, pentru acre promotiile pe perioada salonului au mers pana la 1.300 de euro. In plus, si-au gasit cumparatori si 20 de masini Chevrolet, aceasta fiind marca sub care GM Daewoo, adica noua entitate formata de producatorul american prin cumpararea unei parti dintre fabricile Daewoo Motor, a decis sa isi vanda masinile in Europa de Est.



Celebra marca de motociclete Harley Davidson, revenita dupa doi ani oficial in Romania a beneficiat la randul sau de vanzari peste asteptari. "Estimam sa vindem 4 motociclete pana la sfarsitul anului, dar am vandut 11 unitati doar pe perioada SIAB" spun reprezentantii H-D Classic Motorcycles, importatorul marcii in Romania.



Morgan, marca britanica ale carei modele aduc aminte de masinile anilor '30, a fost la randul sau prezent la SIAB. Importatorul roman nu a plecat acasa cu mana goala ci cu patru comenzi, si un portofoliu de alti potentiali clienti.



Micile masinute realizate de producatorul francez AIXAM si-au gasit la randul lor, potrivit importatorului local, nisa pe piata romaneasca. Astfel, desi pretul lor este situat intre 8.000-11.000 de euro, aceste masini dotate cu motoare de numai 14 cai-putere au ca tinta, spune importatorul copiii oamenilor cu bani, avand ca obiectiv de vanzari cateva zeci anul viitor. Micile masini, sustine importatorul, sunt o alternativa mult mai sigura prin comparatie cu motoscuterele sau motocicletele, pentru parintii care vor sa cumpere un vehicul copiilor lor.



Ce concluzie ar mai putea fi trasa in urma unui salon cu o cifra de afaceri de 2 milioane de euro, dar care a intermediat, potrivit expozantilor vanzari de mai bine de 10 milioane de euro ? Cu rezultate mai bune decat editia 2001, SIAB a reusit sa umple golul lasat de neparticiparea unora dintre cele mai importante marci auto - Mercedes si Ford in primul rand. Ramane de vazut ce se va intampla peste doi ani cand la editia din 2005, spun organizatorii, nu va mai lipsi nici una dintre marcile auto importante de pe piata romaneasca. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO