Auto

Audi Q3: A1 în versiunea Sport-Utility urban

Audi Q3: A1 în versiunea Sport-Utility urban

Autor: Bogdan Alecu

19.12.2011, 00:04 1117

SUV-ul "urban" începe încet-încet să se transforme dintr-o nişă a maşinilor de teren compacte

într-un segment de sine-stătător. Mai mult, şi mărcile premium devin interesate odată cu lansarea lui BMW X1, urmat de Audi Q3 şi Range Rover Evoque. Şi faptul că sunt mai mici nu înseamnă neapărat că nu se descurcă în off-road, totul este să nu fie testate în condiţii prea dure.

La capitolul design Q3 este o îmbinare între A1 şi Q5. Avem grila tipică de mari dimensiuni, faruri cu LED-uri, dar şi un spate "tăiat". Spre comparaţie cu Q5, Q3 are avantajul unor dimensiuni mai reduse, ceea ce îl face mai agil în traficul urban, în timp ce la interior nu sunt diferenţe semnificative.

Cu toate că la prima vedere Q3 pare mai mult proiectat pentru asfalt, SUV-ul poate parcurge fără probleme şi un off-road de dificultăţi cel mult medii.

Exteriorul lui Q3 este proiectat parcă special pentru a oferi un "mix" bun între circulaţia prin oraş şi o aventură printr-un off-road de munte.

Imediat ce iei loc la bord se remarcă apartenenţa la gama Audi. Primul element remarcat a fost uşoara asemănare cu A1, cel puţin în ceea ce priveşte comenzile pentru sistemul MMI (MultiMedia Interface). Display-ul acestuia se poate rabata manual şi este amplasat în partea superioară a consolei centrale, în timp ce controlul comenzilor sistemului de climatizare este unic la Audi, fiind acţionate nici prin butoane şi nici prin rotiţe, ci printr-un sistem ce le îmbină.

Luminile ambientale ale habitaclului "trădează" cel mai bine apartenenţa la segmentul premium, atât prin intensitate, cât şi prin amplasament, contribuind din plin la crearea unei atmosfere exclu­siviste.

Pachetul lumini interior include bandă lumini ambientale pe plafon, iluminare praguri, manete acţionare uşi, oglinzi make-up, spaţiile de depozitare din consola centrală şi din uşi, spaţiul pentru picioare, suportul pentru pahare.

Pe lângă acestea, maşina mai este echipată şi cu scaune acţionate electric, sistem de navigaţie, sistem de sunet Audi SoundSystem2 şi funcţie de hill-hold. Din punct de vedere dinamic noul Q3 oferă un foarte bun compromis între dinamică şi confort. Maşina răspunde imediat la apăsarea pedalei de acceleraţie, iar suspensia filtrează bine denivelările fără a influenţa ţinuta de drum.

La plăcerea unei călătorii lungi contribuie din plin şi motorul de 2,0 litri TDI care acum a ajuns la 177 CP şi 380 Nm.

Maşina are suficiente resurse ca atunci când acceleraţia este apăsată la podea să-ţi ofere impresia că eşti într-un automobil sport.

Având cutie automată S-tronic cu şapte rapoarte consumul de carburant este foarte scăzut, dacă ne gândim că suntem la bordul unui SUV cu tracţiune integrală.

În afara oraşului am reuşit să atingem un consum mediu de 6,6 litri/100 km. În traficul urban consumul este ceva mai mare, de 9.5-10 litri/100 km.

Audi Q3 se dovedeşte a fi un bun compromis pentru cineva care doreşte un SUV confortabil, economic şi eficient în aglomeraţia urbană. Astfel, Q3 nu este doar o "ameninţare" pentru X1 şi Evoque, ci şi pentru modelele premium din clasa medie, având avantajul tracţiunii integrale.

Preţul de bază pentru varianta testată este de 38.299 euro, iar opţionalele au costat încă 14.293 euro, ceea ce a făcut ca preţul final să depăşească pragul de 53.000 de euro.

Preţul este şi "minusul" lui Q3, care momentan este similar cu al lui Evoque, dar chiar mai mare decât în cazul unor SUV-uri full-size premium precum X5 sau chiar Volkswagen Touareg.

Model: Audi Q3 2,0 TDI

Propulsie: L4, 1.968 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu şapte trepte, 177 CP la 4.200 rpm, 380 Nm la 1.750 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 8,2 s, viteză maximă 212 km/h, consum mediu 7,3 l/100 km, emisii CO2 156 g/km.

Preţ: 38.299 euro cu TVA

Plus: consum scăzut, sportivitate, design

Minus: preţ relativ mare

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO