BMW X6 este deja una dintre maşinile care ies cel mai uşor în evidenţă, indiferent de cadru, ocazie sau culoarea caroseriei. Probabil din acest motiv vedem astfel de maşini atât pe trasee montane, pe lângă celebrele cafenele din Dorobanţi, dar şi la Ateneu sau Operă. Pentru a personaliza X6-le, divizia Performance a BMW a creat o serie de accesorii menite a individualiza şi mai bine modelul care merge mult mai departe decât ceea ce era până acum şi este în continuare pachetul M oferit de constructorul bavarez.
Propulsorul care echipează versiunea xDrive40d este acelaşi cu cel de pe 3.0d, adică un diesel cu şase cilindri în linie de 2.993 cmc, dar care utilizează tehnologia TwinPower Turbo. Adică două turbocompresoare de evacuare de dimensiuni diferite lucrează secvenţial pentru a oferi curbe de putere şi cuplu motor mai mari pe o plajă mai largă de turaţii.
Motorul livrează puterea maximă de 306 CP la 4.400 rpm şi un cuplu motor de 600 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Astfel, SUV-ul de aproape 2.200 kg accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. Ceea ce impresionează cu adevărat este însă şi "coloana sonoră" a sistemului de evacuare, care oferă senzaţia că te afli la volanul unui bolid cu motor pe benzină. Singurul minus este greutatea maşinii, care oferă şi o inerţie destul de mare. Spre deosebire de primele modele X6, cel testat vine cu noua cutie automată cu opt trepte şi cu noile palete pe volan care acum adoptă stilul clasic - cea din stânga pentru retrogradare, cea din dreapta pentru selectarea unei trepte superioare - înainte ambele palete puteau fi utilizate atât pentru selectarea unei trepte superioare, cât şi pentru una inferioară. În plus, sistemul de tracţiune integrală xDrive ştie să distribuie până la 100% din cuplu pe o singură roată.
În ceea ce priveşte consumul, am reuşit în trafic urban un consum de aproximativ 8-9 litri/100 km, care poate creşte până la 12 în funcţie de stilul de condus. În afară consumul se apropie uşor de valorile indicate de constructor, mai ales dacă se adoptă un stil mai economic.
BMW X6 xDrive40d
Propulsie: L6, 2.993 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu opt rapoarte, 306 CP la 4.400 rpm, 600 Nm la 1.500 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 6,5 s, viteză maximă 236 km/h, consum mediu 7,5 l/100 km, emisii CO2 198 g/km.
Preţ: 68.634 euro cu TVA .
Plus: design, sportivitate, tehnologie, consum scăzut.
Minus: greutate relativ mare.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels