Auto

BMW X6 xDrive40d, SUV-ul ce se vrea supersport

BMW X6 xDrive40d, SUV-ul ce se vrea supersport

Autor: Bogdan Alecu

30.11.2011, 00:06 3504

BMW X6 este deja una dintre maşinile care ies cel mai uşor în evidenţă, indiferent de cadru, ocazie sau culoarea caroseriei. Probabil din acest motiv vedem astfel de maşini atât pe trasee montane, pe lângă celebrele cafenele din Dorobanţi, dar şi la Ateneu sau Operă. Pentru a personaliza X6-le, divizia Perfor­mance a BMW a creat o serie de accesorii menite a individualiza şi mai bine modelul care merge mult mai departe decât ceea ce era până acum şi este în con­tinuare pachetul M oferit de construc­torul bavarez.

În cazul modelului testat, un BMW X6 4.0d, care are un preţ de pornire de 68.634 euro cu TVA inclusă, opţionalele au mai adăugat la preţ încă 15.983 euro cu TVA, pentru a se ajunge la un preţ final de 84.617 euro. Kitul aerodinamic exterior are un preţ de vânzare de 1.997 euro şi include şi vopseaua. Din categoria accesorii exotice notăm spoilerul spate din carbon, care costă 411 euro, setul de jante plus pneuri care ajung la 3.825 euro, volanul sport îmbrăcat în Alcantara care costă 598 euro, dar care oferă şi o priză foarte bună. În total, modelul avut la test includea accesorii din gama BMW Performance de 7.373 euro. Cine are în vedere un program de tuning pentru BMW-ul său poate rezerva ceva timp pentru a consulta gama de accesorii Performance, care merg mult mai departe: modificări ale suspensiei sau creşteri de putere, toate aceste modificări beneficiind de garanţia producătorului.

Propulsorul care echipează versiunea xDrive40d este acelaşi cu cel de pe 3.0d, adică un diesel cu şase cilindri în linie de 2.993 cmc, dar care utilizează tehnologia TwinPower Turbo. Adică două turbocom­pre­soare de evacuare de dimensiuni diferite lucrează secvenţial pentru a oferi curbe de putere şi cuplu motor mai mari pe o plajă mai largă de turaţii.

Motorul livrează puterea maximă de 306 CP la 4.400 rpm şi un cuplu motor de 600 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Astfel, SUV-ul de aproape 2.200 kg accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. Ceea ce impre­sio­nea­ză cu adevărat este însă şi "coloana so­noră" a sistemului de evacuare, care oferă sen­za­ţia că te afli la volanul unui bolid cu motor pe benzină. Singurul minus este greutatea ma­şinii, care oferă şi o inerţie destul de mare. Spre deosebire de primele mo­dele X6, cel testat vine cu noua cutie auto­mată cu opt trepte şi cu noile palete pe volan care acum adoptă stilul clasic - cea din stânga pentru retrogradare, cea din dreapta pen­tru selec­tarea unei trepte superioare - înainte ambele palete puteau fi utili­zate atât pentru selec­tarea unei trepte supe­rioa­re, cât şi pentru una infe­rioară. În plus, sistemul de tracţiune inte­grală xDrive ştie să dis­tribuie până la 100% din cuplu pe o singură roată.

În ceea ce pri­veşte consumul, am reuşit în trafic urban un consum de aproximativ 8-9 litri/100 km, care poate creşte până la 12 în funcţie de stilul de condus. În afară consumul se apropie uşor de va­lo­rile indicate de constructor, mai ales dacă se adoptă un stil mai economic.


BMW X6 xDrive40d

Propulsie: L6, 2.993 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu opt rapoarte, 306 CP la 4.400 rpm, 600 Nm la 1.500 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 6,5 s, viteză maximă 236 km/h, consum mediu 7,5 l/100 km, emisii CO2 198 g/km.

Preţ: 68.634 euro cu TVA .

Plus: design, sportivitate, tehnologie, consum scăzut.

Minus: greutate relativ mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO