Programul Rabla trebuie moÂdiÂficat începând de anul viitor pentru ca acesta să susÅ£ină în primul rând maÅŸinile cu emisii reduse de noxe ÅŸi dioxid de carÂbon ÅŸi abia în al doilea rând să se axeze pe scoaterea din piaţă a maÅŸinilor uzate.
„Programul Rabla trebuie să pună accent pe maÅŸinile mai puÅ£in poluante. ÃŽn loc să dăm banii pentru a scoate o maÅŸină veche din circuit, ar trebui să folosim bani pentru a spori cumpărarea de maÅŸini eco. Suntem în discuÅ£ii la nivelul AsociaÅ£iei Producătorilor ÅŸi Importatorilor de Automobile (APIA) cu Ministerul Mediul ÅŸi sunt mai multe alternative în acest moment“, a spus în cadrul emisiunii ZF Live Zoltan Brassai, diÂrector general al Ford România, care este responsabil de activitatea de vânÂzare de pe piaÅ£a auto locală ÅŸi care este ÅŸi memÂbru în cadrul consiliului de adÂmiÂnisÂtraÅ£ie al uzinei Ford de la Craiova.
DeclaraÅ£ia sa vine la câteva săpÂtămâni după ce Attila Korodi, ministrul meÂdiului, a spus că doreÅŸte menÅ£inerea proÂgramului de casare ÅŸi în 2015, dar prin introducerea unor măsuri supliÂmenÂtare de încurajare a maÅŸinilor cu emisii reduse de dioxid de carbon. ÃŽn prezent prin casarea unei rable se obÅ£ine un tichet cu valoare nominală de 1.500 de euro, dar pentru achiziÅ£ia unei maÅŸini hybrid, Euro 6 sau cu emisii sub 100 de grame de dioxid de carbon per kiloÂmeÂtru bonusul suplimentar este de numai 110 euro. Zoltan Brassai este de părere că programul Rabla nu încuraÂjează neapărat reînnoirea parcului auto, în contextul în care cineva poate casa o maÅŸină nefolosită, iar cu banii obÅ£inuÅ£i din tranzacÅ£ionarea tichetului îşi poate cumpăra o maÅŸină poate chiar mai poluantă, de peste 10-15 ani vechime.