Auto

Cabrioletul, cuvant de ordine la SIAB

26.09.2003, 00:00 16



Desi se organizeaza toamna din doi in doi ani, Salonul Auto din Bucuresti are ca elementul de noutate in acest an masinile decapotabile. Aproape orice stand are expus cel putin un model decapotabil. Maserati, Citroen, Toyota, Renault, Peugeot, BMW, SAAB, Porsche sunt doar cateva exemple. Din acest punct de vedere, standul Automobile Bavaria expune cele mai multe modele de masini decapotabile - atat BMW, cat si MG Rover, ambele marci fiind importate de companie pe piata locala. Nici chiar producatorul japonez Nissan nu si-a permis sa nu aduca 350Z, ultimul model decapotabil din oferta sa.



Dupa ce ani buni s-a numit SAB, Salonul Auto din Bucuresti a primit anul acesta un nou nume, SIAB - Salonul International Auto Bucuresti. Locatia este aceeasi, chiar si dispunerea standurilor, singurele diferente fiind lipsa unora dintre cele mai cunoscute marci.



Intrebarea care era pe buzele tuturor, legata de editia din acest an, era daca aceasta va reprezenta un succes, in conditiile in care marci precum Mercedes, Ford sau Mazda au decis sa nu participe.



Parerile sunt impartite. Sunt pe de o parte cei care spun ca nu se poate face un salon auto fara astfel de marci. Altii sunt de parere ca lipsa unora dintre jucatori a fost compensata de cresterea dimensiunii standurilor pentru marcile existente. De altfel, intreaga suprafata a Salonului a crescut anul acesta cu 10% fata de editia 2001, ajungand la 38.000mp. Itinerarul oricarui vizitator incepe fara indoiala cu hangarul princial, unde Dacia este prima marca vizibila. Standul Dacia a fost primul vizitat inclusiv de premierul Nastase ieri dimineata. Fata in fata cu acesta, la fel ca si anul trecut, se afla "fratele mai mare", Renault, care a prezentat la standul sau cinci dintre cele sapte modele care compun familia Megane II.



Unul dintre elementele cele mai interesante este faptul ca la SIAB 2003 se pot vedea doua modele care poarta denumirea Nubira. Este vorba, pe de o parte, de modelul Nubira II, produs de fabrica Daewoo de la Craiova, dar si de modelul Chevrolet Nubira, adica a treia generatie a acestui model, produs in fabricile din Coreea, care au apartinut grupului Daewoo Motor. Chevrolet este numele sub care vor fi comercializate incepand din acest an in Romania masinile produse de GM Daewoo Automotive Technology, adica compania formata de producatorul american General Motors si creditorii Daewoo Motor.



Insa, cele doua modele Nubira se adreseaza unor categorii de clienti diferite. Chevrolet Nubira targheteaza, potrivit oficialilor, clientii interesati mai putin de pret si mai mult de calitatile ultimei generatii Nubira III. Modelul Daewoo Nubira se adreseaza pe de alta parte celor pentru care pretul, implicit raportul performante/pret, are un rol foarte important in decizia de cumparare.



Un alt element de atractie este prezenta a doua modele de lux ale grupului german Volkswagen. Este vorba de supersportivul Lamborghini Gallardo si modelul Bentley Arnage T. Daca aparitia primului dintre acestea fusese anuntata anterior de importatorul Porsche Romania, Arnage T este o surpriza. Anterior, Porsche Romania anuntase ca va expune ultimul model al gamei Bentley, Continental GT, care a fost expus prima data la Salonul Auto de la Paris de anul trecut.



Pata de culoare este prezenta la acest salon a unor marci precum Harley Davidson, Morgan sau, pentru prima data cu un stand propriu, Subaru.



La editia din acest an, pe lista organizatorilor a intrat compania franceza AMC Promotion, cea care organizeaza din doi in doi ani Salonul Auto de la Paris. SIAB 2003 se va deschide astazi si pentru public, pana pe 5 octombrie, pretul biletelor fiind de 80.000 lei.



Salonul are loc pe fondul unei piete auto in crestere, in special datorita vanzarilor in leasing. Piata automobilelor a crescut in primele opt luni cu 14%m importurile majorandu-se cu 23%, iar productia autohtona cu 10%. Premierul spune ca dezvoltarea pietei auto reprezinta o dovad implicita ca nivelul de trai a crescut, chiar daca nu in mod egal pentru toata lumea.





Al doilea diesel pe Dacia



Automobile Dacia a lansat ieri la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB), versiunea diesel a modelului Solenza, echipata cu motor de provenienta Renault, la un pret de baza de 6.100 de euro. Motorul pentru Solenza este cel utilizat din toamna anului trecut si pe gama pick-up si are o capacitate cilindrica de 1,9 litri si asigura o putere maxima 63 CP. Consumul de motorina este de 7,2 litri pentru 100 km in ciclu urban, 4,7 litri in ciclu extraurban, si o medie de 5,6 litri pentru 100 de km. In cazul cutiei de viteze, constructorul a ales varianta care echipeaza noile modele Renault, Megane 2 si Laguna 2. Potrivit oficialilor companiei, modelul Solenza a inregistrat de la lansare, in luna aprilie a acestui an, vanzari totale de 18.600 de unitati, din care 14.600 pe piata romaneasca. Gama diesel a Solenza va fi disponibila in doua versiuni de echipare, Confort si Avantage, pretul acestuia din urma fiind 6.520 de euro. Potrivit celor de la Automobile Dacia, costurile de utilizare a vehiculului pentru o perioada de trei ani, respectiv 100.000 de kilometri, sunt de fapt 8.700 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO