Auto

Cel mai mare producator auto, Porsche, umfla potul din vara: doua 911 Carrera dintr-o lovitura

19.05.2004, 00:00 18

Cayenne, primul model de automobil tot-teren din istoria grupului german Porsche i-a permis anul trecut mentinerea titulaturii de cel mai profitabil producator auto din lume, in ciuda scaderii cererii pentru celelalte modele. Din vara, nu va mai fi cazul, deoarece producatorul german a anuntat ca doua noi modele din familia 911 vor fi lansate simultan pe piata.
Dupa ce in toamna anului trecut, la salonul auto de la Frankfurt si-a "amagit" clientii cu o editie limitata aniversara a versiunii 911, Porsche a rezervat vara acestui an pentru doua noi modele 911, care vor fi lansate simultan - 911 Carrera si 911 Carrera S. Acest lucru este o premiera pentru producatorul german care a mai lansat simultan doua astfel de modele din gama 911 in anul 1977.
Cele doua modele care din aceasta vara vor putea fi vazute pe strazile din Europa - 911 Carrera si 911 Carrera S, vin astfel sa compenseze scaderea cererii pentru 911, a carui istorie a ajuns la 40 de ani de existenta. Cu un design inconfundabil Porsche, cele doua noi membre ale familiei 911 reprezinta o reluare a unor elemente folosite de Ferdinand Alexander Porsche, omul responsabil pentru crearea primul 911. Acest lucru este evident in cazul farurilor, forma lor circulara aducand aminte de generatiile precedente. Producatorul german este prin definitie si un inovator, iar o noua generatie 911 Carrera nu putea sa faca exceptie. Proiectoarele, noua gama de motoare, echiparile, noile sasiuri si nu in ultimul rand silueta mai accentuata sunt principalele noutati pe care le anunta producatorul cu sediul in Stuttgart.
Noua gama de motoare aduce dupa sine, cum era de asteptat, performante superioare. Astfel, noul 911 (cunoscut sub numele de cod "seria 997") Carrera este echipat cu un motor boxer de 3,6 litri, care dezvolta 325 de cai-putere, cu 5 mai mult decat vechea generatie (proiect care purta denumirea "seria 996"). Varianta mai performanta, 911 Carrera S este echipata cu un motor nou dezvoltat de Porsche si care la capacitatea de 3,8 litri dezvolta 355 de cai-putere. In aceste conditii, 911 Carrera S ajunge de pe loc la 100 de kilometri pe ora in 4,8 secunde, in timp ce 911 Carrera are nevoie de exact cinci secunde.
Transmisia se realizeaza prin intermediul unor noi cutii de viteze manuale in sase trepte. Optional va fi disponibil si clasicul sistem "Tiptronic S", care permite schimbarea vitezelor prin intermediul clapetelor situate la nivelul volanului.
Carrera GT, u alt model lansat de Porsche in toamna anului trecut si-a lasat si el amprenta asupra noii generatii Carrera, spoilerul spate fiind mai aerodinamic, iar amortizoarele mai proeminente. In plus, pentru modelul Carrera S noul sasiul include standard suspensii active, in timp ce pentru Carrera este disponibil "Porsche Active Suspension Management" (PASM). Acest sistem permite in modul normal rularea in conditii confortabile, in timp ce atunci cand modul sport este activat, suspensiile devin mai rigide, ceea ce permite un stil de sofat mai sportiv. In plus, pachetul sport oferit in plus fata de PASM se traduce printr-o garda la sol coborata cu inca 20 de milimetri.
In aceste conditii, performantele celor doua modele cresc, viteza maxima fiind de 293 kilometri pe ora in cazul Carrera S si 285 kilometri pe ora in cazul Carrera.
La realizarea acestor performante contribuie si jantele cu dimensiuni superioare vechilor generatii. Astfel, 911 Carrera este echipat standard cu jante de 18 toli, iar 911 Carrera S, cu jante de 19 toli.
Daca pana acum datele prezentate si mai ales pozele v-au atras atentia, probabil ca urmatorul element pe care ati vrea sa il aflati este momentul exact al lansarii si, binetnteles, pretul.
Lansarea oficiala in Europa va avea loc, spun cei de la Porsche, pe 17 iulie. Pretul de pornire, fara taxe, anuntat pentru varianta Carrera este de 64.700 Euro, iar pentru Carrera S, de 73.300 de euro. Cea mai mare piata europeana, Germania, va avea, potrivit celor de la Porsche, preturi de pornire (cu toate taxele incluse) de 75.200 euro pentru Carrera si 85.176 euro pentru Carrera S.
Preturile pentru noile 911 Carrera sunt astfel cam la acelasi nivel cu cele ale modelelor pe care le inlocuiesc in gama semn ca Porsche vrea sa fie sigura ca scaderea cererii pentru modelele sale sport a fost doar o situatie conjuncturala.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO