Auto

Crestere de 58% pentru automobilele de oras

Crestere de 58% pentru automobilele de oras

Cooper D este primul diesel al MINI

07.06.2007, 22:05 17

In marile orase din Vest cel mai des intalnite automobile sunt cele din segmentul mini, adica cel al automobilelor de oras. Aceeasi tendinta este urmata si de Romania. Vanzarile o confirma.
In primele patru luni ale anului curent, vanzarile de automobile din segmentul mini au avansat cu 57,9% in comparatie cu aceeasi perioada din 2006, crestere sustinuta de noua generatie a modelelor de clasa mini lansate anul trecut.
Cel de-al doilea val de automobile din segmentul mini, care fie s-au lansat in prima parte a lui 2007, fie urmeaza, doreste sa se impuna nu numai prin dimensiuni reduse ale caroseriei, dar si printr-o noua strategie de marketing, fiind promovate ca "diferite" fata de ce este pe piata in prezent. Spre exemplu, dupa ce mai bine de patru decenii MINI si-a pastrat designul original, fiind un adevarat simbol al conservatorismului britanic, volumul vanzarilor a crescut semnificativ dupa lansarea noii generatii sub conducerea BMW.
Cea de-a doua generatie MINI a fost lansata pe piata locala pe 26 mai, fiind disponibil in patru versiuni (patru motorizari) si doua caroserii: hatchback si cabrio.
Gama propulsoarelor este alcatuita din patru motoare dintre care trei pe benzina, de 1,4l si 95 CP, 1,6l si 120 CP si 1,6l de 175 CP pentru versiunea de top. Dieselul, (pentru Cooper D) de 1,6 litri dispune de 110 CP si potrivit constructorului consuma in oras 5,6 litri/100 km. Trebuie mentionat ca dieselul este disponibil numai in versiunea hatchback. Preturile CIP pornesc de la 13.980 euro pentru MINI One si 17.480 euro pentru Cooper D si ajung la 19.480 euro pentru Cooper S. In 2006 s-au comercializat 97 de automobile marca MINI, in timp ce pana in aprilie 2007 s-au livrat 46 de unitati.
Proiectul Smart, desi initiat de Swatch, compania de ceasuri din Elvetia, sub conducerea lui Nicholas Hayek, in colaborare cu VW (care ulterior a abandonat proiectul si a lansat Lupo), s-a dorit a fi unul de buget, destinat traficului urban, insa influenta Mercedes-Benz si-a facut simtita prezenta. Cea de-a doua generatie a lui smart fortwo a fost lansata in Romania in luna aprilie a acestui an.
Oficialii DaimlerChrysler Automotive Romania estimeaza pentru noul fortwo vanzari de pana la 80 de unitati in 2007, dintre care 60 coupe si 20 cabrio, cu 48% mai mult decat in intregul an 2006. Gama propulsoarelor include patru motorizari pe benzina cu puteri intre 61 CP (disponibil doar pentru coupe, nu si pentru cabrio) si 116 CP (ce echipeaza exclusiv versiunea Brabus) si un diesel de 45 CP, toate cu trei cilindri.
Pretul modelelor insa aminteste de modele compacte: porneste de la 8.394 euro fara TVA pentru versiunea de baza (pure) si motorizarea de 61 CP, dar poate ajunge la 14.277 euro in cazul lui Brabus. In cazul cabrioletelor pretul de pornire este de 11.285 euro fara TVA si poate ajunge la 16.747 euro fara TVA.
Fiat prin noul 500 doreste sa revina in forta pe piata remake-urilor, inaugurata de VW Beetle si MINI.
In Romania Fiat 500 va fi lansat la inceputul anului viitor, in timp ce in Italia prezentarea sa a fost programata pentru 4 iulie, anul curent.
Gama motorizarilor va include doua propulsoare pe benzina de 1,2 litri si 69 CP, respectiv 1,4 litri de 100 CP si un diesel multijet de 1,3 litri de 75.
Pana la aceasta data Renault nu a ajuns la o decizie in ceea ce priveste comercializarea noului Twingo si pe piata locala, insa daca luam in calcul vanzarile grupului Renault in segmentul mic si compact, am putea spune ca Twingo ar avea un cuvant greu de spus in clasa mini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO