Auto

Crossover, adaptat la oras

Crossover, adaptat la oras

Antara readuce Opel pe piata SUV-urilor

10.09.2007, 20:05 45

Dupa o perioada de pauza, in care Opel a sistat productia modelului de teren Frontera, constructorul german a revenit in segment cu Antara, un crossover care doreste sa preia atat avantajele unui SUV, cat si cele ale unui sedan.
Antara este realizat pe aceeasi platforma tehnica cu Chevrolet Captiva, motiv pentru care ambele sunt asamblate la aceeasi uzina din Coreea de Sud. Linia celor doua modele este imediat vizibila, in ciuda partii frontale complet restilizate.
La interior se remarca finisarea buna, la nivelul clasei mari, precum si materialele de buna calitate utilizate la nivelul plansei de bord. Comenzile sunt amplasate ergonomic si intuitiv, timpul de adaptare fiind redus la minim. Spatiul la interior se incadreaza in limitele clasei medii, oferind suficient spatiu pentru cinci pasageri sa calatoreasca in conditii optime chiar si pe distante de peste 200 km. Capacitatea portbagajului de numai 370 de litri reprezinta un minus daca se ia in calcul dimensiunile caroseriei (4,57 m lungime, 1,85 m latime si 1,70 m inaltime), in comparatie cu cel de 441 de litri oferit de Kia Sorento.
Modelul testat era echipat cu dieselul de 2,0 litri si 150 CP, cuplat la o transmisie semi-automata cu cinci trepte. Cutia de viteze semi-automata (care permite schimbarea treptelor atat in regim manual, cat si complet automat) inlatura toate dezavantajele pe care le are cea manuala care echipeaza modelul Antara in versiunea standard - iar aici se poate nota imprecizia si slaba etajare a rapoartelor. In modul automat cutia de viteze schimba treptele in functie de stilul de condus abordat. Atunci cand se accelereaza treptat, vitezele sunt schimbate in jurul nivelului de 2.300 rpm, in timp ce atunci cand se apasa brusc acceleratia cutia retrogradeaza cu una sau doua trepte, iar schimbarea rapoartelor este realizata la 4.000 rpm. Avantajele transmisiei automate sunt echilibrate de dezavantaje precum un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h cu aproape doua secunde mai mare si un consum mediu mai ridicat cu 1,1 litri.
Datorita directiei servo-asistate, alaturi de cutia automata, un traseu in mediu urban chiar si la o ora de varf este realizat in cele mai bune conditii, efortul depus fiind minim.
Vanzarile lui Opel Antara dupa doua luni de comercializare au atins nivelul de 43 de unitati, dintre care 40 echipate cu motorul diesel de 2,0 litri. Pretul de baza al modelului testat este de 33.150 de euro, TVA inclusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO