Auto

Cu o fata noua, Renault Clio Symbol vrea sa se diferentieze de varul Logan

Cu o fata noua, Renault Clio Symbol vrea sa se diferentieze de varul Logan

In varianta de baza, Symbol pleaca pe piata locala de la 8.605 euro, cu toate taxele incluse

13.09.2006, 19:07 194

Cu modificari exterioare subtile si cu o restilizare la interior, Renault incearca sa mentina modelul Clio Symbol in topul vanzarilor in clasa mica.
Scopul declarat al acestei restilizari este pozitionarea mai clara a lui Clio Symbol fata de modelul Logan, cu care se suprapunea in buna parte pana acum.
Oficial, Logan ramane o masina dedicata celor ce cauta in primul rand confort si spatiu de depozitare, in timp ce Symbol se adreseaza clientilor care doresc o calitate mai buna si imagine de marca, fiind dispusi sa plateasca pentru acestea.
"Obiectivul acestei evolutii (a Clio Symbol, n. red.) este de a-i intari rapiditatea si nivelul de calitate si sa confortam pozitia sa de marca in relatie cu Logan", spune Renard Pernou, manager de produs pentru Clio Symbol.
El spune ca facelift-ul are scopul de a mentine Symbol cat mai mult in topul vanzarilor pe segmentul sau, desi Renault nu a stabilit exact cat timp acest model va mai ramane in portofoliul sau. Cert este ca Symbol nu va avea un succesor derivat din modelul actual Clio 3, ci va fi ales un alt model din gama constructorului francez. Constructorul francez a anuntat oficial saptamana trecuta lansarea "la vanzare" a Clio Symbol face-lift, iar pe strazile Bucurestiului masina poate fi deja vazuta.
La sfarsitul saptamanii trecute, francezii au prezentat masina si pentru presa romana, in cadrul unei conferinte organizate la Budapesta.
Din exterior, cea mai importanta schimbare adusa de acest face-lift este redesenarea barei de protectie fata, care are acum o priza de aer de dimensiuni mai mari, ingloband proiectoarele de ceata. Totodata, barele de protectie, baghetele laterale si manerele usilor au primit vopsea in ton cu caroseria, nuanta unica contribuind la un aspect mai inchegat al masinii.
La partea din spate, capota portbagajului a fost restilizata, descriind in partea de sus un "V" de mari dimensiuni, asemanator modelului Megane. Totodata, logo-ul Renault, de dimensiuni mai mari, a fost pozitionat pe mecanismul de blocare a porbagajului, la fel ca la modelul din clasa superioara Laguna. "Noul" Symbol mai aduce patru noi nuante pentru vopsea - Gri Olive, Bleu Gris, Bleu Methyl si Bej Poivre - precum si un nou tip de janta, in cinci spite.
In ceea ce priveste designul interior, Symbol vine acum cu trei modele de tapiserii, corespunzatoare nivelurilor de echipare. O modificare notabila a fost operata la tabloul de bord, care are acum cadrane albe. Acestea permit, potrivit Renault, o mai buna lizibilitate, subliniind totodata si un caracter sportiv mai pronuntat.
Symbol a primit, odata cu facelift-ul, si suspensii mai tari, desi sistemul de baza a ramas cel folosit la modelul anterior. Acestea ar trebui sa asigure o tinuta de drum mai buna.
De altfel, Symbol s-a descurcat cu usurinta pe autostrazile din jurul Budapestei, ajungand cu lejeritate la viteza maxima admisa. In cazul motoarelor diesel, cuplul mai mare isi spune cuvantul, iar masina pare ca are mai mult suflu, invitand soferul la un ritm mai antrenant. Masina izoleaza destul de bine sunetul motorului, care nu devine deranjant, nici la stationare si nici in mers, chiar si in timpul reprizelor mai sportive.
Motoarele pe benzina sunt mai agresive in treptele inferioare, insa isi pierd din suflu in treptele superioare.
Desi au fost intarite, suspensiile asigura un bun confort, insa Symbol se apleaca sensibil pe drumurile virajate abordate cu viteza medie, desi isi pastreaza traiectoria. Masina trece fara zgomot si destul de lin peste denivelari.
In varianta de baza, Symbol pleaca pe piata locala de la 8.605 euro, cu toate taxele incluse. Pretul este corespunzator unei motorizari de 1,4 litri pe benzina, care dezvolta 75 de cai putere.
Renault ofera la acest nivel airbag pentru sofer si un display central, pe care sunt afisate ora, temperatura exterioara, frecventa sau postul de radio selectat. In nivelul de echipare Authentique, Symbol are insa trecute la categoria "optionale" ABS si airbag-ul pentru pasager, aerul conditionat si servodirectia. Tot la categoria "optionale" sunt incluse inchiderea centralizata a usilor cu telecomanda, radiocasetofonul sau vopseaua metalizata.
Masina mai poate primi, in aceasta varianta, centuri de siguranta cu limitator de efort pentru locurile din fata si tetiere reglabile in inaltime pentru toate locurile.
Pe piata locala, Symbol vine in patru variante de motorizare. Doua motoare pe benzina, de 1,4 litri cu 8 sau 16 valve, respectiv 75 sau 98 de cai putere. In varianta diesel Renault ofera motorul de 1,5 litri dCi, care dezvolta 65 sau 80 de cai putere. Autonomia maxima ajunge la 1.000 de kilometri, fiind disponibila si o transmisie automata, pentru motorul de 98 de cai-putere, pe benzina.
In varianta cea mai scumpa, Symbol Dynamique cu motorul de 1,5 litri dCi de 80 de cai putere, pretul ajunge la 11.977 de euro, cu toate taxele incluse. Mai este insa necesara achizitionarea pachetului legislativ obligatoriu, a carui valoare este de 42 de euro, incluzand TVA.
In variantele superioare de echipare, Symbol primeste schimbator de viteze si volan imbracate in piele, precum si computer de bord, aer conditionat cu reglare automata, oglinzi cu reglare electrica si geamuri actionate electric, inclusiv pentru usile din spate.
Volumul portbagajului a fost mentinut la 510 litri, insa s-a imbunatatit compartimentarea, iar capota este etansata cu o garnitura. Bancheta spate este rabatabila, permitand astfel transportul unor obiecte de volum chiar mai mare.
Renault Clio Symbol este de mai multi ani cel mai bine vandut model de import de pe piata romaneasca.
Cu peste 7.500 de unitati livrate in primele sapte luni ale anului, Clio Symbol a fost si in acest an cel mai bine vandut model de import. Daca in ceilalti ani Symbol se lupta cu modelul Renault Megane, in acest an pe locul doi s-a aflat Skoda Octavia Tour, care a beneficiat de pe urma programului primei de casare.
Cele mai multe modele Clio Symbol (aproximativ 3.000 de unitati) au fost livrate in Bucuresti, pe locurile urmatoare in topul judetelor aflandu-se Iasi, Cluj sau Constanta.

Ce se vinde
Cele mai bine vandute modele de autoturisme de import in primele 7 luni
Model   Vanzari   Variatie 7 luni 2005
Renault Clio   7.535   6,8%
Skoda Octavia Tour   3.810   50,4%
Renault Megane   3.602   -23,4%
Skoda Fabia   3.514   47,5%
Skoda Octavia   3.058   9,1%
Sursa: APIA

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO