Auto

Cum a schimbat BMW totul de la cea mai bine vanduta limuzina de lux a sa

13.04.2005, 19:05 33

Audi A8, BMW Seria 7 si Mercedes S-Klasse. Acestea sunt principalele modele care an de an isi disputa banii celor aproximativ 200 de clienti din Romania dispusi sa dea chiar si 100.000 de euro pentru o masina care sa le ofere un anumit statut. Cei mai multi dintre clientii pentru astfel de masini se cunosc intre ei si discuta pe seama calitatilor acestor masini. Ultimul motiv de discutii ar putea fi noul BMW Seria 7, care de saptamana aceasta a ajuns si pe piata romaneasca.

Aparuta in iulie 2001, a patra generatie Seria 7 este cu cele 160.000 de modele vandute cea mai prolifica din istoria BMW, fiind la momentul aparitiei sale cea mai "dopata tehnologic" masina din lume.

La peste trei ani de la aparitie, germanii spun ca nu mai este de ajuns si au operat modificari importante la modelul care ii reprezinta in segmentul masinilor de lux. Iar noul BMW Seria 7 a ajuns de saptamana aceasta oficial si pe soselele din Romania, a doua piata din regiune in materie de vanzari. Cu preturi ce incep de la 55.000 de euro fara taxe, noul BMW Seria 7 ar trebui sa aduca importatorului marcii in Romania, Automobile Bavaraia, potrivit propriilor estimari, vanzari de 75 de unitati, ceea ce corespunde unei cote de aproximativ o treime din segmentul masinilor de lux.

Motoarele, sasiul, designul, echipamentele, aproape totul a fost schimbat la noua serie 7. Mai putin puternicul motor V12 (cu 12 cilindri dispusi in forma literei "V"), care echipeaza cele mai puternice variante ale seriei 7 - modelul 760i sau 760Li (varianta cu ampatament marit).

In rest, toate celelalte motoare au fost imbunatatite din punctul de vedere al performantelor, dar si al consumului (chiar daca aceasta din urma trasatura nu este printre prioritatile clientilor carora li se adreseaza BMW Seria 7).

Astfel, variantele cu motoare pe benzina cu opt cilindri, BMW 750i/Li si 740i/Li inlocuiesc modelele anterioare 745i/Li si 735i/Li. Acelasi lucru se intampla si in gama diesel, unde modelul BMW 740d ii face loc noului BMW 745d.

Motoarele mai puternice nu inseamna neaparat consum mai mare de carburant, spun inginerii grupului german, dupa cum cresterea gradului de confort nu se traduce obligatoriu in cresterea masei automobilului. Ei au dezvoltat un principiu propriu, denumit Efficient Dynamics (Dinamica eficienta), care are tocmai acest rol, de a asigura cresterea performantelor dintr-un anumit domeniu (cum este cazul puterii motoarelor), fara a le afecta pe celelalte (consum de carburant, de exemplu). Folosirea unor materiale precum aluminiul a permis in acelasi mod o crestere a confortului fara a determina o masa crescuta si implicit o crestere a consumului.

Dinamica eficienta a fost folosita de BMW si pentru suspensii sau sasiul care faceau ca anteriorul model Seria 7 sa nu para chiar asa de comod pe strazile cu piatra cubica din Bucuresti si nu numai. Practic, sasiul si suspensia pentru BMW Seria 7 au fost prelucrate si reconfigurate.

Nu putea lipsi sistemul de control al functiilor masinii iDrive, cel care a aparut pentru prima data pe un automobil BMW tocmai in anul 2001 o data cu apritia celei de-a patra generatii BMW Seria 7. De altfel, sistemul iDrive a fost cel care avea sa aduca numeroase critici din partea clientilor si nu numai, considerat a fi prea stufos si greoi in utilizare.

Germanii si-au insusit o parte din critici, insa nu au renuntat la idee, variante imbunatatite ale sistemului iDrive fiind montate pe toate masinile BMW aparute din anul 2001 incoace, inclusiv modelul din clasa compacta BMW Seria 1. In paralel, clientii au inceput la randul lor sa se familiarizeze cu conceptul reprezentat de iDrive, realizand ca la acest moment, nici un alt sistem prezent pe piata nu faciliteaza soferului o mai mare concentrare asupra evenimentelor din trafic si a informatiilor despre functiile masinii.

Ca orice limuzina de lux, noua Serie 7 vine cu aproape totul in dotare standard. De la clasicul ABS (asistem impotriva blocarii rotilor la franare), pana la asistenta la franare, controlul dinamic al franarii, controlul automat al stabilitatii laterale si al tractiunii, constrolul dinamic al stabilitatii, controlul dinamic al tractiunii si lista poate continua.

Nu lipsesc farurile bixenon, cu sistem propriu de spalare sau sistemul Brake Force Display, care permite aprinderea stopurilor la franare in doua etape in functie de forta cu care este apasata pedala de frana.

Designul modelului lansat in urma cu trei ani a fost la randul sau luat in vizor de inginerii germani, care au decis sa aduca o imagine mai puternica si mai sportiva, BMW fiind promovata ca o marca sportiva. La aceasta imagine contribuie redesenarea farurilor, dar si a grilei si a parasocurilor. Privita din spate, masina lasa impresia ca este mai ingusta, dar mai bine "fixata" pe sosea. Nu in ultimul rand, pe lista noutatilor se afla si cateva variante de culori exterioare, finisaje pentru tapiteria de piele - crem bej, lava blue si nature brown, precum si jante de aliaj de 18 si 19 toli.

Cu preturi ce incep la 55.900 de euro fara taxe (varianta 730d) si ajung la 101.900 de euro fara taxe (varianta de varf 760i), BMW Seria 7 are pe piata romaneasca un obiectiv de vanzari de 75 de unitati in acest an. Ramane de vazut cum va reusi importatorul sa faca fata concurentei reprezentate de Audi A8, Mercedes S-Klasse si nu in ultimul rand Volkswagen Phaeton. Pentru a-si atinge obiectivul de vanzari importatorul BMW a decis sa ii arunce in lupta pe langa fostul fotbalist Gheorghe Hagi (de mai multa vreme imaginea BMW in Romania) si pe majestatea sa Regle Mihai, care in urma unui parteneriat se va deplasa in Romania numai cu un automobil BMW Seria 7.

ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO