Auto

Cum arată interiorul fabricii Draexlmaier, locul unde se proiectează bordul viitorului Porsche Macan, Maserati Ghibli sau BMW i3. Galerie Foto

Cum arată interiorul fabricii Draexlmaier, locul unde se proiectează bordul viitorului Porsche Macan, Maserati Ghibli sau BMW i3

Cum arată interiorul fabricii Draexlmaier, locul unde se proiectează bordul viitorului Porsche Macan, Maserati Ghibli sau BMW i3

Autor: Bogdan Alecu

11.06.2013, 18:02 4240

Oraşul bavarez Vilsbiburg, amplasat la 100 km est de Munchen, în Bavaria, este locul unde se regăseşte centrul producătorului de componente auto Draexlmaier, locul unde sunt proiectate şi create panourile de bord ale unora din cele mai exclusiviste automobile din lume, de la Jaguar XJ, Porsche Panamera, viitorul Porsche Macan, Bugatti Veyron sau BMW i3, viitorul automobil electric al constructorului bavarez.

Una dintre cele mai importante secţii din cadrul centrului din Vilsbiburg este cea unde sunt produse matriţele din metale care ulterior vor fi folosite la turnarea viitoarelor planţe de bord ale unor automobile precum Porsche Panamera. Procesul acestora începe la constructorul auto, care trimite la Draexlmaier schiţa viitorului bord. Pe baza acesteia, inginerii proiectează matriţa care ulterior va fi utilizată în crearea componentei respective. De primul pas în crearea viitoare matriţe se ocupă robotul „Robby” pentru care programele de proiectare sunt scrise de inginerii români de la Braşov. Aceasta este una dintre cele mai importante „componente” ale sistemului deoarece robotul prelucrează direct metalul. O secţie similară cu cea din Bavaria se regăseşte şi în România, la Codlea, jud. Braşov, unde sunt produse panourile de bord pentru Maserati Quattroporte şi Ghibli, singura diferenţă între cele două fiind gradul mai ridicat de automatizare la secţia din Germania.

Pe de altă parte, în timp ce în România se lucrează pentru brandul italian de lux, la sediul din Germania puteau fi observate deja „etichete” cu Macan, semn că printre proiectele câştigate deja de fabrica germană se află şi planşa de bord a viitorului SUV compact al Porsche.

Una dintre problemele fabricii din România este faptul că în Braşov se găsesc mai greu ingineri cu experienţă, în condiţiile în care mai sunt şi suedezii de la Autoliv dar şi Continental sau Ina Schaeffler, sunt de părere oficialii Draexlmaier.

Pentru ca atât inginerii din România cât şi din Germania să aibă o experienţă cât mai diversificată, există schimburi de angajaţi între Braşov şi Vilsbiburg.

„Singura diferenţă dintre prezent şi activitatea din urmă cu zece ani este faptul că acum termenele comenzilor sunt mai scurte, iar formele cerute sunt mai complicate”, spune unul dintre oficialii Draexlmaier. Pe de altă parte, acum testele matriţelor realizate la Vilsbiburg se realizează direct la fabrica din Landau şi nu mai există loc de erori.

În paralel cu fabrica de matriţe, în centrul Draexlmaier există o adevărată fabrică de componente pentru prototipuri, unde sunt realizate atât panourile de bord, cât şi este prelucrată şi tăiată pielea pentru bord şi panourile uşilor. În „divizia secretă” pot fi observate diferite etichete atât pentru Porsche Macan, cât şi Audi A4 sau A8, dar şi pentru alte modele cu nume de cod.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO