Auto

Cum vor americanii sa faca bani cu anvelope pentru ploaia din Europa

11.02.2004, 00:00 13



Trei ani. Atat le-a trebuit celor de la grupul american Goodyear sa lucreze la o anvelopa de vara care sa aiba performante ridicate pe soselele ude din Europa. Rezultatul este Hydragrip, modelul prin care Goodyear incearca sa se detaseze de principalii sai concurenti europeni Michelin si Continental.



Fie ca este vorba de Londra, Paris sau Stockholm, ploaia este, potrivit statiscilor, unul dintre elemenetele care tinde sa se manifeste tot mai mult nu doar in anotimpuri precum primavara sau toamna, ci chiar si vara. De altfel, aproape jumatate din acest an va fi insotit de ploi in aceste orase.



Situatia se aplica insa si in cazul oraselor "de vara", precum Madrid, Roma sau Atena, unde ploaia isi va face simtita prezenta in aproape 100 de zile din acest an.



In aceste conditii nu este de mirare ca accidentele pe timp de ploaie reprezinta intre 10% si 30% din totalul accidentelor care au loc anual in Europa.



"Accidentele au loc in special atunci cand incepe sa ploua dupa o perioada de timp in care n-a mai plouat - o situatie care implica performante ridicate atat din partea anvelopelor cat si a soferilor. Nu este astfel nici o surpriza ca 70% din soferii europeni vor ca anvelopele lor sa se comporte bine in mod particular pe drumuri ude" explica Paul Joosten, director de marketing al marcii Goodyer pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa, adica asa numita regiune EMEA.



Cu aceste stastistici ca baza de pornire, cei de la Goodyear au lucrat timp de trei ani si dupa cateva milioane de kilometri de teste au lansat un model nou de anvelopa - Hydragrip, care, prin tehnologia DynamicDrain ofera performante superioare la franarea de urgenta si rezistenta la aquaplanare.



Noua anvelopa nu este insa destinata in mod exclusiv celor care cumpara anvelope din segmentul de inalta performanta.



"In toate tarile din Europa soferii care conduc masini de familie vor anvelope care se comporta bine in mod special pe drumuri ude" spune Joosten.



Potrivit acestuia, interviurile anuale pe care producatorul american le realizeaza in Europa pe baza a 20.000 de clienti au aratat ca "inalta calitate" este principalul element regasit printre cerintele clientilor de la o anvelopa. Aceasta este insa o apreciere generala. Cand vine vorba de o apreciere punctuala, cea mai des intalnita calitate a unei anvelope in raspunsurile europenilor este comportamentul pe drumuri ude.



"Pentru Marea Britnaie, tarile scandinave sau Benelux raspunsul este normal avand in vedere ca ploua foarte mul. Insa chira si soferii din zonele mai calde afalte in sudul Europei, precum Italia, vor in proportie de 75% ca sa se poata baza pe anvelope atunci cand ploua sau cand drumurile sunt ude" completeaza Joosten.



Manevrabilitatea si distansa de franare este la randul sau unul dintre elementele importante cand vine vorba de sofatul in conditii de ploaie.



Potrivit testelor pe care am avut ocaia si noi sa le facem pe circuitul de teste al Goodyear, distanta de franare pentru un automobil care ruleaza cu o viteza de peste 80 de kilometri pe ora in conditiile in care asfaltul era acoperit de un strat de apa de aproape un milimetru este de peste 60-70 de metri. In aceste conditii, cei cativa metri care departajeaza o anvelopa cu performante ridicate de una cu perfomante reduse pot insemna de cele mai multe ori diferenta care permite evitarea in ultimul moment a unui impact.



Chiar si in aceste conditii, in cazul in care vremea se inrautateste, o data cu venirea iernii, spun specialistii, este indicat ca anvelopele de vara sa fie inlocuite cu anvelope de iarna, special proiectate pentru a asigura rezultate superioare in conditii specifice de inghet si zapada.



Goodyear nu este singurul producator care ofera anvelope de vara proiectate special pentru a oferi performente ridicate si in conditiile unui carosabil umed. Producatorul francez Michelin este prezenta in acest segment cu modele precum Exalto sau Primacy, iar cel german Continental cu modelul Premium Contact. Ca alternative pe piata europeana exista in aest moment si un model al producatorului japonez Bridgestne, botezat RE720, dar si unul al italienilor de la Pirelli, denumit Zero Nero.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO