Auto

Duster şi Sandero, în topul celor mai bine vândute modele din Franţa în S1

01.08.2010, 23:46 28

Dacia Duster, primul SUV al Dacia, principalul construc­torautohton, a devenit al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţafranceză în primul semestru al acestui an, potrivit datelorpublicate de Autoblog, cu aproape 5.400 de unităţi vândute, încondiţiile în care lansarea comercială a fost în mai.

Pe piaţa franceză timpul de aşteptare pentru un Duster este depână la şase luni, potrivit declaraţiilor lui Mihai Bordeanu,directorul de marketing al Dacia.

Modelul autohton, ale cărui vânzări au demarat în luna mai aacestui an, a fost depăşit numai de Volkswagen Tiguan, SUV-ulcompact al constructorului german, care a atins un nivel de aproape6.500 de unităţi la nivelul primelor şase luni ale acestui an.

Duster a depăşit astfel în două luni SUV-uri precum Toyota RAV4(4.253 de unităţi), Ford Kuga (4.169 de unităţi) şi Renault Koleos(1.827 de unităţi).

Dacia va majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţipe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada deaşteptare a clienţilor din Europa de Vest.

Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică depeste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent.

La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzipentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneaudin Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-aulivrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total depeste 3.000 de comenzi. Majori­ta­tea clienţilor atât din România,cât şi la nivel european s-au orientat către versiunea 4x4, cumotor diesel de 110 CP Euro 5, care are un preţ de peste 15.000 deeuro, fiind cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât un alt modelde teren cu trac­ţiune integrală disponibil pe piaţa europeană.

În acelaşi timp, San­dero, modelul de clasă mică al Dacia, afost în primul semestru cel de-al treilea cel mai bine vândut modelde clasă mică de pe piaţa franceză potrivit statisticilor publicatede Autoblog, cu aproape 45.200 de maşini vândute, fiind depăşitnumai de Peugeot 207 (70.040 de unităţi) şi Renault Clio III(67.914 de unităţi).

La nivelul primului semestru din acest an înmatriculările Daciaau înregistrat aproape o triplare a vânzărilor la aproape 61.300 deunităţi, potrivit statisticilor Asociaţiei Construc­torilorFrancezi de Automobile (CCFA), în timp ce la nivelul lunii iunieacestea s-au dublat la peste 12.000 de unităţi, volum similarvânzărilor Dacia de pe piaţa locală în 2007 şi 2008, înainte decriza economică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO