Auto

Exclusiv online: Cum a devenit tichetul "Rabla" cadoul numarul unu al bunicilor pentru nepoti

Exclusiv online: Cum a devenit tichetul "Rabla" cadoul numarul unu al bunicilor pentru nepoti
12.04.2010, 00:00 2644

Aproximativ 32.000 de vouchere au ramas in piata dupafinalizarea primei etape a programului "Rabla", prin care s-auvandut peste 9.400 de masini, utilizandu-se aproape 28.000 devouchere. Valoarea nominala a celor care inca se tranzactioneazaajunge la aproape 29 mil. euro, in cazul in care cu acestea secumpara automobile noi. Daca se tranzactioneaza, valoarea acestorascade de la 3.800 de lei, la aproximativ 1.700 de lei. Astfel,valoarea de "tranzactionare a celor 32.000 de vouchere scade laputin peste 13,2 mil. euro. Pe de alta parte, profitul celor carele tranzactioneaza este de cel putin 500 de lei.

"Eu am cumparat voucherul cu 13 milioane (lei vechi n.red.) dinOradea iar acum il vand cu 18 milioane. Am mai avut un tichet carel-am dat cu 19 milioane. Vroiam sa-mi cumpar o masina noua, dar nuam suficienti bani, asa ca le vand si imi iau ceva la mana a doua",spune George A. din Cluj, care a postat pe un site de specialitateun anunt cu privire la vanzarea unui voucher.

Cealalta categorie a celor care vand tichete pentru programul"Rabla" reprezinta cei care le-au primit "mostenire. "Voucherulcare il vand este al meu, dar masina casata a fost a buniculuimeu", "Tichetul nu este al meu este al tatalui meu, dar eu il vand"sau "rabla a fost a unchiului meu, dar am luat eu tichetul si ilvand" fac parte dintre cele mai uzuale raspunsuri atunci cand vinevorba de un anunt de pe site-urile de mica publicitate.

Spre exemplu daca la inceputul programului existau in provincieposesorii de rable care isi vindeau voucherele chiar si cu maiputin de 1.000 de lei, in prezent acestea se tranzactioneaza cu celputin 1.400 de lei, si atunci cand "posesorul" nu vinde doar unul,ci doua sau trei.

Spre deosebire de programele "Rabla" din anii anteriori, atuncicand numai posesorul unui automobil mai vechi de zece ani se puteainscrie in program, acum toti potentialii clienti pot achizitionaun voucher.

In cazul celor peste 9.400 de masini aproape fiecare marca ainregistrat in medie 3 tichete utilizate pentru fiecare automobilvandut in cadrul programului. Singurele doua exceptii suntOpel/Chevrolet, unde s-au utilizat in medie 2,7 vouchere si Suzukicu 2,94 vouchere, celelalte marci inregistrand o medie de peste 3tichete.

Saptamana trecuta programul de casare a fost suplimentat cu inca50.000 de vouchere, volumul total al acestora ajungand la 110.000de tichete. Astfel, volumul total al masinilor vandute in cadrulprogramului ar putea ajunge la peste 36.000 de unitati inconditiile in care pentru fiecare masina s-ar utiliza treivouchere.

Dintre cele 9.400 de masini vandute in prima etapa, aproape5.000 reprezinta modele Dacia, Opel/Chevrolet cu 1.345 si Renaultcu 866 de unitati, potrivit Administratiei Fondului pentruMediu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO