Auto

Facelift Mazda MX-5, sau cum incearca japonezii sa-si doboare recordul de vanzari

24.03.2004, 00:00 15



Cand am aflat ca o sa plec la Brindisi, in Italia, pentru a participa la a 15-a aniversare a Mazda MX-5 si totodata la un test drive cu noua Mazda MX-5 prima intrebare pe care mi-am pus-o a fost una extrem de simpla: "Cine va citi un articol despre o masina scris de o femeie?".



M-au mai linistit putin, pe de o parte, oficialii Romcar (importatorul Mazda in Romania) care mi-au spus "O sa vezi ca e ceva nou. Si ce daca esti femeie, e tocmai bine pentru ca peste 50% din posesorii unei astfel de masini sunt femei. Ne intereseaza cum vede o femeie o astfel de masina", dar si de colegii mei "Te duci, mergi cu ea, te intorci si scrii simplu ce ti-a placut si ce nu". Ceea ce am si facut de altfel.



Intai, pentru ca sunt femeie, am fost copilot. Vreo 40 de km. Colegul meu, pilotul, nu parea prea dornic sa se lase si pe mana mea dar dupa ce a auzit de vreo cinci ori "vreau si eu" nu prea a avut ce face. De gura femeii scapi greu, nu? Si sincera sa fiu cred ca un atu pentru mine a fost si faptul ca dimeniunile lui - in jur de 1,9 metri si peste 110 kilograme - nu i-au prea permis sa conduca confortabil de-a lungul drumului. Mai ales ca volanul nu este reglabil, nici pe inaltime si nici in adancime. Si de aici prima parere am putut sa ne-o facem amandoi rapid. Este cert: Mazda MX-5 nu este o masina pentru oamenii cu o statura peste medie. De altfel, probabil ca pe asta s-au si bazat proiectantii ei (japonezi la origine).



Revenind, iata-ma totusi si la volan. Primul lucru, pe care il inveti la scoala de soferi este ca atunci cand te urci la volan sa-ti potrivesti oglinzile. Obisnuita fiind sa gasesc butonul pentru reglarea oglinzilor undeva la mana stanga m-am repezit intr-acolo. Dar surpriza. Nimic de genul asta. Am inceput sa caut si dupa cateva secunde am descoperit salvarea mea.Undeva pe partea dreapta, usor ascuns sub volan am gasit intreg dispozitivul de reglare electronica a oglinzilor. Cu centura am scapat usor pentru ca masina este dotata cu un dispozitiv de atentionare (bip-uri continue), care chiar daca te scoate din sarite la un moment dat, este mai mult decat bine venit.



Motorul puternic este la randul sau un element important, chiar si in cazul unei masini decapotabile. Varianta testata era echipata cu un motor pe benzina de 1,8 litri care dezvolta 146 de cai-putere. Am simtit pe pielea mea senzatia care ti-o da atingerea unei viteze de 100 de km/h in doar 8-9 secunde. Adrenalina? Comparabila cu o stire in exclusivitate.



Spatiul dintre scaune si implicit functionalitatea sa este un alt criteriu important, mai ales in cazul unui automobil cu doar doua locuri. Pe langa scrumiera, care are dimensiuni tocmai potrivite, MX-5 este dotata cu un spatiu pentru o sticla de apa sau un pahar de cafea, si poate cel mai important, cu un box (un fel de lada) pentru de toate. Acolo se pot pune telefonul mobil, cheile, portofelul sau chiar block notes-ul.



Ca tot a venit vorba de telefonul mobil nu ar fi indicat sa va ganditi ca ati putea folosi telefonul in timpul mersului. Daca ati trecut de 100-120 km/h deja zgomotul incepe sa devina evident, iar daca ati trecut de 150 km/h nu prea va mai intelegeti nici cu cel de pe scaunul din dreapta, cu atat mai putin cu cel de la telefon.



In varianta decapotata, masina ofera o vizibilitate foarte buna, insa luneta destul de mica limiteaza vederea in oglinda retrovizoare in cazul in care masina este "acoperita".



Un alt dezavantaj poate fi considerata capacitatea portbagajului. Nu trebuie uitat insa ca MX-5 este un roadster, nu un automobil de familie, iar cele doua genti de dimensiuni medie care stau confortabil in portbagaj inseamna totusi indeajuns de multe bagaje pentru un week-end prelungit la mare.



Si inca ceva. Pentru doamne. Preferabil ar fi sa mergeti la coafor dupa un drum cu masina decapotata si nu inainte. Iar apropos de decapotare, ar fi bine daca japonezii s-ar hotari sa opteze si ei pentru o varianta electronica. Pentru o femeie este mult mai comod sa apese un singur buton, iar soft top-ul (acoperisul) sa se plieze singur. oana.nuta@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO