Auto

Importul de maşini second-hand, clătinat de noi măsuri fiscale

Importul de maşini second-hand, clătinat de noi măsuri fiscale

Autor: Bogdan Alecu

12.09.2010, 23:45 161

Persoanele fizice nu mai pot înmatricula autovehicule importatedin Uniunea Europeană dacă nu vor face dovada plăţii Taxei peValoarea Adăugată (TVA) în cazul maşinilor noi sau fără să prezinteun certificat care să îi scutească de această taxă în cazul celorla mâna a doua, potrivit unui ordin al ministerelor Administraţieişi Internelor şi al Finanţelor Publice care a intrat în vigoare devineri 10 septembrie.

Această reglementare nu se aplică şi în cazul persoanelorjuridice, acestea fiind verificate pe cale informatică dacă suntînregistrate în scopuri de TVA.

"Această măsură a fost adoptată deoarece a realizat şi ANAF căera vorba de fraudă, realizată nu de câţiva, ci de foarte mulţi.Într-o primă fază o astfel de măsură va duce la încetinireaimporturilor de maşini second-hand care vor deveni mai puţinatractive şi va debloca maşinile recuperate din parcurile firmelorde leasing", a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto agrupului Rădăcini.

În ceea ce priveşte piaţa second-hand din România, aceasta aajuns la peste două treimi din totalul înmatriculărilor de maşininoi. Jucătorii din piaţa auto au ridicat de mai multe ori problema"samsarilor" care vând dublu faţă de un importator de maşini noi şicare plăteşte impozite şi taxe.

Dealerii auto spun că firmele samsarilor cumpărau maşini dinVest urmând a plăti TVA în România, dar în tranzit maşina eravândută succesiv, astfel că ultimele două, trei tranzacţii ajungeausă fie între persoane fizice, care nu aveau obligaţia de a dovedică a fost achitată TVA înainte de înmatriculare.

Şi taxa de poluare a fost readusă recent în discuţie deautorităţi. Potrivit Ştirilor Pro TV, de la 1 ianuarie va intra învigoare o nouă taxă de poluare, care se va plăti inclusiv pentrumotoarele Euro 5, care în prezent sunt scutite de taxă. Pentru unmotor de 1,4 litri şi o vechime mai mică de doi ani taxa va fi de125 de euro, faţă de 376 de euro, cât se plătea până acum pentru unmodel Dacia Logan 1,4i, în timp ce pentru motorizările Euro 3, careau peste cinci ani, se va plăti o taxă de peste 3.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO