Auto

Logan a primit unda verde si pe piata din Iran

28.07.2004, 00:00 12

Producatorul francez Renault a prezentat saptamana trecuta modelul Logan la Teheran, in Iran, unde si-a inagurat un nou sediu. Miscarea se inscrie in strategia anuntata de conducatorii Renault si care vizeaza intarirea pozitiei producatorului francez pe piata iraniana, aflata intr-o crestere sustinuta.
Modelul Logan face parte din aceasta strategie si va incepe sa fie produs si comercializat din anul 2006. Mai mult, a fost deja semnat un contract privind construirea anuala a 300.000 de unitati din modelul Logan, acesta urmand a lua locul modelului Paykan.
Situatia din Iran este intr-o oarecara masura similara celei de pe piata romaneasca. Productia masinii nationale iraniene, Paykan, care foloseste o tehnologie situata la nivelul anilor '60, va fi oprita in luna martie a anului viitor.
Grupul francez Renault detine un joint venture cu cateva societati locale, investitiile totale realizate pana acum depasind 300 de milioane de euro. Este vorba de cea mai mare investitie facuta in Iran de o companie franceza in ultimii 25 de ani. Renault are 51% din actiuni din compania care va produce modelul Logan, restul de 49% din actiuni fiind detinut de societatea AID Co, entitate apartinand companiei publice iraniene Idro si principalilor doi producatori de masini, Iran Khodro si SAIPA.
Cu 67 de milioane de locuitori, piata auto iraniana a inregistrat o crestere susinuta in ultimii trei ani. Situatia este similara si pe alte piete aflate in dezvoltare. Acestea sunt motivele pentru care francezii au decis salanseze modelul Logan, care se adreseaza tocmai pietelor aflate in dezvoltare.
Prima piata pe care va fi produs si comercializat modelul Logan este cea romaneasca. Productia a inceput in urma cu mai multe luni si primele masini vor fi livrate la inceputul lunii septembrie.
Pe langa fabrica de la Pitesti si cea din Iran, modelul Logan va fi asamblat sau produs si in Rusia, Egipt sau Columbia.
La nivelul anului 2010, productia si vanzarile totale ale modelului Logan, fie ca va fi vandut sub marca Dacia sau Logan, ar trebui sa ajunga la 700.000 de unitati, valoare comparativa cu cea a modelului Renautl Megane. Logan ar trebui sa fie, potrivit presedintelui Renault, Louis Schweitzer, o masina pentru 80% din populatia globului care in acest moment nu are acces la o masina si nu o alternativa pentru cei 20% care detin deja inprezent o masina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO