Auto
Peste 200.000 de autovehicule s-au livrat în 2019, pentru prima dată în ultimii zece ani, în valoare de 5 mld. euro, la un preţ mediu de 25.000 de euro
Vânzările de autovehicule s-au ridicat anul trecut la peste 5 miliarde de euro, luând în calcul volumul pieţei şi un preţ mediu de 25.000 de euro cu TVA.
Vânz[rile de vehicule pe piaţa locală s-au ridicat anul trecut la circa 200.000 de unităţi pentru prima dată în ultimul deceniu, în creştere cu 7% faţă de 2018, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor la nivelul primelor 11 luni ale anului trecut.
Luând în calcul un preţ mediu de 25.000 de euro cu TVA, valoarea pieţei auto din 2019 a fost de peste 5 miliarde de euro.
În plus, piaţa auto locală şi-a dublat volumul în ultimii cinci ani, crescând de la 100.000 de autovehicule în 2014 la 200.000 în 2019.
Piaţa auto locală nu a mai depăşit pragul de 200.000 de autovehicule noi vândute într-un an din anul 2008 când s-au livrat 324.000 de autovehicule. În 2009 a urmat cel mai mare declin punctat de piaţa locală în ultimii 20 de ani, an în care piaţa a scăzut cu mai bine de 50%. În acest interval de timp a fost eliminat şi timbrul de mediu, la 1 februarie 2017 moment de la care au intrat în ţară aproape un milion şi jumătate de maşini vechi. Pe de altă parte, în tot acest timp a fost în derulare programul Rabla. Mai mult, anul trecut prin Rabla Plus clienţii de maşini electrice obţineau de la stat un bonus de 10.000 de euro, cel mai mare la nivel european. În plus, premierul Ludovic Orban a anunţat că cel mai probabil din luna martie a acestui an va reveni programul Rabla, inclusiv cu o componentă pentru maşini electrice.
„Vorbim de un program Rabla pentru reînnoirea parcului auto naţional, este important să susţinem eliminarea maşinilor vechi. Am purtat discuţii şi toţi sunt interesaţi de acesta şi programul de electrificare este susţinut. Ce lipseşte din proiect? Metode eficiente de a bloca intrarea de rable în ţară. Aici nu avem o soluţie spectaculoasă deoarece apetitul este foarte mare şi este dictat de buzunar, însă în timp şi clientul va conştientiza ce iese pe ţeava de eşapament a unei maşini vechi“, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, în cadrul unui eveniment din luna decembrie a anului trecut.
El a subliniat că poluarea aerului şi decarbonizarea vor conta foarte mult în 2020, chiar dacă anul este unul electoral, când de obicei nu sunt implementate soluţii radicale.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
ZF Retail Summit 2024: România are toate atuurile pentru a deveni un exportator de produse agroalimentare, pe modelul Poloniei, dar trebuie să accelereze investiţiile în procesare
-
Semnal dur de la Transelectrica: Să nu trecem de la protejarea consumatorilor la salvarea producătorilor de energie
-
Bursă. Alexandru Ilisie, OTP AM: BVB pare să se tranzacţioneze la un multiplu mai ridicat de evaluare decât bursele din regiune
-
ANA Hotels investeşte 11 mil. euro în redeschiderea restaurantului Panoramic din Braşov şi în înlocuirea telecabinei din oraş
-
Ambasadoarea SUA la Bucureşti: România devine mai stabilă, mai transparentă şi mai predictibilă pentru investitori. Aderarea la OECD va fi un mare salt înainte. Cine are viză de America să vină să şi-o reînnoiască chiar dacă este luată anul trecut.
-
Inflaţia dă înapoi datorită preţurilor alimentelor. Preţurile la servicii şi bunuri nealimentare cresc. Inflaţia anuală a fost de 5,9% în aprilie 2024 (6,6% în martie, 7,2% în februarie), dar preţurile la servicii au crescut cu 10%, iar la bunuri nealimentare cu 7%. Preţurile alimentelor au crescut cu numai 2%.
-
Bursă. Robert Bohynik, Goldman Sachs Polonia: Inteligenţa artificială este o parte potenţială, reală, viitoare a procesului de investiţii
-
Michael Tsamaz, la ultima discuţie cu analiştii înainte de a părăsi grupul OTE: Am fost foarte ataşat de piaţa din România, din păcate piaţa a devenit foarte dificilă, aşa am ajuns la exit. Grupul elen „nu are nimic nou de anunţat” în legătură cu vânzarea companiei de telefonie mobilă din România
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Bogdan Doroftei, Origyn Fertility Center din Iaşi: Am fost educaţi că trebuie să avem casă, job bun şi apoi să facem copii. Dar uităm că după 35 de ani scad dramatic şansele
-
ZF Investiţi în România! Grupul antreprenorial EMI International, cu Morphosis Capital şi Innova Capital în acţionariat, ţinteşte noi tranzacţii în Belgia şi analizează următoarea ţară pentru extindere. Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la circa 40 mil. euro în 2023, incluzând rezultatul Kadra, dar şi o creştere organică de 15%
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Mit sau realitate: Este plasticul colorat mai greu de reciclat decât cel transparent?
-
Pagina verde. Tot mai multe presiuni pe umerii IMM-urilor: din 2026, cele listate la Bursă trebuie să realizeze rapoarte ESG
-
ZF Retail Summit 2024. Avem în continuare un apetit pentru consum, deşi consumatorii sunt mai chibzuiţi. Este important să investim acum ca să putem să creştem sectorul de retail în viitor
-
Afaceri de la Zero. Tania Puşcărău produce genţi şi rucsacuri din piele într-un atelier din Reghin sub brandul Tanna. „Pentru mai mult de 50% dintre clientele noastre contează că sunt produse în România“
-
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“