Auto

Producatorii auto au adus ce au avut mai bun la Bologna

07.12.2005, 17:40 32

Nu este Detroit si nici Frankfurt, dar este salonul auto la care italienii de la Ferrari si Fiat joaca pe teren propriu. Cu peste 100 de premiere pentru piata italiana si 9 premiere mondiale, Bologna a deschis sezonul saloanelor auto din luna decembrie.

Asa cum era de asteptat, industria auto italiana este foarte bine reprezentata anul acesta la Bologna, prin producatorii Alfa Romeo, Fiat, Lancia, dar si prin modelele sportive exclusiviste ale Ferrari, Lamborghini sau Maserati.

Pe langa modelele deja consacrate precum Lamborghini Gallardo Spider sau Maserati Quattroporte Sport GT, Ferrari a expus in premiera mondiala modelul de 1,5 milioane de euro FXX, iar Fiat a prezentat pentru prima oara conceptul Sedici si Panda SUV. Cele doua modele au fost desemnate masini oficiale ale Olimpiadei de iarna de la Torino.

A treizecea editie a Salonului Auto de la Bologna a fost deschisa pe 1 si 2 decembrie pentru reprezentantii presei si ai industriei auto, iar pentru publicul larg in perioada 3-11 decembrie.

In cadrul salonului italian sunt prezentate 9 modele in premiera absoluta si 7 modele in premiera europeana. In total, sunt 115 modele auto prezentate pentru prima oara pe piata italiana. Prin toate acestea, cei 465 de expozanti vor permite celei de-a 30-a editii sa atinga aproximativ 1,25 milioane de vizitatori, adica de cinci ori valoarea pe care a inregistrat-o Salonul Auto din aceasta toamna de la Bucuresti.

O prezenta exotica pentru italieni si foarte importanta pentru industria auto romaneasca este reprezentata de Dacia. Producatorul local este prezent la Bologna la standul Renault, alaturi de modelele Renault Clio Sport sau conceptul Zoe.

De altfel, dealerii Renault din Italia au lansat oficial, cu ocazia salonului italian, modelul Logan care ar trebui sa ajunga anul viitor la vanzari de 5.000 de unitati. Pe o piata foarte putin interesata de masinile in trei volume, cum este cazul Logan, automobilul produs in Romania are toate premisele de a-si atinge pragul de vanzari, in conditiile in care preturile vor fi aceleasi cu cele practicate in celelalte tari occidentale in care Logan a fost deja lansat. Pentru versiunea Ambiance, cu motor pe benzina de 1,4 litri, pretul este de 7.950 de euro si ajunge la 10.750 de euro pentru versiunea Laureate, cu motor diesel de 1,5 litri.

Cea mai mare parte a clientilor va fi reprezentata, ca si in Franta si alte tari din Europa de Vest, de familisti cu varste cuprinse intre 35 si 50 de ani, existand insa si un segment de clienti nonconformisti.

Logan a patruns pana acum in 40 de tari, cea mai exotica destinatie fiind Noua Caledonie, unde au fost livrate 100 de autoturisme.

O alta prezenta inedita este reprezentata de indienii de la Mahindra care au venit cu nu mai putin de doua premiere mondiale (Goa Pick-up Single Cab si Double Cab) si doua europene (Bolero Pick-up Single Cab si Double Cab).

Francezii de la Citroa??n au pregatit la randul lor pentru Bologna o premiera mondiala, insa nu este vorba de o masina de serie, ci de un Concept Car.

Botezat C-AirPlay, ultimul produs al laboratoarelor de design ale grupului francez reprezinta o interpretare originala a vehiculelor din clasa compacta destinate persoanelor dinamice.

Volvo a beneficiat de salonul italian pentru a prezenta in premiera mondiala doua motorizari noi pentru modelele S 40 si V 50, iar Opel a prezentat pentru prima oara in lume modelul Meriva OPC 2006, conform reprezentantilor organizatorilor. O alta premiera europeana a fost modelul D-Max al japonezilor de la Isuzu.

Hyundai a prezentat in premiera europeana motorul de 140 de cai care echipeaza modelul Tucson, iar Mitsubishi a venit pentru prima oara in Europa cu modelul L200.

Pe langa aceste premiere, compa-niile auto au expus si modele a caror comercializare a inceput deja atat pe piata europeana, cat si pe pietele nord-americana sau asiatica. Bentley a venit cu Azure si Continental

Flying Spur, Citroa??n a expus C1, C3 si C6, iar Ferrari a prezentat modelul F340 Challenge.

Pata de culoare a Salonului Auto de la Bologna a reprezentat-o standul armatei ita-liene, care a prezentat o serie de vehicule mi-litare, cum ar fi Puma 4X4 sau Puma 6X6. De asemenea, italienii au expus si a doua generatie a tancurilor de asalt Ariete sau modelul M13/40, folosit in Al Doilea Razboi Mondial.

Unul dintre cele mai cautate standuri a fost cel al Fiat. Acolo versiunea cu tractiune integrala a modelului Panda, a fost unul dintre cele mai vizitate modele in cadrul celor doua zile dedicate exclusiv presei si reprezentantilor dealerilor si ai companiilor auto. Lansarea comerciala a modelului 4X4 Fiat Panda Cross pe piata europeana va avea loc pe la jumatatea lunii ianuarie a anului viitor, in Italia. Versiunea de varf va costa aproape 18.000 de euro. Dimensiunile generale ale SUV-ului nu difera cu mult fata de modelul de baza, insa garda la sol este superioara modelului anterior. Masina este echipata cu un motor diesel de 1,3 litri si 70 CP, care-i transfera cuplul necesar pentru tractiunea integrala.

In conditii normale de rulare, masina are tractiune spate in proportie de 98%, iar in cazul in care se pierde aderenta, cuplul este transferat catre toate rotile. Suspensiile sunt independente de tip McPherson, iar garda la sol a autoturismului este de aproape 20 de centimetri. Versiunea de echipare "Dinamic" dispune de cate doua airbag-uri frontale si laterale, directie asistata electronic si o trapa actionata electric, printre alte optiuni. Versiunea "Emotion" dispune in plus de volan imbracat in piele, comenzi pentru radio amplasate pe volan, cli-matizare sau reglarea pe inaltime a scaunului soferului.

Un model cu un impact si mai mare in vanzari ar trebui sa fie Sedici, model realizat de Fiat in colaborare cu Suzuki. Acesta dispune de o caroserie cu 5 usi si este prevazut cu tractiune integrala. Inginerii de la Fiat au pregatit pentru acest model doua propulsoare dis-tincte: un motor pe benzina de 1,6 litri si 107 cai putere si un diesel de 1,9 litri si 120 de cai putere.

Sedici va fi comercializat in doua versiuni de echipare, Dinamic, respectiv Emotion. Ambele vor fi fabricate la uzina detinuta de compania Suzuki in Ungaria, designul modelului apartinand italienilor de la Italdesign Giugiaro. Dimensiunile lui Sedici sunt oarecum similare cu ale modelului Honda HR-V: circa 4,1 metri lungime, 1,6 metri inal-time si 1,7 metri latime. Capacitatea portbagajului este relativ redusa, de 270 de litri. Acest inconvenient poate fi redus prin rabatarea scaunelor din spate, obtinandu-se astfel un portbagaj de 670 de litri. Tractiunea modelului Sedici se realizeaza in trei moduri diferite: 2WD (tractiune pe o singura punte), Auto si Lock.

Japonezii de la Toyota au prezentat la Bologna noul model Yaris, a carui comercializare va demara luna aceasta pe piata europeana. Caroseria automobilului este cu 3 sau cu 5 usi, fiind disponibile o motorizare pe benzina de 87 de cai putere si una diesel de 90 de cai putere. Productia europeana a noului Yaris se va realiza in cadrul uzinelor companiei din nordul Frantei. Noul Yaris va fi cu 11 centimetri mai lung si cu 3,5 centimetri mai lat decat predecesorul sau.

Versiunea Opel Meriva OPC (Opel Performace Center) 2006 a fost una dintre premierele cu care salonul italian s-a mandrit. Opel Meriva OPC este derivata din automobilul de serie cu acelasi nume. Vanzarile pentru acest model vor incepe in luna februarie a anului urmator. Pretul modelului in Germania porneste de la 23.000 de euro.

Meriva OPC va fi echipat cu un motor de 1,6 litri pe benzina cu turbocompresor, care va dezvolta 180 de cai putere. Modelul va putea sa atinga o viteza maxima de 220 km/h si va putea accelera de la 0 la 100 km/h in 8,2 secunde. Pentru celelalte modele din gama, precum Astra, Zafira sau modelul de serie Meriva, Opel utilizeaza un motor cu aceeasi capacitate cilindrica ce dezvolta 105 cai putere.

Prin dezvoltarea versiunii sportive a modelului Meriva, Opel are in prezent o gama de 4 modele OPC: Astra, Zafira, si Vectra.

Ce ar fi un salon fara marcile de lux italiene. Ferrari este prezent la Bologna cu FXX, un model de 800 cai-putere si 1,5 mil. euro.

alexandru.cerchez@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO