Auto

Producatorii germani de lux, doua calde si una rece dupa primele luni

12.05.2004, 00:00 15



Producatorii germani de masini de lux au avut o evolutie oscilanta in primele patru luni ale acestui an. In timp ce Mercedes se afla in scadere pe fondul schimbarii gamei de modele, BMW creste puternic, iar Audi estimeaza cele mai bune patru luni din istoria companiei.



Mercedes Car Group, divizia concernului DaimlerChrysler care include marcile de autoturisme Mercedes si smart a inregistrat in primele patru luni ale acestui an vanzari de 376.800 de unitati. Aceasta inseamna un regres de peste 4% fata de perioada comparativa a anului trecut. Rezultatele nu reprezinta o surpriza, oficialii producatorului german anuntand inca de anul trecut ca se asteapta la o "usoara reducere" a vanzarilor in prima jumatate a acestui an.



"Lansarea noului C-Class, a noului roadster SLK si a modelului smart forfour vor reprezenta un stimul important pentru ca vanzarile de masini sa creasca in a doua jumatate a anului, iar aceasta crestere sa compenseze scaderea din primele sase luni", sunt de parere reprezentantii producatorului german.



De altfel, la doua luni de la lansarea celei de-a doua generatii a roadsterului Mercedes Benz SLK, modelul a stabilit un nou record de vanzari - 2.900 de unitati pe piata germana, cea mai importanta din punct de vedere al vanzarilor de masini Mercedes.



In aceste conditii Germania a contribuit cu mai bine de 117.000 de unitati la vanzarile totale ale marcii Mercedes pe primele patru luni ale acestui an, ceea ce reprezinta o scadere de peste 4% fatade aceeasi perioada a anului trecut. Singura piata unde vanzarile Mercedes Car Group nu au scazut anul trecut a fost Asia, unde cele 31.700 de masini vandute nu insemnat o crestere de 0,6%. De altfel, Mercedes este lider pe segmentul de lux al celei mai mari piete din aceasta regiune, Japonia. In plus, marca germana este bine plasata si pe piata cu cea mai mare crestere din lume, cea chineza. Mercedes-Benz a decis infiintarea unei facilitati de productie pentru modele precum C-Class sau E-Class.



Daca Mercedes a inregistrat scaderi ale vanzarilor pe aproape toate pietele, cu exceptia celor asiatice, nu acelasi lucru s-a intamplat cu cealalta marca din cadrul diviziei. Smart a realizat pe primele patru luni ale anului o crestere a vanzarilor de peste 10%, ajungand la 35.800 de unitati. Ritmul de crestere se va accentua, spun analistii, in a doua jumatate a anului, avand in vedere lansarea modelului smart forfour.





BMW isi continua ascensiunea



Lansarea in ultimii ani a unei puternice ofensive in ceea ce priveste lansarea unor modele noi isi arata in continuare rezultatele. Daca modelul Seria 7 a fost un semi-esec, considerat prea avantgardist chiar de catre potentialii clienti, situatia a fost diamentral opusa cu noua serie 5, noua serie 6 sau chiar X3, "fratele mai mic si mai inteligent" al modelului tot-teren X5. "Modelele lansate in luna ianuarie a acestui an - X3 si seria 6 - au devenit factori de crestere in foarte scurt timp. Ca exemplu, pana acum s-au vandut deja 16.800 de unitati din modelul X3", spun reprezentantii BMW. In aceste conditii vanzarile de automobile ale grupului BMW au ajuns dupa primele patru luni ale anului la peste 371.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.



Daca reperul ales este luna aprilie, atunci cresterea din acest an fata de anul trecut este chiar mai mare, depasind 10%. La baza acestei cresteri a stat, potrivit reprezentantilor BMW, piata asiatica si in mod particular cea chineza, unde germanii au realizat o crestere a vanzarilor de peste 40% in primele patru luni ale acestui an.



Europa de vest este insa cea mai importanta zona din punct de vedere al vanzarilor BMW, cu peste 220.000 de unitati in primele luni ale acestui an. "In Germania, o revigorare in ceea ce priveste numarul de comenzi venite din partea persoanelor fizice si al companiilor indica faptul ca vanzarile vor creste si mai mult in urmatoarele luni", spun reprezentantii BMW.



Nu doar marca principala a grupului, BMW a inregistrat rezultate pozitive in acest an. Marca britanica Mini traieste o a doua tinerete de cand a intrat sub umbrela producatorului german de automobile de lux. In primele patru luni ale anului, Mini a ajuns la vanzari de aproape 64.000 de unitati, ceea ce reprezintao crestere de peste 6% fata de perioada similara a anului trecut. Avand in vedere lansarea in aceasta vara a modelului Mini Convertible, marca britanica poate anunta la sfarsitul anului un ritm de crestere chiar mai mare.



Rolls Royce, marca de superlux intrata in portofoliul BMW la inceputul anului trecut a anuntat la randul sau rezultate deosebite pentru primele patru luni ale acestui an, fiind livrate mai bine de 200 de unitati din modelul Rolls Royce Phantom.





Audi, cel mai bun din istorie



Audi, marca de automobile de lux aflata n cadrul grupului Volkswagen nu a anuntat inca vanzarile dupa primele patru luni ale anului, insa oficialii sai au declarat ca se asteapta la cele mai bune rezultate din istoria marcii. Astfel, estimarile Audi iau in calcul pentru primele patru luni ale acestui an 259.000 de unitati vandute, ceea ce reprezinta o crestere de peste 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut.



"Aceste rezultate au fost obtinute in ciuda iesirii din gama a modelului A6. Modelele A8 si A3 au contribuit la aceste rezultate deosebite, iar avand in vedere lansarea in urmatoarea perioada a noului model Audi A6, suntem increzatori ca vom realiza vanzari record pe ansamblul acestui an", a declarat Ralph Weyler, membru in consilul de administratie al Audi AG, responsabil pentru marketing si vanzari. Cea mai mare rata de crestere, in jur de 50%, a fost reprezentata de limuzina de lux A8, modelul A3 realizand vanzari mai mari cu o treime.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO