Auto

PSA Peugeot Citroen anunta doua modele noi dintr-o lovitura

11.08.2004, 00:00 20



Grupul francez PSA Peugeot Citroen merge din ce in ce mai bine. Vanzarile cresc, la fel si profiturile. Cheia succesului pentru francezi pare a fi lansarea in permanenta a unor modele cu un design foarte original. Ultimele noutati anuntate de grupul francez in ultima perioada sunt Citroen C4, cel care va lua locul modelului Xsara, si Peugeot 1007, primul model care va folosi patru cifre in denumirea sa.



Noul Citroen C4, bazat pe aceeasi platforma a grupului PSA folosita pentru Peugeot 307, va inlocui de la sfarsitul acestui an modelul Xsara existent in acest moment pe piata. Debutul oficial al C4 va avea loc la salonul Auto de la Paris din toamna acestui an, insa pana atunci francezii au dezvaluit cateva dintre detaliile acestui model.



Citroen C4 va fi comercializat in doua variante de caroserie, cu 3 usi (similar unui coupe) si cu 5 usi.



Spre deosebire de "fratele" de grup Peugeot 307, Citroen C4 aduce o serie de inovatii tehnice. Astfel, volanul ofera acces la mai multe functii de control ale masinii. Interesant este insa modul de realizare a rotirii volanului. Acesta este fix in partea sa centrala, doar coroana fiind mobila.



O inovatie care atrage foarte mutl atentia este sistemul de alerta in cazul in care soferul pierde traiectoria. Ce se intampla mai exact ? Sistemul detecteaza schimbarea benzilor, iar atunci cand automobilul trece peste o linie continua, "creierul" cu C4 considera ca soferul este pe care sa piarda controlul, fie din cauza oboselii sau a lipsei de concentrare si incep sa se produca trepidatii ale volanului. Acestea au rolul de a-l "trezi" pe sofer inainte de a nu fi prea tarziu. Sistemul se poate activa sau dezactiva, fiind indicat pentru calatoriile lungi si obositoare.



Lampile cu xenon, limitatorul de viteza si senzorul de monitorizare a presiunii din pneuri sunt la randul lor prezente pe noul Citroen C4, spre deosebire de alti concurenti din segment.



Si din punctulde vedere al motoarelor oferta noului Citroen C4 este extrem de bogata. Astfel, inca de la lansare vor fi disponibile cinci motoare pe benzina intre 1,4 litri si 2 litri care vor dezvolta intre 90 si 180 de cai-putere, dar si trei motoare diesel HDi de a treia generatie, care dezvolta intre 92 si 138 cai-putere.



Dupa modelele din clasa mini 105 si 106, noul Peugeot trebuia sa fie numit 107, avand in vedere experienta anterioara cu modelul 307. Insa francezii de la Peugeot au decis sa rupa traditia si au botezat noul model 1007, luand decizia ca modelele de nisa sa foloseasca in denumire doi de zero.



De altfel, modelul 1007 nu este un simplu 106 evoluat intre timp, ci are la baza platforma succesorului modelului Peugeot 206. 1007 este in fapt concretizarea conceptului Sesame, prezentat de producatorul francez la salonul de la Frankfurt din toamna anului trecut.



Partea cea mai interesanta a modelului este reprezentata de cele doua usi laterale culisante, care pot fi actionate din telecomanda, de la un buton situat pe bordul masinii sau chiar de la clantele interioare si exterioare.



Cu o lungime 3,73 metri modelul se incadreaza in clasa mica, insa inaltimea sa (1,61 metri) il poate incadra in categoria unui minivolum.



Portbagajul modelului Peugeot 1007 are o capacitate de 178 de litri, insa aceasta poate creste la 364 de litri prin rabatarea spatarelor scaunelor din spate.



Pachetul de siguranta a noului model include sisteme precum ABS (impotriva blocarii rotilor la franare), ESP (program de stabilitate electronica), dar si sapte airbag-uri.



Motorizarile includ atat variante pe benzina 1,4 litri (75 cai-putere) si 1,6 litri (109 cai-putere), cat si un diesel - 1,4 litri HDi (68 cai-putere).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO