Auto

Randamente mai ridicate, argumentul Porsche pentru noile Boxster si Boxster S

17.11.2004, 00:00 15



Producatorul german Porsche va lansa la sfarsitul acestei luni pe piata noile modele Boxster si Boxster S. Daca rezultatele inregistrate de modelul de teren Cayenne au depasit asteptarile producatorului, Porsche incearca prin noile modele Boxster sa isi consolideze pozitia si in segmentul masinilor sportive, segment care a facut celebra marca germana.



Boxster si Boxster S (adica varianta si mai sportiva a modelului, daca se poate spune asa in cazul unui Porsche) vor fi lansate, potrivit producatorului german, in ultimele zile ale acestei luni, urmand a ajunge cel mai probabil de anul viitor si pe piata romaneasca.



Cu un pret de pornire de 37.000 de euro, mai mic cu 9% (Boxster) si cu 6% (Boxster S) decat variantele precedente, noile reprezentante ale Porsche in asa numitul segment roadster beneficiaza de motoare mai performante si in acelasi timp mai economice.





Motoare la fel de mari, dar mai puternice



Astfel, motorul de 2,7 cilindri care echipeaza modelul Boxster livreaza acum 240 de cai-putere cu 12 cai-putere mai mult ca inainte. Cresterea este si mai mare in cazul Boxster S, unde motorul de 3,2 litri dezvolta 280 de cai-putere, mai mult cu 20 decat vechiul motro.



In aceste conditii, timpul in care Boxster si Boxster S ajung de pe loc la o viteza de 100 de kilometri pe ora este de 6,2 secunde si, respectiv, 5,5 secunde.



Viteza maxima este la randul sau demna de un Porsche. Chiar daca nu este vorba de cel mai puternic, Porsche, Boxster poate urca pana la 256 de kilometri pe ora, consumul mediu fiind de mai putinde zece litri la o suta de kilometri.



Dupa cum in materie de performante noile modele au beneficiat de un usor "dopaj", acelasi lucru se poate spune si in cazul designului exterior. Inginerii germani au insa posibilitati de exprimare limitate, deoarece pana la urma un Porsche trebuie sa arate ca un Porsche. Cu toate acestea, partea frontala are un nou look fata de variantele Boxster anterioare, fiind mai apropiat de seria 911.





O geanta in plus



Chiar daca pretul a scazut, noul Boxster a crescut si in dimensiuni. Aceasta s-a tradus, spun inginerii germani, intr-un spatiu interior mai mare, o imbunatatire a vizibilitatii si chiar o crestere a volumului portbagajului. Chiar daca nu este unul dintre argumentele forte in decizia de cumparare, portbagajul noului Boxster a crescut cu 20 de litri, ajungand la 150 de litri. Altfel spus, pe langa cele doua genti de voiaj, mai incape inca una, dar nu prea mare totusi.



Un element important pentru un model sportiv este coeficientul de aerodinamicitate, care masoara rezistenta pe care o are automobilul la inaintare. Cu cat acest coeficient este mai mic, cu atat automobilul respectiv beneficiaza de performante sportive superioare. Din acest punct de vedere coeficientul de rezistenta a scazut in cazul noului Boxster de la 0,31 cat era la predecesorul sau, la 0,29.



In plus, noul Boxster vine si cu o premiera in segmentul sau. Boxster reprezinta, potrivit inginerilor germani, primul roadster din lume care protejeaza pasagerii in cazul unui impact lateral cu ajutorul airbagurilor pentru cap.



In combinatie cu airbagul lateral pentru corp situat in spatarul scaunului, airbagul pentru cap se umfla in caz de impact din rama geamului usii si asigura astfel un nivel inalt de protectie a capului.





Profit de un miliard de euro



Porsch Romanai importatorl pe piata locala al marcii germane a realizat in primele zece luni ale acestui an vanzari de 58 de unitati, adica mai mult decat a realizat pe ansamblul anului trecut. Explozia vanzarilor a fost determinat in principal de modelul Porsche Cayenne, care o data cu lansarea sa pe piata romaneasca in anul 2003 a permis o crestere foarte puternica a volumului vanzarilor marcii germane pe piata locala. Pentru comparatie, Porsche realiza la nivelul anilor 2000-2002, cand nu aparuse inca modelul de teren Cayenne, vanzari anuale de aproximativ 10-12 unitati.



Producatorul german Porsche a realizat in anul fiscal precedent un profit de peste 900 de milioane de euro, incasarile depasind 5,5 miliarde de euro, in conditiile in care a vandut aproape 67.000 de automobile. Cele mai importante piete pentru Porsche sunt in prezent Germania, Statele Unite si Marea Britanie.



Anul acesta, vanzarile companiei sunt estimate la 75.000 de unitati, ceea ce va permite realizarea unui profit de peste 1 miliard de euro. Cresterea profiturilor se realizeaza pe fondul scaderii la nivel mondial a cererii pentru modelele 911 si Boxster. Cu toate acestea, cresterea solicitarilor pentru modelul de teren Porsche Cayenne a permis producatorului german sa realizeze un trend pozitiv pe ansamblu al vanzarilor.



In aceste conditii, cu noua generatie Porsche 911 proaspat lansata pe piata europeana, cu noul Boxster aproape de inceperea livrarilor si cu modelul de teren Cayenne in plina forma, producatorul german are toate sansele sa isi mentina si al nivelul nului viitor titlul de cel mai profitabil producator din lume. Mai ales ca in gama sa ar putea aparea in urmatorii ani si un al patrulea model, cel mai probabil un coupe cu patru locuri sau o berlina sport. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO