Auto

Range Rover Evoque, revoluţia premium

Range Rover Evoque, revoluţia premium

Autor: Bogdan Alecu

18.11.2011, 00:05 2673

"Divizia" Range Rover a Land Rover era cunoscută pentru "limuzinele" sale 4x4 capabile să parcurgă mai toate tipurile de teren de pe planetă. Acum, gama s-a extins cu Evoque, un SUV compact, care pariază pe o imagine sport.

Evoque este probabil cea mai mare "revoluţie" în segmentul SUV-urilor de la lansarea lui BMW X6 în 2008. Este primul model lansat de când Range Rover s-a "separat" de Land Rover şi primul SUV britanic care face apel nu la
funcţionalitate şi rezistenţă, ci la design şi "feeling". Prezentat în iarna lui 2007, sub forma conceptului LRX, Evoque este una dintre puţinele maşini lansate cu un design aproape identic cu cel al prototipului. Putem spune fără probleme că Evoque este una dintre ultimele "moşteniri" ale Ford, materializată acum cu ajutorul fondurilor indienilor de la Tata, noii proprietari al Jaguar-Land Rover.

Cu toate că este proiectat pe baza lui Land Rover Freelander, Evoque nu pare să aibă nimic în comun cu acesta. Nici în ceea ce priveşte designul exterior şi nici la interior. Astfel, nu s-au mai repetat greşelile trecutului când Ford a decis să facă un Jaguar X-Type pe platformă de Mondeo III, cu elemente de interior de Mondeo III, lucru nu foarte pe placul clienţilor care doreau o alternativă la BMW Seria 3 sau Audi A4, nu un Mondeo la suprapreţ.

Designul lui Evoque este una din cele mai importante "arme" ale englezilor împotriva lui Audi Q3 şi BMW X1. Dacă până acum SUV-urile compacte premium se adresau mai mult doamnelor şi domnişoarelor, în special pe piaţa locală, Evoque va schimba cu siguranţă acest lucru. Prin simplul motiv că maşina arată altfel. Şi se simte altfel imediat cum iei loc la volan. Cu toate că lungimea lui Evoque este sub cea a unui VW Tiguan, spre exemplu, maşina este mult mai lată, ceea ce oferă impresia la interior că te afli cu adevărat într-un Range Rover.

Habitaclul este un alt punct forte al lui Evoque. De la designul spectaculos la finisaje şi materiale de o calitate net superioară celor regăsite într-un Q3 sau X1. Multe elemente din interior sunt preluate de la Jaguar, inclusiv sistemul de infotainment care este identic cu cel regăsit pe un Jaguar XJ spre exemplu.

Tot pentru a impresiona, modelul testat dispunea de un sistem audio de top, Meridian, care dispune de nu mai puţin de 825W, acesta fiind disponibil contra sumei de aproape 1.300 de euro. În ceea ce priveşte comportamentul rutier, trebuie menţionat de la început că Evoque dispune de sistemul Terrain Response, care "adaptează" setările transmisiei în funcţie de traseul parcurs. Dar tot aici trebuie subliniat că jantele de mari dimensiuni nu sunt recomandate pentru teren accidentat, dar fără acestea maşina nu ar mai arăta la fel de bine. Deci trebuie să se facă un compromis.

Comporta mentul rutier este unul foarte bun. De la direcţia precisă care oferă un feedback bun, iar suspensia ţine bine maşina pe viraje, în timp ce cutia de viteze manuală cu şase trepte este una scurtă care te îndeamnă să conduci sportiv. Motorul de 2,2 litri diesel este de origine Peugeot Citroën şi este acelaşi care, spre exemplu, îl întâlnim şi pe versiunea de top de la Ford Mondeo. Acesta dezvoltă acum 190 CP şi 420 Nm, suficient pentru a oferi SUV-ului un caracter dinamic. Cu toate că modelul testat avea la start "zero kilometri" maşina nu a avut nicio problemă în a depăşi camioanele pe Valea Oltului. În ceea ce priveşte consumul mediu, acesta a fost de aproximativ 7,5 litri/100 km.

Probabil după 10.000 km acesta se va reduce undeva spre 7 litri/100 km, valoare mai mult decât acceptabilă pentru un SUV. Preţul de pornire al unui Evoque cu cinci uşi este de aproape 36.000 de euro (pentru versiunea cu tracţiune faţă şi motorul diesel de 2,2 litri şi 150 CP), cu circa 5.000 de euro mai mult decât un Land Rover Freelander, dar unul echipat de top ajunge la aproape 68.000 de euro. Spre exemplu, un Evoque cu cinci uşi, cu tracţiune integrală şi motor diesel de 2,2 litri şi 190 CP porneşte de la puţin peste 41.000 de euro cu TVA.


Date tehnice

  • Propulsie: L4, 2.179 cmc, tracţiune integrală, transmisie manuală cu şase rapoarte, 190 CP la 3.500 rpm, 420 Nm la 2.000 rpm.

  • Performanţe: 0-100 km/h 10 secunde, viteză maximă 200 km/h, consum mediu 5,7 l/100 km, emisii CO2 149 g/km.

  • Preţ: 41.000 euro cu TVA

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO