Auto

Razboiul dintre Volkswagen Golf si Opel Astra poate sa inceapa si in Romania

19.05.2004, 00:00 23

Razboiul german din clasa compacta de la salonul de la Frankfurt de anul trecut, intre modelele Volkswagen Golf si Opel Astra a ajuns in cele din urma si pe piata romaneasca. Dupa ce in luna februarie isi facea intrarea pe piata locala modelul Volkswagen Golf, de saptamana aceasta a ajuns oficial si principalul sau concurent german, Opel Astra.
A treia generatie a modelului Astra, cel mai bine vandut model din portofoliul producatorului german Opel incearca sa se diferentieze de restul masinilor din clasa compacta prin design si inovatii tehnologice. Poate cel mai bun argument este echiparea noului Astra cu sistemul IDSPlus cu suspensii care se adapteaza in timp real la conditiile de trafic (Continuous Damping Control), sistem care anterior era folosit doar pentru masini din segmentul sport sau cele din segmentul de lux.
Sistemul inteligent de iluminare, botezat Adaptive Forward Lighting in cazul Opel si care permite adaptarea fasciculului luminos proiectat in functie de gradul cu care este rotit volanul, este o alta premiera pentru un model din clasa compacta.
Noul Astra este disponibil in cinci variante de motorizari Ecotec pe benzina si trei turbo-diesel, cu o capacitate cilindrica ce variaza intre 1.4 si 2 litri si o putere maxima intre 80 si 200 de cai-putere. In aceste conditii, a treia generatie Astra are nevoie de doar opt secunde pentru a ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora.
Transmisiile manuale cu cinci si sase viteze, cea automata si o versiune mai noua a cunoscutei transmisii manuale-automate "Easytronic", sunt toate disponibile in cazul celei de-a treia generatii a modelului Astra. Varianta Easytronic are acum ca dotare standard un mod de conducere sportiv si sistemul HSA (Hill Start Assist), care permite masinii sa nu alunece la plecarea din rampa.
Comparativ cu generatia anterioara, noul Astra ofera un spatiu interior mai mare, dimensiunile fiind mai generoase - 4.350 mm lungime, 1.730 mm latime si 1.460 mm inaltime, ampatamentul fiind de 2.610 mm. In aceste conditii, noua generatie Astra este cu aproximativ 35 mm mai inalta, 44 mm mai lata si 139 mm mai lunga decat modelul anterior.
Intr-o prima faza singura varianta de caroserie oferita va fi cea de cinci usi. Ulterior vor fi disponibile, spun reprezentantii Opel, si o varianta station-wagon cu ampatament marit, precum si o varianta sportiva cu trei usi.
Consumul este unul dintre elementele importante pentru un model din clasa compacta, iar inginerii Opel au fost foarte atenti la acest aspect. Astfel, noul motor Twinport de 1.4 litri si 90 de cai-putere consuma in regim mixt 6,3 litri de benzina la 100 de kilometri, in timp ce motorul diesel de 1,7 litri CDTI si 80 cai-putere consuma 4,9 litri de motorina la 100 de kilometri.
Pozitionarea prin pret a unui model este la randul sau un element cheie pentru clasa compacta. A treia generatie Astra are un pret de pornire de 11.000 de euro fara taxe (sau 13.200 de euro cu toate taxele incluse) in cazul variantei de echipare Essentia si a motorului de 1,4 litri.
Pana la lansarea oficiala a modelului comenzile pentru Opel Astra s-au apropiat, potrivit importatorului de pe piata locala, de 250 de unitati. Pe ansamblul acestui an, cred reprezentantii importatorului, vanzarile vor depasi 500 de unitati.
Anul trecut Opel Astra a inregistrat vanzari de peste 500 de unitati pe piata romaneasca, cele mai vandute modele din clasa compacta fiind Skoda Octavia (3.700 de unitati), Renault Megane (3.500 de unitati), Peugeot 307 (1.700 de unitati) si Volkswagen Golf (aproape 1.200 de unitati). Atat Volkswagen Golf, cat si Opel Astra au realizat anul trecut scaderi ale vanzarilor fata de anul 2002, avand in vedere ca inca de la jumatatea anului fusesera publicate pozele cu noile generatii, prezentarea oficiala a modelelor avand loc la salonul auto de la Frankfurt din toamna anului trecut.
Un alt element interesant legat de Astra este acela ca producatorul german a decis sa vanda in paralel atat a treia generatie, cat si pe cea de-a doua. Explicatia este reprezentata de faptul ca Opel a promovat in ultimii ani asa-numita strategie "Classic". Aceasta strategie prevedea introducerea in segmentul compact a unor versiuni accesibile ale Opel Astra. Folosind acelasi concept, importatorii Opel pe piata romaneasca vand in paralel si modelul Astra Classic II, al carui pret de pornire este de 8.870 de euro, fara taxe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO